Upoznati profesore s načelima inkluzivnih škola, stvoriti pozitivan stav prema školovanju djece s teškoćama zajedno s vršnjacima te ponajprije osposobiti profesore za rad s djecom i mladima s teškoćama cilj je posljednjeg projekta hrvatske udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama – IDEM.
Riječ je o projektu Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve tijekom kojeg je u pet hrvatskih gradova, Zagrebu, Osijeku, Zadru, Vukovaru i Šibeniku održano niz radionica s profesorima srednjih strukovnih škola kako bih ih se pripremilo i educiralo za rad s djecom i mladima s teškoćama. Projekt je pri završetku, a do kraja lipnja po gradovima će biti organizirane i posljednje radionice za profesore srednjih strukovnih škola, koji su zahvaljujući radu sa stručnjacima, dobili prijeko potrebna teorijska i praktična znanja za rad s djecom i mladima.
U Republici Hrvatskoj evidentirano je ukupno 429.421 osoba s invaliditetom, odnosno 9,7 % ukupne populacije (4.437.460 stanovnika prema popisu stanovništva iz 2001. godine) što je u suglasju sa svjetskim pokazateljima prema kojima 10% ukupne populacije ima neki od oblika invaliditeta/teškoća.
Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, od ukupno 187.695 srednjoškolaca, 2.766 čine učenici s teškoćama, što ukazuje da je samo 1,47 % učenika s teškoćama uključeno u redovni sustav srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Uzevši u obzir navedene podatke, zaključak je da u RH oko 8,5 % učenika s teškoćama srednjoškolske dobi nije prepoznato niti im je osigurana adekvatna podrška neophodna za funkcioniranje u redovnim uvjetima.
Većina djece i mladih s teškoćama koji su uključeni u redovni obrazovni sustav ima nedovoljnu stručnu pomoć. Jedan defektolog - stručni suradnik koji radi u nekoliko škola ne može pružiti više od savjetodavne pomoći učiteljima, a rehabilitacijski programi i pomoć u učenju ne mogu se u potpunosti provoditi. S obzirom da profesori tokom studija nisu stekli potreba specifična znanja, ovim projektom nastoji ih se teorijskim i praktičkim znanjima pripremiti za rad s djecom i mladima.
„Edukacijom profesora za rad s učenicima s teškoćama utječemo na povećanje uspješnosti u školovanju učenika s posebnim potrebama kao i ostalih učenika. Izuzetno važnom smatramo percepciju profesora i drugih stručnih suradnika o kvaliteti njihovih učinaka u radu s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, koja će se pojačati ukoliko imaju mogućnost izmijeniti ideje i probleme sa svojim kolegama, te temeljem razmjene iskustava dobiti priliku unaprijediti kvalitetu vlastitog rada. Boljom informiranošću o teškoćama učenika s posebnim obrazovnim potrebama profesori postaju provoditelji integracije; stručna osposobljenost mijenja vrijednosni sustav i pristup takvom učeniku; profesionalna kompetentnost za izradu i primjenu prilagođenih programa uvelike doprinosi socijalnoj integraciji i stvaranju samopoštovanja kod tih učenika, te njihovo aktivnije sudjelovanje u realizaciji vlastitih potencijala“ objašnjava dr.sc. Ljiljana Igrić, predsjednica udruge IDEM.
Educirani profesori preduvjet su inkluzivne škole