Ali novo istraživanje na katedri za psihologiju na University of Chicago pokazalo je da je rani utjecaj na dječji vokabular doslovno u rukama roditelja - u njihovim gestama.
Djeca starosti 14 mjeseci, čiji su roditelji koristili široki raspon gesta prilikom komunikacije s njima, i sama su kasnije više koristila iste te geste. U članku koji će biti objavljen u časopisu Science navodi se još da su djeca koja su s 14 mjeseci bila pod utjecajem neverbalne gestikulacije, sa 54 mjeseca imala širi i bogatiji vokabular. Autorice istraživanja Meredith Rowe i Susan Goldin-Meadow na neki su način dale i objašnjenje za ranije zaključke da djeca iz bogatijih obitelji pokazuju širi i bogatiji vokabular kad krenu u školu od onih iz siromašnih obitelji. Stvar bi mogla biti u tome što roditelji s većim primanjima i višim obrazovanjem, više i gestikuliraju u komunikaciji, a od rođenja djece.
U istraživanju su se mjerili tipovi gest, kao što je primjerice pokazivanje rukom, mahanje ili kimanje glavom i to tijekom 90-minutnog razgovora između roditelja i djece. Razgovori su bili snimani kamerom i kasnije analizirani. U istraživanju je sudjelovalo 50 obitelji iz Chicaga i iz različitih ekonomskih, kulturoloških i obrazovnih pozadina.
"Mislim da je ovo istraživanje prilično ohrabrujuće", izjavila je Goldin-Meadow, profesorica psihologije na University of Chicago. Čak i bebe brzo pamte geste, i ovakvo spontano učenje može im koristiti kasnije u životu. Logopedi već duže vrijeme koriste aktivnosti bazirane na gestikuliranju kod djece sa zakašnjelim govorom ili kod tzv. tečajeva učenja "znakovnog jezika za bebe". Svako dijete koje ne govori, gestama dobiva okvir u kojem se može izraziti i kroz geste shvatiti zašto je komunikacija važna. S godinama pak geste polako zamjenjuju riječima.
Stručnjaci koji se bave proučavanjem razvoja djece već duže vremena znaju da djeca koja u prvi razred škole krenu s bogatijim vokabularom, imaju jače predispozicije postati odlični učenici.