
Psihologija boja: Što tvoja omiljena boja govori o tebi

Psihologija boja odavna se koristi u marketingu, no posljednjih godina sve je češća kao sredstvo u proučavanju ljudske ličnosti.
Biraš li crvenu, biraš hrabro. Riječ je o boji koja je povezana s uzbuđenjem, opasnošću, pustolovinom, energijom i akcijom. Crvena je intenzivna boja koja izaziva snažne emocije, boja životne energije, strasti i seksualnosti. Najdominantnija boja spektra.
odvažna
tražiš izazove
voliš avanture
ponekad si impulzivna
ponekad možeš na druge djelovati zastrašujuće
Ova boja predstavlja kreativnost, sreću, slobodu, uspjeh i balans koja sve to spaja, no vrlo krhki balans jer je "razapeta" između duha i materije. Marketinški stručnjaci iskoristit će ovu boju da ti privuku pozornost, no ona nije ni približno jaka i primamljiva kao crvena, u smislu privlačenja pažnje na određeni sadržaj te energije kojom zrači. To je jedina boja koja je ime dobila po voću, a složit ćeš se i da su naranče zaista najljepši primjer narančaste boje.
zabavna, zaigrana i prštiš energijom koja privlači ljude
društvena si, ekstrovert
voliš duboke razgovore
vedra si
voliš biti domaćin i pripremati zabave
produktivna si. Kad prioneš poslu obaviš ga do kraja i bez odgađanja.
Žuta boja asocijacija je na topla ljeta, sunce, radost i pozitivnost. Brendovi koriste žutu u svom logu kako bi poslali kupcu poruku da će ga njihovi proizvodi usrećiti. Žuta je boja kreativnosti i novih ideja te intelekta.
pozitivnog duha
optimistična
vesela
pustolov
melem za ljude oko sebe, umiruješ ih
osoba zarazna osmijeha
Bijela boja simbolizira čistoću, nevinost i mir, no isto tako ispraznost, ništavilo i smrt. Naime, na Dalekom Istoku bijela se nosi na sprovodima. Bijela je u biti izostanak boje. U brendiranju će se koristiti za isticanje drugih boja poput crvene.
smirena
organizirana
jasna
nevina
možda i naivnavoliš red
voliš čiste početke i jasne krajeve
Tvrtke koje žele biti poznate po svojoj pouzdanosti, snazi i trajnosti u logotipu će koristiti plavu boju. To je i omiljena boja računalnih tvrtki te društvenih mreža (Facbook, Twitter). Plava boja je po jačini, nakon crvene, druga boja spektra. To je boja unutarnjeg mira, dubine, strpljivosti i prihvaćanja. Što je tamnija, to je meditativnija.
neovisna
osoba od povjerenja
nježna
empatična
miroljubiva
lojalna
jaka
u poslu ti je bitna temeljita priprema i strategija
Zelena simbolizira prirodu i novac. Povezana je s rastom i razvojem, plodnošću, zdravljem, bogatstvom i velikodušnošću, no isto tako može imati negativne konotacije poput ljubomore i neprijateljstva. Ipak, prije svega, zelena boja je boja harmonije, balansa i mira.
stojiš čvrsto na zemlji
voliš davati savjete
voliš pomagati drugima
praktična si
voliš biti u prirodi
u životu ti je važan balans
u poslu ti je bitno procijeniti siutaciju prije, no što poduzmeš određene korake. Ti si ona koja rješava probleme i razmišlja izvan okvira.
Ova boja povezuje se s moći, privilegijama, mudrošću i duhovnošću. Nastaje spajanjem najjačih boja spektra - vatrene crvene i hladne plave. Potiče na kreativnost, ovisno o nijansni uznemiruje ili smiruje. U ljubičastoj su spojene suprotnosti (crvena i plava) zbog čega simbolizira spoj duhovnog i materijalnog, strasti i razuma. To je boja duhovnjaka i mislilaca, intuicije.
imaš brzi um, dosjetljiva si
težiš tome da pronađeš sebe
voliš unikatne stvari
bitno ti je da si izvan okvira
plešeš na glazbu koju nitko ne čuje
u poslu se vodiš krativnošću i inspiracijom
Kao i bijela i crna u sebi nosi suprotnosti pa istovremeno simbolizira smjelost, jedinstvenost, mističnost, intrigu, moć, nesreću, tugu, bol i krivnju. Crna je u zapadnoj kulturi povezana s žalovanjem i smrću, no istovremeno sa snagom i luksuzom.
jaka
voliš rizike ponekad impulizivna ozbiljna, čak i preozbiljna
osoba od povjerenja
psihički snažna
na neke ljude djeluješ zastrašujuće


Nevidljivi SPF stickovi: Nova generacija zaštite od sunca bez bijelog traga

Najbolji recepti za domaći sladoled od pistacija - od klasične verzije do veganske verzije
