To ovisi o mnogim faktorima, no možda najvažniji je dogovor o skrbništvu nad djecom, odnosno vrijeme koje dijete provodi sa svakim roditeljem. Nova studija bavila se pitanjem koji je najbolji "aranžman" ili dogovor o skrbništvu u kojem djeca prolaze s najmanje psiholoških trauma i posljedica. Rezultati su pokazali da je za dijete najbolje kada provodi pola vremena u mjesecu s jednim, a pola vremena s drugim roditeljem. Studija se odnosi na malu djecu, starosti od 3 do 5 godina.
Istraživanje je provodilo Svečilište u Uppsali na 3,656 djece u Švedskoj, starosti od 3 do 5 godina čiji su roditelji razvedeni. Kada roditelji imaju zajedničko i jednako podijeljeno skrbništvo, djeca pokazuju manje negativnih psiholoških simptoma i problema u ponašanju od djece koja nakon razvoda žive samo s jednim roditeljem ili pretežno s jednim roditeljem.
Djeca koja podjednako vrijeme provode s oba roditelja, postizala su gotovo jednake rezultate na testiranjima kao i djeca koja žive u tzv. nuklearnim obiteljima s oba roditelja.
"Prethodna istraživanja pokazala su da školska djeca i adolescenti dobro podnašaju zajedničko i podijeljeno skrbništvo", navode istraživači u priopćenju. "Stručnjaci su tvrdili da je ta praksa neprikladna za malu djecu jer se pretpostavlja da njima treba kontinuitet i stabilnost u roditeljskim odnosima. Međutim, do sad je provedeno malo istraživanja o predškolskoj djeci koja su pod podijeljenim roditeljskim skrbništvom". Sada imamo uvid i u ovu dobnu skupinu kad je razvod u pitanju, a svakako će pomoći socijalnim radnicima, stručnjacima koji rade s djecom, a i samim roditeljima koji trebaju donijeti odluku o skrbništvu nad djecom u procesu razvoda.
Psiholozi nisu iznenađeni rezultatima istraživanja
Psiholozi znaju da djeca imaju koristi kada su roditelji složni oko tako važnih odluka kao što su odgoj, briga, njega i skrb u procesu razvoda, odnosno kada roditelji žele ravnopravno preuzeti odgovornost. Tada se djeca osjećaju sigurnije i žele od roditelja dobivati dosljedne i iste poruke. To djeci u teškom razdoblju pomaže da znaju što mogu očekivati od nove situacije i da se njihova rutina neće drastično promijeniti. To je zato što su naši mozgovi napravljeni tako da moraju pronaći smisao u nekoj situaciji. Dakle, djeca žele znati što očekivati od roditelja, i kao rezultat toga, uložit će mnogo mentalne energije da to pokušavaju shvatiti. Ali ako kod svakog roditelja postoji potpuno drugačiji skup pravila, to dovodi do psiho-emocionalnih nestabilnosti kod djeteta.
Stoga je vrlo važno da roditelji koji su u procesu razvoda uvijek imaju na umu dobrobit svog djeteta i činjenicu da dijete jednako voli oba roditelja i želi vrijeme provoditi sa svakim roditeljem. Isto tako, važno je da se djetetu što manje mijenja rutina i da mu se objasni što će se dogoditi i što može očekivati, a kako bi se osjećalo sigurno i zaštićeno.