Kako nastaju kreacije

Jeste li se ikada zapitali odakle dizajnerima inspiracije za toliko originalnih ideja?

Kako nastaju kreacije

Jeste li se ikada zapitali odakle dizajnerima inspiracije za toliko originalnih ideja?

Naravno, velike modne kuće nisu samo jedan, već cijeli tim dizajnera koji danonoćno rade na novim i zanimljivim kreacijama.

To baš nije lagan zadatak, a ponekad se i najvećima omakne pokoji promašaj i totalno smiješna kombinacija koja doživi fijasko među obožavateljima.
Isto tako, ponekad slavnim dizajnerima prolazi nešto što možda običnim smrtnicima nebi prošlo.

Nije rijedak slučaj da nas neke vrlo skupe dizajnerske krpice i cipelice podsjećaju na nešto što smo već negdje vidjeli, ali što?
Evo nekoliko takvih paralela.

Torba Louis Vuitton predstavljena na reviji početkom 2007.
Cijena nekoliko stotina dolara prava je sitnica za Vuitton torbu, međutim koliko ste bakica vidjeli kako tegle špeceraj s placa upravo u ovakvoj torbi (naravno, samo bez slavnog potpisa).

Image

Na prvi pogled obične, plastične cipele kakve su bile jako moderne u 80-tima.

Image



Plaža je tada bila puna turista koji su ulazili u vodu upravo u ovakvim primjercima.
Međutim, ove su posebna priča. Nisu iz osamdesetih već iz sadašnjeg doba.
Osmislio ih je dizajner Marc Jacobs  i cijena je samo 100 dolara.

Gumene čizmice za kišu mogu biti jako praktične, a ukoliko su još veselog i zanimljivog dizajna, prava modna poslastica.

Image


Evo jednih smeđih gumenih čizmi, koje nisu namijenjene radnicima na seoskom imanju, već modernim trendsetterima.
Čizme za kišu, dizajn potpisuje modna kuća Chloe, a cijena 200-tinjak dolara.

Ipak, postoji i druga strana medalje.
Iza dobre ideje stoji puno rada i truda. Najveća dizajnerska imena, osim što lansiraju trendove i novitete, često su i sami na meti raznih plagijatora.
Poznata je činjenica kako neki jeftiniji modni lanci jednostavno "posuđuju" ideje onih većih i puno skupljih "kolega".

Haljina Moon Dress,  Rolanda Moureta, cijena 990 funti.

Image


I jeftinija verzija (rarefashion.com) za 60 funti.

Image

Kreacija modne kuće Chloe, cijena 185 funti.

Image


I gotovo identična kreacija iz TopShop-a za 35 funti.

Image

Upravo ova "posuđena" kreacija bila je razlog tužbe Chloe/Topshop.
Topshop je izgubio, nakon čega je svih 2 000 primjeraka haljina povučeno iz prodaje i uništeno.
Osim toga, morali su isplatiti i 12 000 funti koliko su iznosili sudski troškovi i troškovi konpenzacije.

(podatak iz članka Clare Coulson--telegraph.co.uk)

Ana Golubić

www.baggiz.com