PODIJELI, PODRŽI, IZDRŽI: Sudjeluj u kampanji za očuvanje mentalnog zdravlja u razdoblju izolacije

Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba pokrenula je Instagram kampanju "Podijeli, podrži, izdrži" za podizanje svijesti o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja mladih tijekom pandemije koronavirusa

PODIJELI, PODRŽI, IZDRŽI: Sudjeluj u kampanji za očuvanje mentalnog zdravlja u razdoblju izolacije

Uključiti se možeš i ti! Odaberi neki od predložaka koji ti se najviše sviđa, a možeš i više njih, napravi screenshot i objavi ga ispunjenog na svom Instagramu uz hashtagove #ostanidoma i #tujednizadruge. Na ovaj ćeš si način osvijestiti da već radiš puno za sebe i za društvo, ali i podsjetiti druge kako mogu pomoći sebi, ostati mirni, zdravi i pozitivni te drugima da ostanu sigurni

Podijeli story na svom profilu, zajedno budimo #tujednizadruge i prevladajmo ovu krizu kroz jačanje mentalne otpornosti, komuniciranje pozitivnih vrijednosti koje sprječavaju širenje panike i preuzmimo odgovornost, jer nismo sami i nismo nemoćni.

Image

Psihologinja Ana Čerenšek o panici, strahu i kako organizirati život za vrijeme koronavirusa


Image



“Ovom se kampanjom  želi prikazati kako je ovo svima nama novo i nepoznato razdoblje u kojem je bitno ponašati se odgovorno, biti tu jedni za druge, ali i u kojem su upravo pomaganje drugima i posvećivanje vremena sebi ključni za očuvanje mentalnog zdravlja. To je tema koja ne smije ostati zanemarena u periodu kada nam je nesigurnost zajednička emocija s kojom se svakodnevno suočavamo. Ne zaboravimo da živimo u doba kada vrlo je jednostavno komunicirati s prijateljima i obitelji, kada je lakše nego ikada pobrinuti se za rizične skupine i kada se zajedničkim snagama možemo međusobno čuvati.” – rekla je  prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander, ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba.

Kampanjom “Podijeli, podrži, izdrži” prvenstveno se obraćamo mladima jer su adolescencija i rana odrasla dob razdoblja su u kojem mladi posebnu pažnju pridaju stvaranju osjećaja pripadnosti – žele biti dijelom skupine i integrirati tu pripadnost u dio svog identiteta. Međutim, istovremeno su skloni interpretirati rizične situacije nedovoljno kritično zbog osjećaja nedodirljivosti  “meni se to ne može dogoditi”, a vlastita iskustva kao jedinstvena  “samo ja se tako osjećam”. Stoga, u trenutku kada je ograničena mogućnost kretanja, kada je fizičko zdravlje ugroženo, svi mogu doživjeti neugodne emocije.

Tjeskobu kao odgovor na nesigurnost situacije, tugu povezanu s gubitkom onoga na što smo navikli – rutine, dnevne doze sreće i nesreće, te ljutnju, na koga ili što god u svojim mislima usmjerimo krivnju za novonastalu situaciju” – objasnila je psihologinja Poliklinike Ella Selak Bagarić, idejna začetnica kampanje: “Fokusirani smo na sve ono što trenutno ne možemo imati ili raditi, osjećamo gubitak zbog otkazanih putovanja, koncerata, druženja, rođendana i izlazaka, osjećamo napad na svoju slobodu i strah zbog nesigurnosti u ono što se bi se moglo dogoditi – osjećamo se usamljeno, ali to nismo”.

Image



Profesor Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Mislav Ante Omazić, koji svakodnevno radi s mladim ljudima i svojim projektima dokazuje da su mladi ključni za promjene u društvu, također je jedan od inicijatora kampanje. Pojašnjava zašto je bitno da se što više ljudi uključi u ovu inicijativu: “Svaki dan učim od svoje djece i ako sam nešto dobro naučio to je da se oni međusobno najbolje razumiju. Ako mladi, pozovu vršnjake da sada, kada svaki društveni kontakt koji nije nužan predstavlja rizik u širenju zaraze, ostanu u svom domu ili, primjerice, pomognu starijima u nabavci, to može biti game changer u situaciji rizika od masovnog oboljevanja u Hrvatskoj, ali i šire jer, kao što smo vidjeli, bolest smo “uvezli”.