Trudnoća i majčinstvo
Trudnoća i majčinstvo

Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve

Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Educirani profesori preduvjet su inkluzivne škole

Upoznati profesore s načelima inkluzivnih škola, stvoriti pozitivan stav prema školovanju djece s teškoćama zajedno s vršnjacima te ponajprije osposobiti profesore za rad s djecom i mladima s teškoćama cilj je posljednjeg projekta hrvatske udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama – IDEM. Riječ je o projektu Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve tijekom kojeg je u pet hrvatskih gradova, Zagrebu, Osijeku, Zadru, Vukovaru i Šibeniku održano niz radionica s profesorima srednjih strukovnih škola kako bih ih se pripremilo i educiralo za rad s djecom i mladima s teškoćama. Projekt je pri završetku, a do kraja lipnja po gradovima će biti organizirane i posljednje radionice za profesore srednjih strukovnih škola, koji su zahvaljujući radu sa stručnjacima, dobili prijeko potrebna teorijska i praktična znanja za rad s djecom i mladima. U Republici Hrvatskoj evidentirano je ukupno 429.421 osoba s invaliditetom, odnosno 9,7 % ukupne populacije (4.437.460 stanovnika prema popisu stanovništva iz 2001. godine) što je u suglasju sa svjetskim pokazateljima prema kojima 10% ukupne populacije ima neki od oblika invaliditeta/teškoća. Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, od ukupno 187.695 srednjoškolaca, 2.766 čine učenici s teškoćama, što ukazuje da je samo 1,47 % učenika s teškoćama uključeno u redovni sustav srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Uzevši u obzir navedene podatke, zaključak je da u RH oko 8,5 % učenika s teškoćama srednjoškolske dobi nije prepoznato niti im je osigurana adekvatna podrška neophodna za funkcioniranje u redovnim uvjetima. Većina djece i mladih s teškoćama koji su uključeni u redovni obrazovni sustav ima nedovoljnu stručnu pomoć. Jedan defektolog - stručni suradnik koji radi u nekoliko škola ne može pružiti više od savjetodavne pomoći učiteljima, a rehabilitacijski programi i pomoć u učenju ne mogu se u potpunosti provoditi. S obzirom da profesori tokom studija nisu stekli potreba specifična znanja, ovim projektom nastoji ih se teorijskim i praktičkim znanjima pripremiti za rad s djecom i mladima. „Edukacijom profesora za rad s učenicima s teškoćama utječemo na povećanje uspješnosti u školovanju učenika s posebnim potrebama kao i ostalih učenika. Izuzetno važnom smatramo percepciju profesora i drugih stručnih suradnika o kvaliteti njihovih učinaka u radu s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, koja će se pojačati ukoliko imaju mogućnost izmijeniti ideje i probleme sa svojim kolegama, te temeljem razmjene iskustava dobiti priliku unaprijediti kvalitetu vlastitog rada. Boljom informiranošću o teškoćama učenika s posebnim obrazovnim potrebama profesori postaju provoditelji integracije; stručna osposobljenost mijenja vrijednosni sustav i pristup takvom učeniku; profesionalna kompetentnost za izradu i primjenu prilagođenih programa uvelike doprinosi socijalnoj integraciji i stvaranju samopoštovanja kod tih učenika, te njihovo aktivnije sudjelovanje u realizaciji vlastitih potencijala“ objašnjava dr.sc. Ljiljana Igrić, predsjednica udruge IDEM.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx