Prošlo je vrijeme kada se prvi dojam o nekoj osobi, profesionalno i privatno, stjecao na temelju susreta oči u oči. U novo vrijeme virtualne generacije prvi se dojmovi stječu na društvenim mrežama kao što su Facebook, Twiter, Instagram, a u poslovnom svijetu sve više na društvenoj mreži LinkedIn.
Sve više ljudi otvara svoje profile na ovoj društvenoj mreži koja služi za predstavljanje u poslovnom svijetu. Činjenica je da profil na toj mreži može pomoći u razvoju karijere, dobivanju novih poslova, stjecanju poslovnih poznanstava i veza, no ako on nije dobro koncipiran i posložen, može imati sasvim suprotan efekt.
Primjerice, kada s nekim dogovorite poslovni sastanak, a ne poznaje vas, prvo što će u jednoj od internetskih tražilica utipkati vaše ime i ime vaše tvrtke. Na Vama je da se potrudite kako se prvo ne bi otvorile vaše golišave fotografije koje ste stavili na Facebook ili sličnu društvenu mrežu, nego da stječu poslovni dojam o vama na LinkedIn-u.
Ocijenite svoj profil
Prvo kada dođu na vaš LinkedIn profil moći će pročitati sažetak o vama, što znači da je to najvažniji dio vaše stranice. To je mjesto na kojem se trebate predstaviti na najbolji mogući način.
William Arruda, koji se bavi osobnim brendiranjem, u svojem je članku „13 Ways To Know If Your LinkedIn Summary Is A Winner Or A Snoozer“ u Forbes magazinu objasnio kako je razvio takozvani „snooze test“ koji se temelji na dokazanim smjernicama osobnog brendiranja. Za početak savjetuje da otvorite svoj LinkedIn profil i pročitate ga vrlo sporo i detaljno, kao da ga čitate prvi puta, bez preskakanja. Nakon toga, odgovorite, odnosno ocijenite od jedan do pet svaki odgovor (1 – Uopće se ne slažem, 2 – Ne slažem se, 3 – Niti se slažem, niti se ne slažem, 4 – Slažem se, 5 - U potpunosti se slažem). Pišite svoje ocjene, te na kraju zbrojite rezultat.
Ovo su pitanja na koja trebate odgovoriti:
1. Poželite li nakon naslova, prve rečenice i fraza čitati dalje?
2. Je li Vaš profil autentičan – točan, istinit i precizan?
3. Pomaže li vam da se istaknete među ostalima?
4. Je li relevantan – je li usmjeren na potrebe osoba koje želite privući?
5. Je li privlačan? Daje li zanimljive informacije, brojke ili tvrdnje zbog kojih vas osobe žele upoznati?
6. Sadrži li sažetak, 70 do 80 posto poslovnih informacija i 20 do 30 posto osobnih informacija (koja je vaša strast, interes, hobiji, životno iskustvo, obitelj)?
7. Govori li ljudima na koji način dajete vrijednost nečemu, a ne da samo nabrajate što ste do sada učinili?
8. Odiše li vašim osobnim atributima koje želite brendirati - osobine koje vas odlikuju?
9. Je li sažetak vizualno ugodan za čitanje? Jeste li ostavili dovoljno razmaka između redova, jeste li se pobrinuli da rečenice nisu preduge ni prekratke, da ste stavili dovoljno odlomaka? Jeste li stavili podnaslove između odlomaka koji govore o određenim područjima?
10. Jeste li u sažetak uključili neku potvrdu vašeg karaktera, osobina, postignuća? Primjerice: „Ljudi kažu da sam…“ ili „XYZ organizacija me nagradila…“.
11. Je li napisano sve gramatički ili pravopisno točno?
12. Uključuje li sve ključne riječi za koje želite da budu poznate? Ključne riječi su vrlo važne za optimalnu internetsku potragu.
13. Jeste li na svoj profil ispod sažetka stavili određenu prezentaciju, video, sliku ili neki drugi dokument koji bi potvrđivao sve što ste napisali?
Dobivene ocjene
Nakon što ste odgovorili na sva pitanja, odnosno ocijenili sažetak koji ste obavili na LinkedIn-u, zbrojite ocjene!
Naravno, cilj je da odgovorite istinito na sva pitanja, u suprotnom, neće biti efekta.
Dakle, ako ste na kraju dobili ocjenu između 60 i 65 - svaka čast! Arruda ističe da će tom slučaju vaš sažetak privući potrebnu pozornost pravih osoba. Ako je vaša ocjena manja od 60, a viša od 40, potrebna su određena poboljšanja, posebno kod odgovora zbog kojih ste dobili najmanju ocjenu.
Ako je vaša ocjena manja od 40, Arruda savjetuje da napravite novi sažetak, a po mogućnosti i cijeli profil ispočetka. Napišite sve što trebate offline i kada je tekst gotov i spreman za objavu, tek tada ga uploadajte na profil, jer će i najmanje obavijesti o promjenama biti poslane osobama koje prate vaš profil (ili promijenite u postavkama da promjene budu nevidljive).
(vam)