Već znaš za šarmantne Chia šalice koje su hit na Instagramu? Upoznaj i damu koja je stvorila ovaj neodoljivi hrvatski brend

Filipa Sorko kreativka je i dizajnerica koja stoji iza poznatog domaćeg brenda keramike "Chia Cups" koji je pravi vladar Instagrama. Otkrila nam je kako je njezina keramičarska priča počela, kako se nosi s koronom i još mnogo toga

Već znaš za šarmantne Chia šalice koje su hit na Instagramu? Upoznaj i damu koja je stvorila ovaj neodoljivi hrvatski brend

Sigurne smo da si već na Instagramu vidjela šarmantan profil "FilipaaSorko“ iza kojeg stoje marljive i kreativne ruke dizajnerice Filipe Sorko, kreatorice poznatog domaćeg brenda keramike Chia Cups. Neodoljive bijele šalice različitih dimenzija, posute slatkim točkicama u crnoj boji u rekordnom su roku postale pravi „must buy“ za sve kavopije ili čajopije koji posebnu pažnju pridaju onome što piju, ali i iz čega piju svoje omiljene napitke.

Kako i mi same gajimo poprilične simpatije prema ovom brendu, odlučile smo porazgovarati s Filipom o tome kako je sve krenulo – od prve točkice na šalici do poznatog brenda za čije proizvode sada postoji lista čekanja.

Od prve točkice do slavne Chia šalice

„Sve u vezi naših Chia šalica, pa tako i one same, krenulo je i nastalo dosta spontano. U njihovu izradu nismo krenuli sa vizijom o brendu i ciljem da to pretvorimo u naš prvi pravi posao. Krenuli smo ih izrađivati za nas. Prvih 6 šalica izradio je moj dečko, inače kipar, za mene, po mojoj narudžbi i uputama. Nakon što su te moje prve točkaste šalice naišle na dosta dobre reakcije na mojem Instagramu, i kada su krenule narudžbe i puno upita o njima u inbox, pala je odluka da se okušamo u tome. Toni je taman završio Akademiju, a ja sam bila između nekih svojih projekata, tako da je tajming bio idealan”, započinje Filipa svoju priču te dodaje kako su svoje prve šalice radili bez pravih uvjeta te da je process bio doista dugotrajan.

“Prve šalice radili smo sa dva kalupa, dugotrajnim procesom, na našoj ljetnoj terasi, da bi svoju malu proizvodnju kasnije, tijekom hladnijih dana preselili u dnevni boravak, te točkali, brusili i oblikovali šalice na blagavaonskom stolu. Nismo imali svoju peć za keramiku, pa smo šalice pakirali u kutije i gotovo svaki drugi dan vozili 100-njak kilometara dalje na pećenje. A zatim smo, kada smo dobili poticaje za samozapošljavanje, kupili peći, preselili se u staru susjednu kuću i tamo si uredili svoj mali atelje” priča nam.


Filipa i Toni su tako napornim radom i trudom hobi pretvorili u posao, a sada već razmišljaju o daljnjim proširenjima, jer za njihove proizvode postoji velika potražnja. Osim što su njihove šalice moderne i u trendu, ovaj je kreativni dvojac otkrio kako je u brendiranju Chia Cupsa bilo od presudne važnosti na vrijeme prepoznati ono što je ljudima trenutno važno – od estetike do funkcionalnosti, svaki dio proizvoda trebao je biti na razini kako bi privukao kupce. A s obzirom na uspjeh koji su postigli, možemo zaključiti kako su u tome itekako uspjeli.

„Iako iza naših šalica stoji jako lijepa priča, puno truda, ljubavi i vremena, mislim da ono što na kraju proda proizvod je njegov izgled i sam marketing. Ljudima se sviđa kako one izgledaju, upečatljive su, i da to nije tako, bez obzira na sve što one predstavljaju, vjerovatno ih ne bi kupovali. A točkice i malo zlata su se pokazali kao dobitna kombinacija za privlačenja pažnje i pogleda“, objašnjava nam Filipa te dodaje kako je za izradu šalica objektivno potrebno dosta vremena. S obzirom da se izrađuju ručno te da se prave od delikatne keramike, cjelokupni proces je dugotrajan, ali je zato finalni rezultat još i vrjedniji.

„Svaka faza u procesu nastajanja traži svoje vrijeme, i to se ne da puno ubrzati. To je meni, kao osobi koja bi htjela sve sada i odmah i koja ne volim nešto čekati, bilo jako izazovno. Naučilo me strpljenju i da se neke stvari ne mogu i ne trebaju ubrzati. Za izradu jedne ture naših šalica treba oko 10-ak dana“, kaže Filipa koja se u svijetu keramike kako sama priznaje našla posve nenadano.


Naime, njezinom dečku i poslovnom partneru Toniju kiparstvo je struka, pa mu je rad keramikom bio blizak, no njoj je ova sfera djelovanja bila podosta strana te nikada nije očekivala da će ju upravo kiparstvo toliko ispunjavati i veseliti. Od spontanog početka do poznatog brenda, Chia Cups su prošle dalek put, a u marketinškom im je smislu pri brendiranju zasigurno pomogao i upečatljiv, kratak naziv koji su kupci brzo zapamtili.

