223 sastanka dogovorena putem službene PLACE2GO aplikacije i tko zna koliko dogovorenih sastanaka na licu mjesta, 1780 poslovnih posjetitelja te više od 14 700 zaljubljenika u putovanja koji su u dva dana Sajma posjetili štandove više od 200 izlagača iz 20 zemalja. Brojke su to koje dokazuju da je 8. izdanje Međunarodnog sajma turizma PLACE2GO bilo vrlo uspješno. No ne mjeri se svaki uspjeh brojkama, pa tako ni putovanja koja su osnova turizma kao gospodarske grane ne treba uvijek kvantificirati i gledati kroz broj noćenja, potrošnju i cijenu aranžmana. Najveća vrijednost putovanja leži u onom nematerijalnom, ali vrlo vrijednom što donose pojedincu koji otkriva svijet oko sebe i dopušta mu da ga neizmjerno obogati.
Upravo to su mogli doživjeti posjetitelji PLACE2GO sajma turizma upoznajući se prvi put ili iznova s bliskim nam zemljama poput Sjeverne Makedonije, Slovenije, BiH, Srbije, Italije i Austrije, dalekih, ali turistički provjerenih Tajlanda, Indonezije, SAD-a i Indije, pa sve do egzotičnih Sudana, Gane i Tanzanije. Prvi dan sajma je sada već tradicionalno pripao poslovnim temama i posjetiteljima; B2B dan u organizaciji agencije Komunikacijski laboratorij povezao je 1780 turističkih profesionalaca koji su dobili mogućnost uspostaviti kontakte i dogovoriti poslove, ali i čuti zanimljivosti i trendove u turizmu.
Direktorica PLACE2GO sajma turizma Damjana Domanovac izjavila je sljedeće: „To što iz godine u godinu ostvarujemo napredak u sadržajnom i organizacijskom smislu ispunjava nas ponosom, ali svjesni smo da prostor za napredak itekako postoji. Isto je uostalom i s turističkom ponudom u Hrvatskoj, pa se nadam da ćemo mi kao najveći sajam ove vrste u Hrvatskoj i Hrvatska kao jedna od vodećih turističkih zemalja Europe i dalje rasti i razvijati se u ovom izazovnom segmentu“
Zanimljiva predavanja koja su tijekom godina postala zaštitni znak PLACE2GO sajma ponovno su ispunila svoju svrhu: brojnoj publici približene su egzotične i daleke destinacije, ali im je ponuđen i svježi pogled na bliske i dobro poznate zemlje. Za predavanje Putoholičara o putu oko svijeta u 30 dana po običaju se tražilo mjesto više, a veliko zanimanje svojim zgodama iz još uvijek tajanstvene Sjeverne Koreje izazvao je Slobodan Tomić. Poznati glumac Goran Grgić, pjevačica Lada Dijana Banek i profesor geografije Dejan Nemčić prenijeli su nam metode uz pomoć kojih na čestim poslovno uvjetovanim putovanjima spajaju ugodno s korisnim. Umjetnik slike i videa Goran Jović otkrio nam je svoje viđenje Balija, dok su Ivan Bengeri autor popularnog bloga Idemo putovati, jesti i piti i iskusna putnica Jadri Apostolov otkrili detalje sudjelovanja na jednom od najpoznatijih svjetskih hodočašća – Camino de Santiago (Put sv. Jakova). Damir Vujnovac otkrio nam je da se i kao posljednje plasirani na Saharskom maratonu vratio puna srca i duše nakon druženja s narodom Saharawi s kojima je u saharskom okruženju proveo nezaboravne trenutke. Vlado Šestan, čovjek iza platforme Savjetnik za putovanja predstavio je SAD kao skijašku destinaciju, dok je Alida Bolarić predstavila Work & Travel, program namijenjen studentima koji zaradu od rada u SAD-u žele uložiti u upoznavanje te fascinantne zemlje.
Marko Medić odnosno Father of Djordje otkrio nam je kako putuju influenceri, dok je voditeljica Sajma Ida Prester razmijenila iskustva o uvijek atraktivnoj Kolumbiji s Andreom Kučiš i Borisom Kovačevom, šarene kume Iris Hazler Šanko i Mija Dropuljić predstavile su nam Jordan, Sjevernu Makedoniju i Vijetnam i otkrile kako putovati uz ograničeno vrijeme i novac. Upravo je Sjeverna Makedonija dobila časnu ulogu prve zemlje partnera sajma, a Sandi Cenov, Dario Rocco, Branko Krčmar (Putoholičari) i Matej Čepl (PLACE2GO magazin) potvrdili su na panelu da je taj status i zaslužila prirodnim ljepotama, sjajnom eno-gastro ponudom, a ponajviše toplinom i gostoljubivošću svojih stanovnika.
Ljupčo Janevski, direktor Agencije za promociju i podršku turizma Republike Sjeverne Makedonije izrazio je svoje zadovoljstvo sudjelovanjem na Sajmu i istaknuo: „Od skijanja na Mavrovu i Šar Planini do ronjenja u Ohridskom jezeru, od sireva do vina, ponosimo se činjenicom da Sjeverna Makedonija nudi jedinstveno iskustvo za sva osjetila. No smatramo da je najbolji turistički proizvod toplina i gostoljubivost naših ljudi te smo sigurni da će sve navedeno biti dovoljno za daljnji porast broja gostiju iz prijateljske nam Hrvatske.“
Na Sajmu je sudjelovala i humanitarna udruga „Kolajna ljubavi“ koja je osnovana s ciljem pomaganja najugroženijim kategorijama stanovništva u Hrvatskoj, Tanzaniji i u svijetu te „Crveni nosovi“, čiji je cilj donijeti osmijeh prvenstveno djeci na liječenju u bolnicama pomoću humora i životne radosti.