Hvata vas nelagoda i pod pritiskom ste čim se sjetite da vas čeka redovni tjedni sastanak sa kolegama?
Niste
dobili materijale na vrijeme, svi kasne, ispričavaju se da moraju
ranije otići, razglabaju beskonačno o temama nevezanim uz dnevni red
sastanka...
Zasigurno vam je poznata neka od ovih situacija.
Kako
bi izbjegli ovakve neproduktivne sastanke koji vam samo uzrokuju stres
i oduzimaju dragocjeno vrijeme, evo nekoliko savjeta.
1. Prvo i najbitnije, zapitajte se da li je sastanak uopće potreban? Da li zaista morate okupiti kolege na jednom mjestu? Možda bi jedan e-mail bio bolje, informativnije i produktivnije rješenje.
2. Pozovite prave osobe. Pozovite
sve osobe koje su vezane uz tematiku sastanka, a nipošto one koje nisu.
Neki jednostavno moraju prisustvovati sastanku (možda samo zbog
psihološkog faktora), a za neke će biti dovoljno da dobe kratki mail sa
zapisnikom.
3. Koja je svrha sastanka? Ako sazivate sastanak, sigurno imate razlog. Precizno sastavite dnevni red i na vrijeme ga dostavite svim sudionicima.
4. Odredite točno vrijeme početka i završetka sastanka.
Odredite predviđeno vrijeme trajanja svake točke dnevnog reda i držite
se toga. Ako sastanak na završi do predviđenog vremena, pitajte
sudionike da li mogu ostati još malo ili da se teme o kojima niste
stigli raspraviti prebace za idući sastanak.
5. Dobro se pripremite! Proučite materijale, dnevni red, dođite na vrijeme.
6. Držite se teme. Ako
sudionici počnu skretati sa teme, odmah ih upozorite i razmotrite da li
je primjereno da se nastavi u tom smjeru. Također budite spremni da
određeni ljudi ili grupe pokušaju progurati teme koje im "leže", a
nemaju previše veze sa dnevnim redom.
7. Držite se osnovnih informacija. Tamo
gdje nije potrebno, nemojte previše ulaziti u detalje. Ako neka osoba
želi više detalja, jer se recimo nije pripremila, možete to riješiti i
naknadno.
8. Sastavite zapisnik sa sastanka. Ovo je vro
važno! Na početku sastanka odredite zapisničara koji će bilježiti
najvažnije informacije. Na kraju provjerite da je zapisnik u skladu sa
zaključcima sastanka te ga proslijedite svim sudionicima.
Pokušajte
slijediti ove savjete i manje vremena ćete gubiti na sastancima, a više
vremena će vam ostati za obavljanje svakodnevnog posla.
Osim toga, i vaši kolege će biti sretniji i produktivniji.
Gubite vrijeme na poslovnim sastancima?