Nedavno je The Huffington Post objavio članak koji je napisao Jean-François van Boxmeer, predsjednik Upravnog odbora / generalni direktor HEINEKEN-a, pod nazivom “Zašto ima nade za borbu protiv zloupotrebe alkohola” http://www.huffingtonpost.co.uk/jeanfranaois-van-boxmeer/alcohol-abuse_b_5049375.html?1396025554.
U nastavku je prijevod tog članka na hrvatski jezik.
U članku g. Boxmeer objašnjava da se stajališta novih potrošača prema pivu mijenjaju te postoji stvarna prilika da se umjerena konzumacija učini privlačnom.
HEINEKEN je predan korištenju brenda Heineken® za promjenu stajališta i ponašanja prema zloupotrebi alkohola. Godine 2012. pokrenuta je kampanja pod nazivom “Sunrise”. Nakon što popije pivo, junak odbije sljedeće pivo i umjesto njega odabere vodu kako bi na najbolji način iskoristio večer koja je pred njim. Kako bi istaknuli poantu da je umjerena konzumacija cool, spot završava porukom “Sunrise belongs to Moderate Drinkers” (Izlazak sunca pripada onima koji piju umjereno).
Zatim, prije godinu dana HEINEKEN je odlučio da će se svake godine 10% troška medija za brend Heineken® biti uloženo u kampanje za odgovornu konzumaciju http://www.theheinekencompany.com/sustainability/our-focus-areas/responsible-consumption. Najnovija kampanja –“Dance More, Drink Slow” (Pleši više, pij sporije) - partnerstvo je s jednim od vodećih DJ-a Arminom van Buurenom. Kampanja prenosi poruku “pijte umjereno” na mjestu potrošnje, u klubu i na podiju za plesanje.
Kampanje “Sunrise” i “Dance More, Drink Slow” možete pogledati na http://www.theheinekencompany.com/brands/global-brands/heineken.
Osim globalnih kampanja za brend Heineken® pokreću se i lokalne aktivnosti i partnerstva. Karlovačka pivovara, portal žena.hr i Psihološki centar TESA zajedno su pokrenuli projekt ‘’Za odgovorno odrastanje mladih’’ kojemu je cilj promicati odgovorno konzumiranje te poslati jasnu poruku da maloljetnici ne bi smjeli konzumirati alkohol. Kao dio tog projekta, uspostavljeno je online savjetovalište za roditelje tinejdžera.
Zašto ima nade za borbu protiv zlouporabe alkohola
Zlouporaba alkohola jedan je od najvećih rizika za uspjeh industrije u kojoj radim više od 30 godina. Taj je problem prisutan danas kao što je bio prisutan i prije.
Rasprava o zlouporabi alkohola najviše je usredotočena na posljedice za pojedince i društvo. Odgovor je za mnoge jednostavan: smanjiti oglašavanje i promidžbu, ograničiti dostupnost proizvoda i povećati poreze. Međutim, iako neke od tih mjera mogu utjecati na cjelokupnu potrošnju na tržištu, one nemaju značajnog utjecaja na problem radi čijeg se rješavanja donose: zlouporabu alkohola. Neka tržišta na koja imaju najvišu razinu zlouporabe također imaju najviše trošarine i ograničenja vezana uz prodaju. U stvarnosti, oni koji zloupotrebljavaju alkohol to nastavljaju činiti i dalje ukoliko se ne riješi uzrok toga.
Globalna pivska industrija ne može se promatrati kao odvojena od drugih – ona ima pozitivan utjecaj na poljoprivrednu, pivarsku, ugostiteljsku, zabavnu, maloprodajnu i druge industrije. Pivska industrija, prema opreznoj procjeni, samo u Europi izravno osigurava 125.400 radnih mjesta, a posredno čak 1.845.500 radnih mjesta te donosi 53 milijarde eura poreznih prihoda na godinu. Uz to, velika većina potrošača uživa u našim proizvodima odgovorno. Zbog toga trebamo pronaći nova rješenja primjenjiva na one koji zloupotrebljavaju alkohol.
Naravno da je to u interesu proizvođača piva. Ali je i u interesu vlada, obitelji i cijelog društva. U svačijem je interesu da se potrošači obrazuju o štetnoj konzumaciji alkohola i da umjerena konzumacija postane društvena norma.
Promjena ustaljenog ponašanja potrošača može potrajati cijelu generaciju, ali siguran sam da je ona moguća zbog jednostavnog razloga: među novim potrošačima mijenja se odnos prema pivu. Od Mumbaija do Manchestera i od Los Angelesa do Lagosa, mlade odrasle osobe imaju drukčija očekivanja od uloge piva u vremenu koje provode s prijateljima; žele imati veću kontrolu nad svojim postupcima i uživati u iskustvima. Također su otvoreni prema drukčijem razgovoru o alkoholu.
Često čujem da kao generalni direktor kompanije koja proizvodi pivo sigurno želim da ljudi piju više kako bismo povećali poslovanje. Ja na to ne gledam tako. HEINEKEN posluje 150 godina. Ako želimo da kompanija nastavi napredovati sljedećih 150 godina, trebamo pronaći način kako bismo potakli ljude da konzumiraju pivo na drukčiji način, a u nekim slučajevima to znači manje.
Talijani imaju divnu izreku o ljudima koji previše piju: Fai una brutta figura! Ugrubo prevedeno: praviš budalu od sebe! To je mišljenje koje su prihvatile mnoge zemlje i to je dobra stvar.
Izazov s kojim se naša industrija suočava jest prenijeti taj stav na više ljudi u više zemalja. Uobičajen je pristup usredotočiti se na prenošenje zdravstvenih poruka o negativnim posljedicama zlouporabe alkohola bez korištenja brenda. Kako bi postigli održivu promjenu u stavu prema konzumaciji alkohola, proizvođači piva trebaju se pozabaviti i tim izazovom te koristiti svoje brendove za promicanje umjerene konzumacije alkohola. Potrošači se povezuju s brendovima i često su im vrlo odani, i to je područje na koje se treba fokusirati da bismo dobili ovu bitku.
To je vrlo teško– ne zbog toga što naša industrija nema ambicije ili sredstava, nego zbog toga što se suočavamo s protivljenjem i nepovjerenjem od strane vlasti koje reguliraju oglašavanje, zdravstvenih lobija i regulatornih tijela. Oni ne vjeruju da brendovi mogu biti iskreni i pouzdani u promicanju umjerene konzumacije. Ako to protivljenje ne nestane, naša ambicija za rješavanjem problema zlouporabe alkohola i promicanjem umjerenosti, kao nečeg poželjnog, bit će spriječena.
Industrija u cjelini pokušava preuzeti vodstvo kroz skup konkretnih globalnih mjera i obveza. Sada trebamo pokrenuti i ostale. Vlade, regulatorna i zdravstvena tijela trebaju biti voljna surađivati s nama kako bismo pronašli bolja i učinkovitija rješenja za promjenu nezdravih ponašanja manjeg broja potrošača. Naši pravosudni sustavi trebaju dosljedno provoditi postojeće zakone u pogledu dostupnosti alkohola, a trgovci trebaju napustiti praksu velikih popusta na alkohol ili njegove prodaje ispod cijene.
Otvorena su vrata za novu vrstu razgovora o pivu i alkoholu. Nadu nam daje to da razgovor žele i potrošači. Hoće li ga sve zainteresirane skupine prihvatiti? Odgovor mora biti „da“.
Jean-François van Boxmeer, predsjednik Upravnog odbora/generalni direktor
HEINEKEN N.V.
Sponzorirani članak