Hrvatska tvrtka Olival i portal Žena.hr proveli su istraživanje o zaštiti kože od sunca, odabiru zaštitnih faktora i krema za sunčanje te drugim faktorima bitnih kod izlaganja suncu. Istraživanje je uključivalo 13 pitanja, a u njemu je sudjelovalo 790 posjetitelja portala. U nastavku donosimo neke od najzanimljivijih rezultata i zaključaka:
- prilikom kupovine sredstava za zaštitu od sunca 48,61% ispitanika odabrat će zaštitni faktor do 30, a njih 25,82% zaštitni faktor do 50;
- 42,58% ispitanika smatra da je maslinovo ulje djelomično učinkovito u zaštiti kože;
- najučinkovitijom zaštitom od sunčevih zraka ispitanici smatraju mlijeka sa visokim zaštitnim faktorom (68,23%), ali i vodootporne kreme (31,65%);
- 37,59% ispitanika smatra da je prilikom odabira proizvoda za zaštitu od sunca najvažnija preporuka dermatologa, a njih 26,58% odabrat će savjet i iskustvo prijatelja.
Hrvatska tvrtka Olival na temelju starih receptura, obogaćenih novim spoznajama u kozmetologiji i farmaceutskoj tehnologiji nudi veliku paletu kvalitetne kozmetike za njegu i zaštitu kože od sunca.
Za sunčane dane i visoke ljetne temperature koje su pred nama potrebna je i primjerena priprema i zaštita kože od cijelog spektra UV-A i UV-B zraka. Olival Kozmetika nudi paletu proizvoda za zaštitu od sunca kako za odrasle, tako i za djecu. Proizvodi sadrže ekstra djevičansko maslinovo ulje i kakao maslac.
Pregled istraživanja tvrtke Olival i portala Žena.hr donosimo u nastavku.
Zaštitni faktor 30-50 (odabir prilikom kupovine)
Istraživanje je pokazalo da su čitateljice već prilikom same kupovine sredstava za zaštitu od sunca prilično dobro informirane i upoznate. Skoro polovica ispitanih (48,61%) izabrat će zaštitni faktor do 30, a njih 25,82% zaštitni faktor do 50.
Vrlo mali dio ispitanih (4,30%) odabrat će oznaku faktora do 8, ali i faktor iznad 50 (6,58%). Prilikom kupovine sredstva za zaštitu od sunca oznaku faktora do 15 odabralo bi 14,56% ispitanica.

Dnevno izlaganje suncu
44,05% ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju odgovorili su da se dnevno izlažu suncu do 2 sata, a njih 30,89% više sati dnevno. Pola sata dnevno suncu se izlaže 18,48% ispitanika, dok se njih 6,46% tokom dana uopće ne izlaže suncu.
Maslinovo ulje u zaštiti od sunca
Skoro polovica ispitanika (42,53%) smatra da je maslinovo djelomično učinkovito u zaštiti kože, a njih 30,13% smatra da nije učinkovito. 27,22% ispitanika tvrdi da je maslinovo ulje itekako učinkovito u zaštiti kože od sunca.

Na pitanje o solariju i tome je li on zdraviji nego direktno izlaganje suncu 93,16% ispitanika odgovorilo je da nije, a samo 6,71% da jest zdraviji.
Proizvodi za zaštitu od sunca
Kada se radi o proizvodima za zaštitu od sunca, upitali smo naše ispitanike što najčešće koriste kada se radi o sredstvima za sunčanje. Ovdje je bio moguć odabir više odgovora pa s time slijede i rezultati. Više od 60% ispitanika (65,57%) odgovorilo je da koristi mlijeko za tijelo visokog zaštitnog faktora, a njih 21,39% mlijeko za tijelo niskog zaštitnog faktora.
Ulje za tijelo niskog faktora koristi 21,77% ispitanika, a kremu za tijelo visokog faktora 43,67% ispitanika. 1,65% ispitanika ne koristi ništa od navedenog.

Najučinkovitija zaštita od sunčevih zraka
68,23% ispitanika odgovorilo je da smatra da su u zaštiti od sunčevih zraka najučinkovitija mlijeka sa visokim zaštitnim faktorom, a njih 31,65% da su to vodootporne kreme.
Preporuka dermatologa ključna kod odabira proizvoda za zaštitu od sunca
37,59% ispitanika smatra da je prilikom odabira proizvoda za zaštitu od sunca najvažnija preporuka dermatologa, a njih 26,58% da je ključan savjet i iskustvo prijatelja. Na preporuku ljekarnika pripazit će 16,58% ispitanika, a njih 13,92% kao ključno kod odabira smatraju najnižu cijenu proizvoda. Na novitete iz medija kod odabira pažnju će obratiti samo 5,19% ispitanika.

Više od polovice ispitanih sa korištenjem sredstava za sunčanje započinje tijekom 5. i 6. mjeseca (51,52%), a njih 38,99% tijekom 7. i 8. mjeseca. Manji je broj onih koji sa sredstvima za sunčanje započinju već u 4. mjesecu i to samo 9,37%.
Kada se radi o količini kreme koju ispitanici nanose na tijelo, čak 49,87% ispitanih odgovorilo je da se radi o cijelom dlanu, a 37,34% pola dlana. 87,72% ispitanika smatra da sunce ne pomaže u spriječavanju nastajanja bora, a njih 12,15% smatra da pomaže.
Izlaganje suncu bez zaštite
86,46% ispitanika odgovorilo je da smatra da je vrlo opasno izlagati se suncu bez zaštite, dok njih 13,42% misli kako mediji preuveličavaju tu opasnost.

Na pitanje što je osim učinkovitosti važno kod sredstava za sunčanje, ispitanici su mogli odabrati više odgovora. Među najvažnijim odgovorima jesu da se lako razmazuje (78,73%), da je proizvod dermatološki testiran (76,20%), da je vodootporan (50,89%), da je bez parabena (42,53%), da je hipoalergen (47,34%), da je povoljna cijena (55,44%) i da je ugodnog mirisa (60,51%).

