Posao i obitelj
Posao i obitelj

Cannes Lions Festival 2010

Cannes Lions Festival 2010
Najbolje iz svijeta oglašavanja

Krajem lipnja u Cannesu je održan Cannes Lions International Advertising Festival. Radi se o najvećem svjetskom okupljanju oglašivača i profesionalaca koji se bave komunikacijama i oglašavanjem. Ovdje možete vidjeti najbolja djela i suvremene trendove u oglašavanju. Festival se održava od 1954.g. Ove godine održao se po 57. puta, a nazočno je bilo preko 24.000 ljudi iz cijelog svijeta. Kroz tjedan dana, koliko traje festival, uz brojne izložbe, projekcije, stručna predavanja, radionice i seminare koje drže vodeći svjetski stručnjaci, dijele se i prestižne svjetske nagrade za oglašavanje u nekoliko kategorija: Film, Press, Outdoor, Direct, Media, Cyber, Radio, Promo & Activation, Titanium and Integrated, Design, PR i Film Craft. Zbog mogućnosti povezivanja, učenja i praćenja trendova, Cannes Lions je događaj koji osobe koje se bave marketingom i komunikacijama ne smiju propustiti.

S jedne strane oglašavanje pokreću nove tehnologije, poput 3D tehnologije, koja će uskoro postati standard, ili holografskih projekcija, a s druge strane oglašivači se sve više okreću ljudima osobno. Do nedavno reklame su se radile za oglašivače, prema njihovim željama i ukusima, no to  se počelo mijenjati. Velika svjetska poduzeća su shvatila da ljudi više ne vjeruju reklamama. Tko još vjeruje reklamama za čišćenje koje jednim potezom krpe uklanjaju tvrdokorne mrlje ili nevjerojatnim ponudama, uz koje ćete, nazovete li odmah dobiti besplatno set noževa? Oglašivači su počeli mijenjati strategije i okretati se svakom pojedincu, te reklamama utjecati na njihove osjećaje. 80% odluka o kupnji ne donosi se racionalno, već emocionalno, a upravo na to ciljaju nove reklame.

Vidjeli smo i svjetli primjer kako marketing itekako može pozitivno djelovati na međudržavne odnose i tako doseći jednu višu dimenziju, a ne se ograničavati na poduzeća,  proizvode i usluge. Kampanja zbližavanja Indije i Pakistana, nastala nakon terorističkog napada na Indiju,  pod nazivom "Aman ki Asha“ koju je osmislila nezavisna agencija Taproot India, svojim je angažmanom obaju strana malo koga ostavila ravnodušnim. 

Na ovogodišnjem festivalu bilo je izuzetno mnogo zanimljivih govornika - Mark Zuckerberg, James Stewart, Jim Stengel, Bob Gilbreath, Brian Elliott, Craig Davis, David Harris, Bob Jeffrey ...

Očekivano, najposjećenije su bile debate kojima su prisustvovale poznate zvijezde:  Ben Stiller i John Goodby, zatim reper Common, Nick Cannon, a osobitu pozornost japanske publike pobudila je kontroverzna Yoko Ono, koja je svojim osebujnim nastupom dočarala ulogu glazbe (zapravo prije zvuka nego glazbe) i nastupa u oglašavanju.

Spike Jonze, kultni redatelj filmova (Biti John Malkovich, Where the Wild Things Are, Jackass) pričao je svojim izletima  reklamne vode i kako je raditi sa zvijezdama poput Fatboy Slima, Kanye Westa, Beastie Boys i Bjork, a Jon Landau, producent Avatara i Titanica pričao je o događanjima iza scene i 3D tehnologiji.

Popis svih dobitnika, kao i najbolje radove možete vidjeti ovdje.

Promo & Activation Lions Grand PrixREPLAY GATORADE ENERGY DRINK TBWACHIATDAY LA USA PR Lions Grand PrixREPLAY GATORADE ENERGY DRINK TBWACHIATDAY LA USA Direct Lions Winners Grand PrixORCON + IGGY POP ORCON BROADBAND BROADBAND SPECIAL GROUP, Auckland NEW ZEALAND Film Craft Lions Grand PrixTHE GIFT PHILIPS CINEMA TV DDB UK, London UNITED KINGDOM RSA FILMS, London UNITED KINGDOM Outdoor Lions Grand PrixANDES TELETRANSPORTERINBEV CERVEZA ANDES BEER DEL CAMPO/NAZCA SAATCHI& SAATCHI, Buenos Aires ARGENTINAGrand Prix CampaignSMART MAY HAVE THE BRAINS DIESEL APPAREL ANDACCESSORIES ANOMALY, New York USASMART CRITIQUES DIESEL APPAREL ANDACCESSORIES ANOMALY, New York USASMART HAD ONE GOOD IDEA DIESEL APPAREL ANDACCESSORIES ANOMALY, New York USA Media Lions Grand PrixEOS PHOTOCHAINS CANON AUSTRALIA EOS DSLR CAMERAS LEO BURNETTSYDNEY AUSTRALIA MEC, Sydney AUSTRALIA Direct Lions Grand PrixORCON + IGGY POP ORCON BROADBAND BROADBAND SPECIAL GROUP, Auckland, NEW ZEALAND Cyber Lions Grand PrixTHE FUN THEORY VOLKSWAGEN SWEDEN BLUEMOTION TECHNOLOGY DDB STOCKHOLM SWEDENCHALKBOT NIKE LIVESTRONG FOUNDATION NIKE LIVESTRONG FOUNDATION WIEDEN+KENNEDY, Portland USA Design Lions Grand PrixIQ FONT TOYOTA IQ HAPPINESS BRUSSELS BELGIUM Film Lions Grand PrixTHE MAN YOUR MAN COULD SMELL LIKE OLD SPICE BODY WASH WIEDEN+KENNEDY, Portland * USA MJZ, Los Angeles USA Press LionsGrand Prix CampaignBONO BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZILEMINEM BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZILAMY BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZILBRITNEY BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZILMARILYN BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL Titanium and Integrated Lions  Integrated Grand PrixLIVESTRONG NIKE LIVESTRONG FOUNDATION LIVESTRONG FOUNDATION WIEDEN+KENNEDY, Portland USATitanium Grand PrixTWELPFORCE BEST BUY RETAILER CRISPIN PORTER + BOGUSKY, Boulder USATitanium LionFACEBOOK SHOWROOM IKEA DEPARTMENT STORE FORSMAN & BODENFORS, Gothenburg SWEDEN Grand Prix for GoodCHOOSE A DIFFERENT ENDING THE METROPOLITAN POLICE ANTI-KNIFE CAMPAIGN ABBOTT MEAD VICKERS BBDO, London  UNITED KINGDOM

Petra Novosel