Otvoriti tvrtku danas može svatko, no pokrenuti vlastiti biznis te biti uspješan na tržištu rada iziskuje veliki trud, znanje i kompetencije.
Smatraš li da posjeduješ dovoljno znanja i hrabrosti te imaš ideju koja bi mogla biti profitabilna, svakako vrijedi pokušati. Biti sam svoj šef velika je privilegija, no iziskuje i mnogo samodiscipline.
Dakle, razmišljaš li o pokretanju biznisa, a ne znaš odakle krenuti, ovo su neki koraci koje najprije trebaš poduzeti.
Misija i ime
1. Definiraj svoju misiju
Da bi tijekom svog poslovanja ostala dosljedna sebi i nekim svojim ciljevima, važno je odmah na početku definirati svoju poslovnu misiju. Ta misija trebala bi ti biti nit vodilja tijekom cjelokupnog vođenja biznisa i ona će ti pomoći da ostaneš na pravom putu. Razmisli o tome što želiš raditi i koje su tvoje vrijednosti i potom napiši misiju.
2. Odaberi ime
Ime tvrtke trebalo bi biti jedinstveno, upečatljivo i originalno. Može imati i određeno značenje i na neki bi način trebalo biti povezano s djelatnošću firme. Uzmi si vremena i dobro razmisli o odabiru imena za svoj biznis.
3. Označi svoj teritorij
Iako je mala vjerojatnost da ti netko ukrade ideje, valja biti oprezan. Registriraj ime tvrtke, domenu web lokacije i napravi si profile na društvenim mrežama.
Financije i marketing
4. Odredi cijene
Na samom početku poslovanja, vrlo je teško postići dobre cijene stoga budi realna. Ipak, nemoj niti podcjenjivati vlastiti rad niti si dozvoliti da radiš besplatno. Istraži tržište i cijene konkurenata i na temelju toga definiraj svoju vrijednost. Pritom imaj na umu troškove poslovanja.
5. Financijski plan
Nakon što si odredila cijene za svoje proizvode/usluge, važno je napraviti i detaljan financijski plan u kojem ćeš definirati sve svoje troškove, prihode te u konačnici i sam profit. Angažiraj dobar računovodstveni servis koji će ti pomoći kod vođenja poslovnih knjiga, izdavanja faktura i svih ostalih knjigovodstvenih stvari.
6. Marketing
Želiš li uspjeti na današnjem prilično zasićenom tržištu, moraš imati izuzetno dobar marketinški plan. Oglašavanje putem društvenih mreža nije skupo, a može biti vrlo učinkovito. Da bi došla do svoje željene publike, nužno je investirati u marketing.
Poslovno usavršavanje i napredak
7. Usavrši svoj brend
Da bi tvoja tvrtka bila privlačna potencijalnim klijentima, važna je priča koju ćeš im prezentirati. Tu je važno ono što komuniciraš javnosti, a to se čini putem vizualnog identiteta tvrtke. Na ovim stvarima nemoj štedjeti pa angažiraj dobrog grafičkog dizajnera koji će ti pomoći osmisliti dobar logo za tvoj biznis.
8. Pokreni web stranicu
Danas je sve na Internetu pa bez obzira na to čime se odlučila baviti, posjedovanje vlastitog web mjesta veliki je plus i odličan način na koji tvoja publika može doprijeti do tebe i tvojih proizvoda/usluga.
9. Nemoj odustajati
Kao što smo već spomenuli na početku, pokretanje i održavanje uspješnog biznisa danas je vrlo izazovno zbog velikog i konkurentski jakog te izuzetno dinamičnog tržišta. Na početku će ti biti jako teško i naporno i možda nećeš odmah zarađivati, no imaj na umu da je svaki početak težak. Ako je to ono što želiš i ako duboko u sebi vjeruješ da bi mogla uspjeti, samo hrabro naprijed.
Foto: Unsplash