„Uvijek je nekako najteže smisliti neko kratko, upečatljivo, zvučno ime koje ima i neko značenje, a mi smo imali sreće da nismo oko toga morali puno mozgati. Jedna pratiteljica na mojem Instagramu, kometirala je prvu fotografiju naših šalica i rekla kako ju te točkice na njima, crne, sitne i nepravilne, baš podsjećaju na Chia sjemenke. Mi smo to ime odmah prihvatili, tog trenutka postale su Chia šalice i nismo se više nikada dvoumili u vezi toga. A i povrh svega, naziv ima poveznicu sa hranom i gastronomijom, koja je naša druga velika ljubav. Sve se baš fino ispreplelo“, govori nam Filipa.

Inače, svoju inspiraciju za stvaranje novih proizvoda i općenito uređenje interijera, kušanje novih recepata itd., ova mlada žena crpi tamo gdje i većina mlađe populacije – na društvenim mrežama poput Instagrama ili Pinteresta. Obilje inspirativnih, estetski prekrasnih profila svakome tu i tamo pokrenu kreativne sokove, a Filipa ih očito onda još dodatno razradi i stvori nešto svoje, unikatno i posebno što pak i drugi prepoznaju kao vrlo vrijedno.


Moj stil je, ja bih rekla, čisti eklekticizam, svaki dan mi se sviđa nešto drugo, ali uspijevam to nekako uklopiti u neku smislenu cjelinu, a dio nje su i Chia šalice. Njih smo napravili prvenstveno za nas, jer smo smatrali da bi nam se baš dobro uklopile u naš interijer i stil kojeg njegujemo. Inače nam je dosta bitna estetika, volimo da sve je što nas okružuje lijepo, pa bio to televizor, sudoper, šalica ili nešto drugo i dosta vremena i pažnje ulažemo u to. Jako nam je drago da su drugi ljudi to prepoznali i poželjeli djelić te naše estetike imati i u svojem domu. A ispalo je da se točkice snalaze dosta dobro u puno stilova, imaju one u sebi i nešto vintage, i nešto boho, i nešto elegancije, minimalizma, kiča…“, govori nam te dodaje kako je ključ uspjeha njezina posla za nju bilo pronalazak onoga što najviše voli i pretvaranja toga u biznis.

„Kada se nešto pretvori u posao, kada imate rokove, narudžbe, puno svakodnevnog posla oko toga, odgovornost, to prestaje imati onu draž koju ima kada vam je to hobi, kada radite nesputano i male količine. Tako da je bitno pronaći nešto što zbilja volite, i što vam nije teško raditi po cijele dane. A nama, evo i nakon par godina što radimo šalice, još uvijek nije dosadilo, još uvijek svaki dan rado odlazimo u svoj atelje, i još uvijek nismo pomislili da nam je dosta svega toga. Za umjetnike i kreativce slobodnog duha, to je velika stvar“, zaključuje ova dizajnerica te dodaje kako joj je posebno drago vidjeti svoje Chiice sretno udomljene u zadovoljnim rukama kupaca.


A poslovanje Chia Cupsa i dalje neometano ide svojim tokom unatoč pandemiji korona virusa koja je mnoge male poduzetnike i dizajnere snažno ekonomski pogodila. Srećom, Filipa i Toni nisu još osjetili veliki utjecaj korone ni na narudžbe i na svoju proizvodnju.

Nama se nije puno toga promijenilo, ni poslovno ni privatno, mi i inače radimo praktički od kuće, jer nam je studio u dvorištu, prodaju vršimo isključivo preko interneta i šaljemo dostavnom službom. Živimo na selu, bez prvih susjeda, okruženi prirodom, gdje nema puno ljudi ni inače, a u trgovinu i nabavku smo navikli ići svakih 10-ak dana. Prijatelji su nam većinom po svijetu ili u rodnim Vinkovcima, tako da nam druženje s njima preko telefona i društvenih mreža nije strano. Jedino u čemu smo vidjeli promjenu je to što trenutno malo teže dolazimo do kutija za pakiranje, etiketa, teže je nabaviti neke, inače banalne, stvari, kao na primjer toner za printer koji smo naručili i čekamo već 10-ak dana da nam stigne. Ali to su sve sitnice, ono najbitnije je da sve to skupa još uvijek funkcionira. Mislim da nas ova situacija može jedino ojačati, izbrusiti ćemo svoje vještine za snalaženje i u nekim segmentima se čak, silom prilike, unaprijediti“, optimistična je Filipa koja za raziliku od mnogih drugih doista ima idealnu situaciju za nastavak proizvodnje u sigurnosti svog doma, bez straha od virusa i obolijevanja.

A kako se iz svega izvući i izaći još jači? Filipa ima i za to odgovor, koji bi mnogi po našem mišljenju trebali poslušati.

"Mali poduzetnici i obrtnici će prvo morati naučiti pomoći sami sebi. Ako smo nešto naučili ovdje kod nas je da nećemo daleko dogurati ako sjedimo i čekamo da nam netko pomogne, pogotovo ne država. Ako i stigne neka pomoć sa strane, super, ali ne treba na to računati i treba se trgnuti, pokrenuti, ne odustajati i dizati ruke, nego se prilagođavati i boriti. Svakodnevno smišljati što dalje, raditi na nekim novim planovima i idejama. Postoje divni primjeri kako su se OPG-ovci kod nas organizirali i dostavljaju robu na vrata, pa frizerski saloni koji dostavljaju svoje smiješane boje za kosu, kafići i pržionice kave dostavljaju svježe mljevenu kavu, cvjećarnice cvijeće… Treba biti domišljat i situaciju okrenuti u svoju korist“, savjet je ove mlade poduzetne žene koja mnogima može biti inspiracija i zbog svog optimizma i odlučnosti, ali i i zbog stila i prekrasnih proizvoda koje je stvorila.