U nedjelju, 5.6.2016 na Jarunu (Jarunska obala 24 – Iza poznatog kluba Aquarius) od 11 - 13 sati održat će se ovogodišnja šestu po redu javnozdravstvena akcija „Djeluj sada!“.
Vrhunski tim dermatovenerologa pod vodstvom prof.dr. Mirne Šitum, pročelnice Ureda za zdravstvo grada Zagreba pružit će besplatne preglede madeža za građane. Ukratko riječ je o kampanji Gradskog ureda za zdravstvo i branitelje Grada Zagreba u suradnji s Klinikom za tumore i Klinikom za kožne i spolne bolesti Kliničkoga bolničkoga centra „Sestre milosrdnice”, Referentnim centrom Ministarstva zdravlja za melanom te Zagrebačkom ligom protiv raka, a uz potporu Ureda Svjetske zdravstvene organizacije u Republici Hrvatskoj. Cilj kampanje je upozoriti građane Grada Zagreba s rizicima prekomjerne izloženosti UV zračenju upozoravajući ih da preuzmu odgovornost prema svom zdravlju i zdravlju svoje djece.
Procjenjuje se da se svake godine diljem svijeta pojavi oko 132.000 slučaja malignih melanoma i više od dva milijuna slučajeva drugih vrsta malignih oboljenja kože. Od 1988. do 2008. godine učestalost malignog melanoma povećala se za 149% za muškarce i 130% za žene, a smrtnost od melanoma za 50%. Zadnji zaokruženi podaci iz 2011. godine govore da u RH od melanoma oboli 13,2 muškarca i 11,5 žena na 100.000 ljudi. U Hrvatskoj je te godine dijagnosticirano 527 novooboljelih od melanoma. Najveći broj pripisuje se prekomjernom izlaganju kože štetnom ultraljubičastom zračenju (UV-zračenju). Pojave trajnog oštećenja kože, dugoročne promjene na koži ( sunčane mrlje, prerano starenje kože, povećanje rizika od raka kože), mogu se smanjiti i svesti na zdravstveno prihvatljivu razinu pravilnim ponašanjem i odgovarajućom zaštitom.
Na štandovima Vichya i La Roche-Posaya moći ćete provjeriti zdravlje Vaših madeža, isprobati melanometar kojim će stručnjaci ispitati koliki je vaš sunčani kapital te odrediti UV faktor koji odgovara karakteristikama Vaše kože. Najmlađe posjetitelje animirat će voditelji Fora radionica - na temu učenja sastava kože i štetnosti sunca kroz materijale koji simuliraju izgled slojeva kože, djeci vrlo zabavnih optičkih radionica i radionica proučavanja oka. La Roche-Posay će ugostit i zvijezde njihove Skinchecker kampanje – pse dalmatinere. Uz posjete ambasadora branda na oba štanda predstavit će se posljednji noviteti iz obje linije za sunčanje.
Vrhunski tim dermatovenerologa pružit će besplatne preglede madeža za građane