Kako možeš biti produktivnija ako rjeđe govoriš da

"Da" nije uvijek pravi odgovor

Kako možeš biti produktivnija ako rjeđe govoriš da

Navikli smo hvaliti i diviti se ljudima koji naporno rade. Tipičan radni dan se sastoji od oko 8 sati rada u uredu ili kod kuće, no to može biti vrloiscrpljuće. Ovakvi radni dani su osobito naporni zato što često imaš puno obaveza između posla i kuće. Vjerojatno govoriš 'da' na svaku dodatnu obavezu na poslu, pripremu velike večere za cijelu obitelj, pranje još jedne hrpe odjeće i izradu torte za nećakov rođendan...


via Giphy


Ovako pretrpani raspored te zapravo može učiniti manje produktivnom,no vjerojatno se pitaš kako je moguće biti produktivnija ako radiš manje stvari. Donosimo ti savjete kako možeš maksimizirati svoju produktivnost bez dodatnih radnih sati u uredu ili kod kuće. 

Image

Kako tvoj posao utječe na majčinstvo?


1. Stvori granicu 

Kada preuzmeš previše obaveza na sebe odjednom, često se znaš zateći u situaciji gdje jednostavno ne stižeš obaviti sve što si si zacrtala. Tad je pravo vrijeme da napraviš jedan korak unatrag i dobro razmisliš o svim svojim obavezama. Pokušaj razmisliti o tome što su ti prioriteti kako bi mogla eliminirati druge, manje važne obaveze ili ih odgoditi za dan kada ćeš imati više vremena za njih. Nemoj se osjećati loše u vezi izbjegavanje nekih obaveza, to samo znači da ćeš ostale zadatke odraditi kvalitetnije. 


2. Odmakni se od radnog mjesta

Isključi svoj mobitel i idi se prošetati, ili upiši satove joge. Mnoga istraživanja potvrđuju da fizičke aktivnosti poboljšavaju mentalno zdravlje. Potpuno smo sigurni da tvoj poslodavac želi da ti je um čist kako bi se mogla potpuno skoncentrirati na posao koji trebaš obaviti. Shvati ovo kao znanstveno opravdanje za kratku pauzu od posla kako bi mogla biti produktivnija. 


3. Stvori si realnu percepciju vremena

Ako je tvoj odgovor na pitanje je li čaša poluprazna ili polupuna to da je polupuna, vjerojatno optimistično odgovaraš i na nove radne zahtjeve. Optimizam nije loš, no ako ga krivo usmjeravaš on te može dovesti do pogrešne percepcije vremena zbog koje ćeš misliti da imaš više vremena za obavljanje zadataka nego što zapravo imaš, te će to na kraju rezultirati manjom produktivnošću. Ovo te dovodi do neprestanog utrkivanja s vremenom, koje nikada nećeš moći prestići. 

No, ako zadržiš realnu sliku o tome koliko stvarno imaš dostupnog vremena bit ćeš puno organiziranija i produktivnija, te manje pod stresom. 


via Giphy

4. Organiziraj svoj radni prostor

Tvoje vizualno okruženje može utjecati na tvoju efikasnost, odnosno na način na koji tvoj mozak procesuira posao. Čak i ako očistiš i organiziraš samo jednu ladicu tvoj mozak će to shvatiti kao uspjeh i bit će spreman za novi zadatak. 


5. Ograniči vrijeme druženja s kolegama

Dobar odnos s kolegama ti stvarno može olakšati težak radni dan. No, duge pauze za ručak ili česte pauze za pušenje te mogu koštati više nego što misliš. Pokušaj ih barem smanjiti, sigurni smo da će tvoji kolege razumjeti. 

via Giphy