Na ovogodišnjim Danima komunikacija, središnjem nacionalnom festivalu oglašavanja koji okuplja vrhunske marketinške stručnjake, po prvi put održano je natjecanje Young Lions. Natjecanje je posebno po tome što se testiraju vještine i znanja, ali prije svega kreativnost mladih timova, a za produkciju traženih kampanja i reklama imaju 24 sata u kategorijama print, cyber i design, odnosno 48 sati u kategoriji film. Natjecanje je imalo i humanitarnu notu jer su kampanje namijenjene za UNICEF-ov program podrške predškolskom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj, a svi materijali će biti dani UNICEF-u na korištenje bez naknade. O konceptu natjecanja porazgovarali smo sa Sanjom Nikolić, koordinatoricom natjecanja dok smo s pobjednicama Teom Silviom Vlahović, junior strateška planerica i Sanjom Planinić, dizajnerica u agenciji Bruketa&Žinić OM porazgovarali o iskustvu sudjelovanja u ovakvom natjecanju.
Ovo natjecanje je izvrsna prilika za sve mlade kreativce, no mislite li da bi ovakav tip natjecanja trebao biti dostupan samo zaposlenicima marketinških kompanija ili bi se mogao predstaviti svim mladima u Hrvatskoj sa kreativnim izražajem?
Ovo natjecanje je ipak namijenjeno mladim agencijašima i to je jedno od osnovnih pravila Young Lions Competition. Također, kroz Dane komunikacija je postojala već kategorija gdje su se nagrađivali studenti i njihove ideje stoga zasigurno neće ostati zakinuti ni u budućnosti.
Koncept Young Lionsa je zanimljiv, da li su mladi kreativci prepoznali koliko im samo sudjelovanje može pridonijeti u izgradnji karijere u svijetu marketinga?
Smatramo da su prije svega prepoznali priliku da omjere snage s kolegama iz drugih agencija jer je taj kompetitivni duh poprilično izražen i Young Lions natjecanje potiče takvu zdravu vrstu ambicije iz koje se mogu izroditi sjajne ideje te koje poslije možemo vidjeti i realizirane. Ove godine, radeći s Unicefom, naišli smo na pregršt zanimljivih ideja koje će se sigurno uzeti u obzir prilikom postavljanja buduće komunikacijske kampanje.
Koji su kriteriji po kojem birate pobjednika Young Lions natjecanja?
Biraju se sjajni mladi kreativci, mladi “lavovi” čiji način razmišljanja ima priliku ostaviti dojam na svjetskom nivou, s obzirom da se šalju na glavno natjecanje u Cannes gdje će isto dobiti novi brief o kojem ništa ne znaju netom prije početka natjecanja. Naravno, i njihov rad je morao zadovoljiti određene kriterije koji se tiču strateškog i kreativnog razmišljanja.
Možete li u nekoliko rečenica opisati kako je izgledao proces osmišljavanja vaše kampanje "Rana ptičica"?
Sanja: UNICEF je na samome početku istaknuo kako im je važno da kampanja komunicira prednost početka ranijeg obrazovanja koje nije svima dostupno zbog nedostatka vrtića u Hrvatskoj te da naravno poziva na donacije. Nakon toga smo za osmišljavanje i izradu prezentacije rješenja imale samo 24 sata i bile smo prepuštene same sebi na neki način, što gotovo nikada nije slučaj u uobičajenom radu takve vrste.
Tea: Koristan je bio vrlo detaljan brief odnosno upute UNICEF-a na početku nakon čega smo puno promišljale i imale više ideja koje je zatim trebalo brzo reducirati i odlučiti se za onu najbolju. Međusobno smo zadatke podijelile na temelju onoga u čemu je svaka od naas najbolja.
Jeste li imali poteškoća u razvoju kampanje, s obzirom da ste bili ograničeni na samo 24 sata?
Tea: Svi koji rade u reklamnim agencijama znaju da je to uvijek timski rad u kojem sudjeluju ljudi različitih iskustava i znanja. Young Lions je jedinstvena prilika da i mi s manje iskustva samostalno testiramo što smo do sada naučili u kratkome roku. S druge strane ovakav format omogućuje da se u potpunosti fokusiramo na taj jedan zadatak, što je svojevrstan luksuz.
Sanja: Young Lions je zbog svojih propozicija doista jedinstvena prilika da izađemo iz svoje zone udobnosti i prilagodimo se novim uvjetima što otvara nove mogućnosti za inovativno razmišljanje.
Kao natjecatelji, smatrate li da je ovo natjecanje dobra odskočna daska za internacionalnu marketinšku scenu mladim kreativcima?
Sanja: Definitivno je moguća odskočna daska i važna referenca do koje inače nije lako doći, jer Cannes Lions je najvažniji globalni skup marketinških kreativaca.
Tea: Osim toga Young Lions je najbolja moguća prilika za edukaciju i inspiraciju tako da ćemo kad se vratimo u Zagreb vjerujem biti motivirane i ohrabrene za nove i bolje kampanje.
Iako je vaš rad bio pobjednički, bi li kampanja išla drugim tokom i prema drugoj ideji da ste imali više od 24 sata vremena?
Tea: Osnovna se ideja i koncept se ne bi mijenjali, ali bi se cijela kampanja više konkretizirala i detaljnije bi se promislilo njezino provođenje u praksi.
Intervju s pobjednicima natjecanja Young Lions, Sanjom Planinić i Teom Silviom Vlahović