Krajem lipnja u Cannesu je održan Cannes Lions International Advertising Festival. Radi se o najvećem svjetskom okupljanju oglašivača i profesionalaca koji se bave komunikacijama i oglašavanjem. Ovdje možete vidjeti najbolja djela i suvremene trendove u oglašavanju. Festival se održava od 1954.g. Ove godine održao se po 57. puta, a nazočno je bilo preko 24.000 ljudi iz cijelog svijeta.
Kroz tjedan dana, koliko traje festival, uz brojne izložbe, projekcije, stručna predavanja, radionice i seminare koje drže vodeći svjetski stručnjaci, dijele se i prestižne svjetske nagrade za oglašavanje u nekoliko kategorija: Film, Press, Outdoor, Direct, Media, Cyber, Radio, Promo & Activation, Titanium and Integrated, Design, PR i Film Craft. Zbog mogućnosti povezivanja, učenja i praćenja trendova, Cannes Lions je događaj koji osobe koje se bave marketingom i komunikacijama ne smiju propustiti.
S jedne strane oglašavanje pokreću nove tehnologije, poput 3D tehnologije, koja će uskoro postati standard, ili holografskih projekcija, a s druge strane oglašivači se sve više okreću ljudima osobno. Do nedavno reklame su se radile za oglašivače, prema njihovim željama i ukusima, no to se počelo mijenjati. Velika svjetska poduzeća su shvatila da ljudi više ne vjeruju reklamama. Tko još vjeruje reklamama za čišćenje koje jednim potezom krpe uklanjaju tvrdokorne mrlje ili nevjerojatnim ponudama, uz koje ćete, nazovete li odmah dobiti besplatno set noževa? Oglašivači su počeli mijenjati strategije i okretati se svakom pojedincu, te reklamama utjecati na njihove osjećaje. 80% odluka o kupnji ne donosi se racionalno, već emocionalno, a upravo na to ciljaju nove reklame.
Vidjeli smo i svjetli primjer kako marketing itekako može pozitivno djelovati na međudržavne odnose i tako doseći jednu višu dimenziju, a ne se ograničavati na poduzeća, proizvode i usluge. Kampanja zbližavanja Indije i Pakistana, nastala nakon terorističkog napada na Indiju, pod nazivom "Aman ki Asha“ koju je osmislila nezavisna agencija Taproot India, svojim je angažmanom obaju strana malo koga ostavila ravnodušnim.
Na ovogodišnjem festivalu bilo je izuzetno mnogo zanimljivih govornika - Mark Zuckerberg, James Stewart, Jim Stengel, Bob Gilbreath, Brian Elliott, Craig Davis, David Harris, Bob Jeffrey ...
Očekivano, najposjećenije su bile debate kojima su prisustvovale poznate zvijezde: Ben Stiller i John Goodby, zatim reper Common, Nick Cannon, a osobitu pozornost japanske publike pobudila je kontroverzna Yoko Ono, koja je svojim osebujnim nastupom dočarala ulogu glazbe (zapravo prije zvuka nego glazbe) i nastupa u oglašavanju.
Spike Jonze, kultni redatelj filmova (Biti John Malkovich, Where the Wild Things Are, Jackass) pričao je svojim izletima reklamne vode i kako je raditi sa zvijezdama poput Fatboy Slima, Kanye Westa, Beastie Boys i Bjork, a Jon Landau, producent Avatara i Titanica pričao je o događanjima iza scene i 3D tehnologiji.
Popis svih dobitnika, kao i najbolje radove možete vidjeti ovdje.
Promo & Activation Lions Grand Prix
REPLAY GATORADE ENERGY DRINK TBWA\CHIAT\DAY LA USA
PR Lions Grand Prix
REPLAY GATORADE ENERGY DRINK TBWA\CHIAT\DAY LA USA
Direct Lions Winners Grand Prix
ORCON + IGGY POP ORCON BROADBAND BROADBAND SPECIAL GROUP, Auckland NEW ZEALAND
Film Craft Lions Grand Prix
THE GIFT PHILIPS CINEMA TV DDB UK, London UNITED KINGDOM RSA FILMS, London UNITED KINGDOM
Outdoor Lions Grand Prix
ANDES TELETRANSPORTER
INBEV CERVEZA ANDES BEER DEL CAMPO/NAZCA SAATCHI
& SAATCHI, Buenos Aires ARGENTINA
Grand Prix Campaign
SMART MAY HAVE THE BRAINS DIESEL APPAREL AND
ACCESSORIES ANOMALY, New York USA
SMART CRITIQUES DIESEL APPAREL AND
ACCESSORIES ANOMALY, New York USA
SMART HAD ONE GOOD IDEA DIESEL APPAREL AND
ACCESSORIES ANOMALY, New York USA
Media Lions Grand Prix
EOS PHOTOCHAINS CANON AUSTRALIA EOS DSLR CAMERAS LEO BURNETTSYDNEY AUSTRALIA MEC, Sydney AUSTRALIA
Direct Lions Grand Prix
ORCON + IGGY POP ORCON BROADBAND BROADBAND SPECIAL GROUP, Auckland, NEW ZEALAND
Cyber Lions Grand Prix
THE FUN THEORY VOLKSWAGEN SWEDEN BLUEMOTION TECHNOLOGY DDB STOCKHOLM SWEDEN
CHALKBOT NIKE LIVESTRONG FOUNDATION NIKE LIVESTRONG FOUNDATION WIEDEN+KENNEDY, Portland USA
Design Lions Grand Prix
IQ FONT TOYOTA IQ HAPPINESS BRUSSELS BELGIUM
Film Lions Grand Prix
THE MAN YOUR MAN COULD SMELL LIKE OLD SPICE BODY WASH WIEDEN+KENNEDY, Portland * USA MJZ, Los Angeles USA
Press Lions
Grand Prix Campaign
BONO BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL
EMINEM BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL
AMY BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL
BRITNEY BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL
MARILYN BILLBOARD MAGAZINE ALMAPBBDO, Sao Paulo BRAZIL
Titanium and Integrated Lions
Integrated Grand Prix
LIVESTRONG NIKE LIVESTRONG FOUNDATION LIVESTRONG FOUNDATION WIEDEN+KENNEDY, Portland USA
Titanium Grand Prix
TWELPFORCE BEST BUY RETAILER CRISPIN PORTER + BOGUSKY, Boulder USA
Titanium Lion
FACEBOOK SHOWROOM IKEA DEPARTMENT STORE FORSMAN & BODENFORS, Gothenburg SWEDEN
Grand Prix for Good
CHOOSE A DIFFERENT ENDING THE METROPOLITAN POLICE ANTI-KNIFE CAMPAIGN ABBOTT MEAD VICKERS BBDO, London UNITED KINGDOM
Petra Novosel