Instagram i Pinterest vrve fotkama prekrasne keramike. Od nježnih pastelnih šalica, pa sve do velikih crno-bijelih zdjela, svatko danas može vrlo lako na društvenim mrežama pronaći brendove koji stvaraju estetski neodoljive setove keramike. S obzirom na to da smo ljubitelji lijepog dizajna, i nama je za oko zapela jedna fantastična lokalna dizajnerska priča koja se bavi upravo proizvodnjom ručno rađenih unikatnih šalica, tanjurića i zdjelica.
Radi se, naravno, o domaćem Instagram hitu – brendu Odeata ceramics koji nas je na prvi pogled osvojio detaljima, vrhunskom izradom i divnim modelima. Odlučili smo stoga porazogavarati s kreativkom koja stoji iza cijele priče, Valentinom Šeb, koja nam je otkrila kako teče njezin proces stvaranja divnih šalica, kako joj se korona odrazila na posao i što sve očekuje u budućnosti.
(Foto: Valentina Šeb)
„Iza brenda Odeata kao pokretač cijele priče stoji moja malenkost Valentina Šeb koja uz pomoć supruga izrađuje funkcionalne keramičke predmete. Keramikom se bavimo već dugo, a prije otprilike dvije godine osmislili smo brend Odeata. Sada izrađujemo suđe, ono za šta smo se pripremali i usavršavali dugi niz godina. Sama transformacija je bila dosta izazovna i trajala je duže od planiranog roka, ali se na kraju isplatilo. Lijepo je živjeti ono što voliš. Izrađujemo šalice, tanjure, zdjelice i razne uporabne predmete“, objašnjava nam tako Valentina razvojni put svojeg danas uspješnog malog biznisa te dodaje kako je svo posuđe ovog brenda unikatno, ručno rađeno i dostupno u vrlo malim serijama.
Uz sve to, Odeata keramika napravljena je od ekološki prihvatljivih materijala, a Valentina otkriva kako za proizvodnju samo jedne serije treba oko dvanaest dana od početka do kraja izrade. Kako je proizvodnja keramike često dosta neizvjesna, jer se do zadnjeg trenutka ne zna finalni rezultat oblikovanja, pečenja i bojenja, taj proces može potrajati i dulje, osobito ako se radi o kompleksnijim i zahtjevnijim predmetima.
(Foto: Valentina Šeb)
Upravo zbog vremenske zahtjevnosti i velikog truda koji je uložen u izradu svakog tanjurića i svake šalice, proizvodi poput onih koje nudi Odeata zapravo su neprocjenjivi, a s obzirom na to koliko Instagram zajednica zapalila za ovaj brend – rekli bismo da je to prepoznala i šira publika.
„Jednostavno radim ono šta volim, sve što radim, radim iz ljubavi i dobro se osjećam s tim. Uz sve to ulažem puno energije u posao i brend, pa ne znam… možda je to formula“, otkriva nam skromno Valentina tajnu svog uspjeha.
A iako danas vlastoručno proizvodi apsolutno prekrasne predmete od keramike, ljubav prema keramici dogodila se spontano i neplanirano.
„Oduvijek sam bila sklona radu rukama i stvaranju nečeg opipljivog, voljela sam svoju kreativnost izraziti kroz ručni rad. U jednom trenutku sam imala priliku nešto napraviti od gline i u sekundi sam shvatila da je glina savršen medij za izražavanje. Sve ostalo je povijest“, priča nam svoju priču Valentina koja je svoj sada uspješni brend nazvala imenom Odeata, a iza kojeg se krije cijela životna filozofija.
„To je priča o životnom putovanju, ljubavi, vještini, strpljenju, hrabrosti i ostvarenom snu. Mogu slobodno reći da je Odeata jedan potpuno originalni i novi svijet koji gradimo. Objasnila bih to ovako: `Sve što zamislimo, postoji, jer da ne postoji ne bismo to mogli zamisliti`. Svatko od nas je drugačiji, jedinstven te živi svoj svijet i svoju priču, a i ona koju ja pričam svojom keramikom je jedinstvena pa neka bude i takvo ime“, zaključuje ova inspirativna dizajnerica koja u svom radu voli spajati tradiciju, klasiku i moderno.
„Volim spoj tradicije i modernog. Inspirira me svakodnevni život, prepoznavanje ljepote malih stvari. Priroda je divan izvor ljepote i inspiracije, volim ljude, a ljudi su često puta neiscrpan izvor ideja. Sve to ima veliki utjecaj na moje stvaranje i kreativan proces, uvijek jedno vodi drugom“, priča nam Valentina te dodaje kako je njezin osobni stil itekako odražen u svim njezinim rukotvorinama.
Tako se u Odeatinoj ponudi mogu naći nježne pastelne šalice s reljefima čipke, zatim minimalistički crno-bijeli setovi, ali i mnogo predmeta s uzorkom cvijeća ili pak grafičkih uzoraka.
„Trenutno je najpopularnija Grace kolekcija s čipkom, ljudi vole taj spoj modernog i vintage stila. Kolekcija je zamišljena da daje osjećaj tradicijske topline i budi neke vrijednosti koje su njegovale naše mudre bake. U svoj toj svojoj nježnosti i romantici šalice i tanjuri se odlično uklapaju u moderne domove i unose dozu šarma“, govori Valentina koja naglašava kako su njezini kupci ljudi koji itekako cijene ručni rad te su svjesni važnosti očuvanja malih domaćih proizvodnji.
S obzirom na to da se svijet suočava s pandemijom korona virusa borba se vodi na više polja – na onom zdravstvenom, ali i na onom ekonomskom. Upravo su mali dizajneri, obrti i poduzetnici među najteže financijski pogođenim skupinama te trenutno njihovo poslovanje treba podržati više no ikad prije. Iako mnoge brine neizvjesnost cijele situacije, Valentina uspijeva na sve gledati pozitivno i pri tome vidi nove izazove i nove mogućnosti koje je novonastalo stanje donijelo.
„Kada je pandemija krenula u Hrvatskoj mi smo svu svoju energiju usmjerili na prodaju putem internet trgovine i društvenih mreža. Pozitivno sam se iznenadila na odaziv i potražnju proizvoda. Moram priznati da mi je na neki način ovo izazovno i neizvjesno vrijeme otvorilo neku drugu stranu poslovanja“, priča nam te dodaje kako smatra da su ljudi u Hrvatskoj poprilično osviješteni o tome koliko je bitno očuvati zanate i podržati rad malih hrvatskih proizvođača.
„Ljudi imaju povjerenje u lokalne proizvode i sve više se okreću kupnji kvalitetnih stvari. Država bi trebala poraditi na podizanju standarda društva u ovoj krizi kako bi ljudi imali kupovnu moć. Važno je usmjeravati ljude putem medija k malom hrvatskom proizvođaču. Na kraju dana to donosi dobrobit za sve“, zaključuje ova inspirativna dama.
S obzirom na organiziranost, pozitivu i dopadljiv dizajn koji karakteriziraju Odeata keramiku vjerujemo kako ovaj brend neće naići na pomanjkanje potražnje, već upravo suprotno. Iz krize će izaći još jači i uspješniji te kao jedan od najprepoznatljivijih domaćih brendova keramike.