Dva jaka partnera za dječje zubiće

HIPP i „Sretan zubić“ - simbol prijatelj zuba

Dva  jaka partnera za dječje zubiće

Iako većina potrošača ima teoretsko znanje o utjecaju šećera iz hrane na karijes, konzumacija proizvoda koji sadrže šećer je veća nego ikad. To je bio samo jedan od povoda zbog kojeg je HIPP marketing na konferenciji u Zagrebu predstavio međunarodnu organizaciju Toothfriendly International.

Riječ je o neprofitnoj međunarodnoj organizaciji sa sjedištem u Baselu, u Švicarskoj, čija je osnovna ideja unapređenje oralnog zdravlja. Organizacija, koju čine stomatolozi, te udruge i tvrtke iz područja proizvodnje hrane i oralne njege, dobro je poznata širom svijeta već dugi niz godina. 

Gosti konferencije bili su dr. Albert Bar, predsjednik organizacije Toothfriendly International, te prof.dr.sc. Hrvoje Jurić, predstojnik Zavoda za dječju i preventivnu stomatologiju na Stomatološkom fakultetu u Zagrebu, predsjednik Hrvatskog društva za dječju i preventivnu stomatologiju HLZ-a, koji je iznio nekoliko podataka o oralnom zdravlju djece u Hrvatskoj.

Švicarski pristup - ideja od koje je sve započelo

Početkom 1980.-tih švicarski stomatološki fakulteti odlučili su početi  javnu informativnu kampanju s potpuno drugačijim, pozitivnim efektom.

Osnovna ideja bila je da se potrošači više ne savjetuju da potpuno prestanu konzumirati slatkiše, već da moraju biti informirani da konzumiraju slatkiše koji neće naštetiti njihovim zubima.Problem u tom pristupu bio je taj što potrošači nisu znali prepoznati koji su slatkiši štetni za zube, a koji nisu.Raznolikost takvih proizvoda u smislu vrste proizvoda, okusa, oblika i boja  bila je nedovoljna da bi pružila potrošaču atraktivan izbor.

Toothfriendly logo / Logo Prijatelj zuba

Veliki se napredak dogodio 1982. godine kada je predstavljen logo „Prijatelj zuba“ . Taj „eye-catching“ piktogram, kojeg izdaje međunarodna neprofitabilna organizacija Toothfriendly International može se nalaziti na deklaraciji proizvoda koji su „sigurni“ za zube .
Rezultati kampanje javnim informiranjem u Švicarskoj su bili impresivni. Do 2010. godine preko 90% potrošača u Švicarskoj prepoznaju piktogram Prijatelj zuba  i razumiju njegovo značenje za oralno zdravlje. Potražnja za slatkišima „Prijateljima zuba“ nije eksplodirala samo u Švicarskoj već i internacionalno.

Danas je širom svijeta prisutno preko 100 različitih Toothfriendy proizvoda u preko 50 zemalja. Kategorije Toothfriendly proizvoda danas više nisu samo slatkiši  već i čajevi za  dojenčad i malu djecu, vitaminske tablete, flourirana sol, proizvodi za oralnu njegu, medicinski proizvodi, zubne ordinacije, te edukativni tečajevi, pa čak i duda varalica.

Kroz liniju HIPP čajeva i hrvatski potrošači od sada upoznaju „Sretni zubić“

Kroz liniju HIPP čajeva za djecu, na čijim pakiranjima se nalazi navedeni simbol, i hrvatski su potrošaći od sada dobili priliku upoznati prednosti Toothfriendly proizvoda  za zdravlje zuba. HIPP kao odgovoran proizvođač dječje hrane brine o zdravlju zubića, upravo zato što su prvi zubići posebno važni. Iz tog razloga, HIPP nudi široku paletu čajeva „Prijatelj zubića“ u raznim vrstama proizvoda i za različite dobne skupine. 

Od prvog tjedna života djeteta HIPP čajeva s oznakom „Prijatelj zubića“ su biljni čajevi za nadomjestak tekućine, kao što su Čaj od komorača u vrećici, te ekstrakt čajevi: Čaj od komorača i Biljni čaj.

HIPP je prvi proizvođač koji je ponudio instant čajeve Prijatelje zubića. Ovi se čajevi brzo pripremaju i vrlo su dobro prihvatljivi kod mališana za dob djeteta kojem je već uvedena dopunska prehrana i od 8 mjeseci života. U HIPP instant čajevima Kamilica, Komorač, Rooibos-hibiskus-naranča i Matičnjak-naranča-mango „receptura“ prijatelja zubića je izomaltuloza. 

Izomaltuloza je prirodni ugljikohidrat koji se dobiva iz šećerne repe. Šećer Prijatelj zubića je manje sladak nego konzumni šećer (saharoza), lako je probavljiv i zbog toga je prikladan za prehranu dojenčadi i male djece. Za razliku od konzumnog šećera, izomaltulozu ne razgrađuju bakterije u ustima i zbog toga nema proizvodnje kariogenih kiselina u ustima. 

