Pandemija koronavirusa pogodila je hrvatsko gospodarstvo, a samim time i brojne hrvatske kreativce. Kako bi im malo pomogli, na našem portalu imamo seriju članaka u kojima predstavljamo domaće dizajnere, kreativce, ljude koji svojom maštom i trudom donose uvijek nove ideje na naše tržište.
Kako to često biva, kriza ponekad pokrene i dobre stvari malo brže od očekivanog. Tako je 42-godišnja Željka Šafran iz Bedekovčine uslijed situacije s koronavirusom ostala bez posla na kojem je radila kao konstruktor odjeće i našla se na burzi. Odjednom je imala više slobodnog vremena i odlučila se intenzivnije posvetiti realizaciji svoje ideje – pokretanju modnog brenda za djecu.
(Foto: Luka Smuk)
"Naša djevojčica Mina sada ima 2 i pol godine, a ideja o pokretanju brenda javila se ubrzo nakon njezinog rođenja. Gledajući kako raste shvatili smo da želimo stvoriti kvalitetnu, udobnu, lako održivu, a istodobno drugačiju odjeću", objašnjava nam Željka nastavljajući da je to bio logičan korak s obzirom na njezino dugogodišnje iskustvo u modnoj industriji. Bavila se konstrukcijom, dizajnom i šivanjem odjeće, a nakon gubitka posla sve se nekako posložilo i krenula je u realizaciju. Već sama odluka o pokretanju brenda u vrijeme trajanja korone bila je izazovna, ali je Željka smatrala da za kvalitetan proizvod nikad nije loš trenutak.
'Zbog svoje kćeri počela sam razmišljati o pokretanju brenda'
"Bilo je to puno razgovora i istraživanja o potrebama i mogućim izazovima, gdje je veliku ulogu odigralo naše očekivanje od odjeće kojoj smo težili za našu Minu. Prije svega, izazov s kojim smo se susreli je potraga za nabavom kvalitetne tkanine koja je ugodna na osjetljivoj dječjoj koži i da je što manje izložena sintetici, želja da bazni dijelovi odjeće budu od prirodnih tkanina. Nakon tkanine uslijedila je potraga za ambalažom, etiketama, papirom za omatanje, vrpce i ostalim sitnicama potrebnim za konačni proizvod. Zadovoljni smo sa materijalima koje smo nakon duge potrage pribavili, ali pomalo razočarani što je naša potraga završila u inozemstvu. Sada je pred nama (kako se čini) sigurno jedan od najvećih izazova, plasirati proizvod do ciljane skupine kupaca odnosno da ga željeni kupac prepozna komad koji želi za svoje dijete."
(Foto: Luka Smuk)
Izradu i razvijanje modela Željka radi sama. Što se tiče šivanja, manje količine također sama šije, a za veće količine koriste vanjske partnere. Vrijeme potrebno za jedan komad ovisi o složenosti modela. "Proces izrade započinje rađanjem ideje koja se onda transformira u dizajn. Po završetku dizajna, počinje potraga za željenom tkaninom nakon čega se pristupa izradi kroja koji služi za šivanje prototipa modela. Ukoliko sve bude baš kako smo zamislili, izrađuje se gradacija po veličinama. Nakon ovih koraka model je spreman za proizvodnju", objašnjava Željka kako izgleda proces nastajanja jedne male haljinice ili jakne.
(Foto: Luka Smuk)
Za početak su krenuli samo s odjećom za djevojčice od 2 do 10 godina, ali im je želja što više razviti brend - kvalitetom, modelima i popularnošću. "Objave modela, iz kolekcije, na društvenim mrežama svakodnevno nam generiraju pozitivne reakcije, uključujući i neke od stručnih osoba s modne scene što nas svakako dodatno motivira i daje nam signal da smo na dobrom putu. Svaka povratna informacija nam je izrazito važna." A na društvenim mrežama,Instagram i Facebook profilu MINAMImagic možeš pogledati što sve nude i naručiti model koji ti je 'zapeo za oko'.
A sve komade koje vidiš, odobrila je mala Mina jer kao i svaki umjetnik Željka ima muzu - a to je upravo njezina dvogodišnja kći. "Cijela priča povezana je s majčinstvom i željom da se, ne samo moje dijete, već i druga djeca koja će nositi brend MINAMI osjećaju udobno i zadovoljno u svojoj odjeći. Mina je prvi model našeg brenda i svakako već sada zna istaknuti svoje favorite među modelima."
Dok mala šefica spava, Željka radi punom parom
A kako izgleda Željkin radni dan? "Buđenje ranom zorom, ispijanje kave i izrada plana, a dok Mina još spava pokušavam pripremiti i odraditi što više posla za predstojeći dan." Kad se Mina probudi posao staje, a nakon što mala šefica popodne zaspi i suprug dođe kući s posla, nastavlja se posao u modnom studiju. "Često ostaje nedovršenog posla te dok mnogi spavaju, suprug i ja vraćamo se u studio i radimo na promociji i razvoju brenda MINAMI", priča nam Željka koja je uložila svu svoju energiju da brend uspije.
(Foto: Luka Smuk)
Ona zna da, kako bismo došle do cilja, treba puno odricanja i strpljenja, ali kada radiš nešto što te ispunjuje i veseli, uspjeh će doći. "Budite hrabre i odlučne, vjerujte u sebe i svoje ideje i znajte da nikada nije kasno za ostvarenje vlastitog sna", poručuje vesela mama i poduzetnica kojoj želimo uspjeh u daljnjoj karijeri.