Da odmah budemo načisto, naučiti dijete učiti ne znači učiti s njim i zajedno pisati domaće zadaće. Pomoć roditelja mnogo se više sastoji u nekim potezima koji naoko nemaju izravne veze s učenjem.
Djeca koja su već u predškolskoj dobi navikavana na obavljanje različitih malih poslova i imala svoja stalna zaduženja, mnogo će lakše prihvatiti obavezu svakodnevnog odlaska u školu, pažljivog praćenja nastave, pisanja domaće zadaće i učenja.
Važnu ulogu ima osiguravanje stalnog radnog kutka i stalnog vremena za izradu domaće zadaće. Ponavlja li se iz dana u dan učenje na istom mjestu i u približno isto vrijeme, uspostavlja se uvjetovani refleks, to jest navika učenja samim dolaskom na radno mjesto.
Osigurajte mu da radi mirno i bez uznemiravanja. Trešti li radio i televizor, zapitkujemo li ga nešto svaki čas ili prekidamo da bi nešto obavilo, dekoncentriramo ga i na taj način uvjeravamo da učenje i nije baš tako važno
Ne treba ga stalno nadzirati i provjeravati svaku crtu koju je povuklo jer bi mu to bila poruka da je nesposobno i da mu ne vjerujemo, pa će se u skladu s tim početi ponašati. Tražit će da ste stalno s njim, otezat će s pisanjem, stalno će zbog nečega prekidati. Umjesto pola sata, zadaća će se oduljiti do iscrpljenja.
Provjerite kod učiteljice jesu li vaši zahtjevi vezani uz učenje i pisanje zadaća kod kuće usklađeni s njezinima, kako ne biste zbunjivali dijete.
Kontrolirajte što radi
Pregledajte kako je dijete napisalo svoju zadaću, čujte kako je naučilo čitati ili recitirati. No, neka najprije samo procijeni kako je obavilo posao, samo uvidi i ispravi eventualne greške. Ne može se od njega tražiti da odmah sve perfektno napravi, bila bi to tortura za većinu djece; postepeno će razviti veću točnost i brzinu.
Neka dijete na radnom stolu ima samo ono što mu je nužno za učenje, sve ostalo odvlači pažnju. Nakon učenja neka uredno pospremi stvari i složi torbu za sutradan. Nikako to nemojte činiti umjesto njega, samo ga diskretno kontrolirajte. U pernici uvijek mora imati dvije zaoštrene olovke i gumicu, a pisanke i udžbenike mora držati urednima. Prelistajte bilježnice i ocijenite njegov trud. Vidite treba li nešto nadopuniti u pernici ili možda ponovo omotati knjigu jer su se poderale korice. Od samog početka treba inzistirati na urednosti i pažnji prema vlastitim stvarima.
Pomozite djetetu naučiti učiti