Kako bi dobili certifikat „prijatelj zubića“, HIPP čajevi su znanstveno testirani u nezavisnim kontroliranim laboratorijima.  Samo proizvodi koji ne uzrokuju karijes ni oštećenje zubne cakline mogu proći ova testiranja i dobizi oznaku prijatelj zubića. 

PROCEDURA TESTIRANJA

Da li je proizvod prijatelj zuba ili ne može se definirati testom plaka in vivo, tkz. Plak-ph-telemetri test. U Švicarskoj se ova metoda koristi više od 40 godina. 

Vrijednost navedene metode prepoznata je i internacionalno 1985. kada je  70 znanstvenika iz 8 zemalja  postiglo  konsenzus o metodama koji će se koristiti za procjenu kariogenskog  potencijala hrane. Zaključeno je da navedeni test vrlo uspješno otkriva kiselost hrane, odnosno identificira lužnatu ili/ i slabo kiselu hranu, tj. hranu koja, čak i kod česte konzumacije ne dovodi do rizika od karijesa na zubima. 

Test mjeri stvaranje  kiseline bakterijama iz plaka uzete hrane in vivo. 

U testu se koriste volonteri koji u ustima imaju proteze sa ph elektrodama, konzumiraju testirane  proizvode  na uobičajen način . Bakterije usne šupljine dolaze u kontakt sa hranom koju volonteri konzumiraju. Ako hrana sadrži fermentirajuće sastojke, kao što su šećer ili škrob, stvarat će se kiselina. S druge pak strane, šećerni alkohol /polyols/ neće stvarati kiseline. 

Proizvod je siguran za zube ako nema ph niži od 5,7 i kisela izloženost zuba ne prelazi 40 μmol H+ min.

Učinkovitost testa je prepoznata od strane stomatološke profesije i navodi kao referenca u SAD u Kodeksu saveznih propisa ali i u  Uredbi EU-a o prehrambenim i zdravstvenim tvrdnjama. 

Zubni karijes i kamo nas vode današnje spoznaje o prevenciji zubnog karijesa?

Govoreći o prevenciji zubnog karijesa, prof.dr.sc. Hrvoje Jurić sa Stomatološkog fakulteta iz Zagreba, istaknuo je prilikom predavanja da danas na tržištu imamo niz sjajnih proizvoda koji uz stručnog i motiviranog terapeuta za provedbu preventivnih postupaka stvaraju ozračje boljih dana što se tiče prevencije glavne stomatološke bolesti, zubnog karijesa. Prof. dr.sc. Jurić smatra da isto tako valja naglasiti da je i dalje temeljni problem svih preventivnih postupaka i nastojanja u stomatologiji to što je prevencija često „nevidljiva“. 

„Djecu  je već od rane dobi potrebno upoznati s ordinacijom i sa stomatološkim timom, jer je to važan dio psihološke pripreme budućeg pacijenta. Ono što je još važnije je drugi dio pregleda koji se sastoji od edukacije roditelja u pravilnu oralnu higijenu i prehrambeno savjetovanje. Kako i s čime prati zube, izbor paste, četkice, što se i kada jede i pije bitne su informacije koje roditelj dobiva tada. Ono na čemu treba inzistirati je s navršenom 1. godinom života uvođenje redovitog četkanja zuba minimalno 2 puta na dan sa zubnim pastama koje sadrže fluor u količini primjerenoj dobi pacijenta (F≈500 ppm). Isto tako bitno je uvesti redovitu primjenu nekog remineralizacijskog sredstva.  Ako se ova tri koraka provedu na odgovarajući način, uz naravno neizostavnu punu suradnju pacijenta, uspjeh je gotovo zagarantiran. Zadovoljstvo koje će našim pacijentima i nama pružiti ovakva klinička praksa i uspješna prevencija karijesa zasigurno će biti veća nego što će to biti nakon bilo kojeg uspješno provedenog rekonstruktivnog postupka.“, zaključio je prof. dr.sc. Jurić.


SRETAN ZUB – DOBAR ZNAK

Učestalo konzumiranje šećera velik je rizični faktor za razvoj karijesa. Ako se dogovori prevencija karijesa, tada je logično da se zamijene slastice koje sadrže šećer sa onima koje ne sadrže , jer su te sigurne za zube.

Toothfriendly logom , razne nacionalne  Toothfriendly  organizacije nastoje tu poruku prenijeti potrošačima. Porast prodaje proizvoda sa Toothfriendly logom širom svijeta pokazuju da je pristup uspješan. 

Toothfriendly proizvodi su danas jednako ukusni kao i oni koji sadrže šećer, a HIPP čajevi dokazani su prijatelj zubića već od prvih dana života.