Zdravlje
Zdravlje

Psihologija boja: Što tvoja omiljena boja govori o tebi

Psihologija boja: Što tvoja omiljena boja govori o tebi
Boje imaju puno širu ulogu od estetske. Nisu samo podražaj za oči, već utječu na psihu i na tvoje odluke

Psihologija boja odavna se koristi u marketingu, no posljednjih godina sve je češća kao sredstvo u proučavanju ljudske ličnosti.  Vjerojatno nisi svjesna koliko boje utječu na tvoje emocije, misli, ponašnje i svakodnevne izbore koje činiš. Primjerice, možda ćeš u trgovini izabrati jedan proizvod umjesto drugog jer ti se sviđa pakiranje. Tvrtke koje žele biti poznate po zabavi i zanimljivom sadržaju koristit će narančastu u brendiranju dok će one koje žele poručiti da im je važna pouzdanost, izabrati plavu. Brojne studije i eksperimenti koji su provedeni u posljednjih desetak godina su pokazali da boje jako puno otkrivaju o ljudskoj osobnosti.Evo što tvoja omiljena boja govori o tebi.  

Crvena

Biraš li crvenu, biraš hrabro. Riječ je o boji koja je povezana s uzbuđenjem, opasnošću, pustolovinom, energijom i akcijom. Crvena je intenzivna boja koja izaziva snažne emocije, boja životne energije, strasti i seksualnosti. Najdominantnija boja spektra.  Ako voliš crvenu, ti si:

odvažna

tražiš izazove

voliš avanture

ponekad si impulzivna 

ponekad možeš na druge djelovati zastrašujuće

Narančasta

(FOTO: Pexels)

Ova boja predstavlja kreativnost, sreću, slobodu, uspjeh i balans koja sve to spaja, no vrlo krhki balans jer je "razapeta" između duha i materije. Marketinški stručnjaci iskoristit će ovu boju da ti privuku pozornost, no ona nije ni približno jaka i primamljiva kao crvena, u smislu privlačenja pažnje na određeni sadržaj te energije kojom zrači. To je jedina boja koja je ime dobila po voću, a složit ćeš se i da su naranče zaista najljepši primjer narančaste boje. Ako voliš narančastu ti si:

zabavna, zaigrana i prštiš energijom koja privlači ljude

društvena si, ekstrovert

voliš duboke razgovore

vedra si 

voliš biti domaćin i pripremati zabave

produktivna si. Kad prioneš poslu obaviš ga do kraja i bez odgađanja.

Žuta

(FOTO: Pexels)

Žuta boja asocijacija je na topla ljeta, sunce, radost i pozitivnost. Brendovi koriste žutu u svom logu kako bi poslali kupcu poruku da će ga njihovi proizvodi usrećiti. Žuta je boja kreativnosti i novih ideja te intelekta.  Ako ti je žuta najdraža boja ti si osoba:

pozitivnog duha

optimistična

vesela

pustolov

melem za ljude oko sebe, umiruješ ih

osoba zarazna osmijeha 

Bijela

(FOTO: Pexels)

Bijela boja simbolizira čistoću, nevinost i mir, no isto tako ispraznost, ništavilo i smrt. Naime, na Dalekom Istoku bijela se nosi na sprovodima. Bijela je u biti izostanak boje. U brendiranju će se koristiti za isticanje drugih boja poput crvene.  Ako ti je bijela najdraža boja, ti si:

smirena

organizirana

jasna

nevina

možda i naivnavoliš red

voliš čiste početke i jasne krajeve

Plava

Tvrtke koje žele biti poznate po svojoj pouzdanosti, snazi i trajnosti u logotipu će koristiti plavu boju. To je i omiljena boja računalnih tvrtki te društvenih mreža (Facbook, Twitter). Plava boja je po jačini, nakon crvene, druga boja spektra. To je boja unutarnjeg mira, dubine, strpljivosti i prihvaćanja. Što je tamnija, to je meditativnija. Ako ti je plava najdraža boja, ti si:

neovisna

osoba od povjerenja

nježna

empatična

miroljubiva

lojalna

jaka

u poslu ti je bitna temeljita priprema i strategija

Zelena

Zelena simbolizira prirodu i novac. Povezana je s rastom i razvojem, plodnošću, zdravljem, bogatstvom i  velikodušnošću, no isto tako može imati negativne konotacije poput ljubomore i neprijateljstva. Ipak, prije svega, zelena boja je boja harmonije, balansa i mira.  Ako ti je zelena najdraža boja:

stojiš čvrsto na zemlji

voliš davati savjete

voliš pomagati drugima

praktična si

voliš biti u prirodi

u životu ti je važan balans

u poslu ti je bitno procijeniti siutaciju prije, no što poduzmeš određene korake. Ti si ona koja rješava probleme i razmišlja izvan okvira.

Ljubičasta

Ova boja povezuje se s moći, privilegijama, mudrošću i duhovnošću. Nastaje spajanjem najjačih boja spektra - vatrene crvene i hladne plave. Potiče na kreativnost, ovisno o nijansni uznemiruje ili smiruje. U ljubičastoj su spojene suprotnosti (crvena i plava) zbog čega simbolizira spoj duhovnog i materijalnog, strasti i razuma. To je boja duhovnjaka i mislilaca, intuicije. Ako ti je ljubičasta boja najdraža:

imaš brzi um, dosjetljiva si

težiš tome da pronađeš sebe

voliš unikatne stvari

bitno ti je da si izvan okvira

plešeš na glazbu koju nitko ne čuje

u poslu se vodiš krativnošću i inspiracijom 

Crna

(FOTO: Pexels)

Kao i bijela i crna u sebi nosi suprotnosti pa istovremeno simbolizira smjelost, jedinstvenost, mističnost, intrigu, moć, nesreću, tugu, bol i krivnju. Crna je u zapadnoj kulturi povezana s žalovanjem i smrću, no istovremeno sa snagom i luksuzom. Ako ti je crna najdraža, ti si:

jaka

voliš rizike ponekad impulizivna ozbiljna, čak i preozbiljna

osoba od povjerenja 

psihički snažna

na neke ljude djeluješ zastrašujuće