Svi smo mit o prije ili kasnije doživjeli – rano buđenje, kasno vraćanje kući, i totalna zaposlenost u međuvremenu... Pa ipak, vama se čini da i niste baš postigli puno... Možda je vrijeme da se zapitate trošite li dio svog vremena uludo, odnosno gubite li vrijeme na besmislice?
Konstatno "multi-taskate"?
Stalno istovremeno pokušavate obaviti nekoliko stvari ? Ako je odgovor da, moguće je da se prenaprežete i zapravo ne posvećujete dovoljno svakom zadatku. Uštedite vrijeme tako da se svakom pojedinom zadatku u potpunosti posvetite prije nego krenete na slijedeći. Dajte svakom zadatku koncentraciju koju zaslužuje i obavite ga kako spada, da ne biste morali sve ispočetka.
Često zavirujete u svoj inbox?
Emailovi su jedna od najvećih "crnih rupa" modernog poslovnog svijeta, pogotovo ako na poslovni mail dobivate i privatne mailove. Nemojte dozvoliti da vam vaš inbox kontrolira vrijeme. Ako ga provjerite više od nekoliko puta dnevno, to vas košta važnog vremena.
Javljate li se stalno na telefon?
Ako je odgovor potvrdan, a niste tajnica, vi vjerojatno trošite vrijeme na konverzacije koje su privatne naravi i koje vam oduzimaju vrijeme rezervirano za posao, a kojeg ionako nemate baš puno. Uključite sekretaricu na mobitelu i javite se kada uhvatite vremena nakon posla.
Možete li reći ne?
Kroz tjedan, ljudi vas stalno mole da preuzmete njihov dio posla, što je dodatan stres u vašem prezaposlenom životu. Naučite kako pristojno reći ne na ove zamolbe, omogućit će vam da se kvalitetnije posvetite poslovima koji zapravo jesu vaši. Vi se ne morate opravdavati – jednostavno recite da ne možete preuzeti nikakav dodatni posao i završite razgovor.
Igrate li se na internetu?
Nevjerojatno je koliko se vremena može izgubiti samo provjeravanjem naših Twitter i Facebook računa, nekih drugih društvenih medija, sajtova, pregledavanja omiljenih sajtova i igranjem online igrica. Igre i chatanje ostavite za svoje slobodno vrijeme!
Čavrljate li sa suradnicima?
Budite iskreni! Ono što počne kao pozdrav često se razvije u dugačku raspravu o tome što ste, gdje i s kim radili preko vikenda (ili nešto slično). Budite ljubazni prema suradnicima i kratko pročavrljajte, ali znajte si granicu i zapamtite da ste na poslu kako bi radili. Ako imate potrebu toliko pričati, otiđite na kavu nakon posla.
Držite li se svog zadanog rasporeda?
Ako je odgovor ne, vrijeme je da se organizirate, napravite detaljan plan svakodnevnih obaveza po prioritetima - i držite ga se! Ako imate obaveze koje zahtijevaju odlazak iz ureda - pametno ih isplanirajte kako se ne biste na kraju morali vraćati na isto mjesto, trošeći vrijeme i benzin. Malo planiranja vam može uštedjeti puno vremena, a to pak znači da ćete imati više slobodnog vremena!
Nemojte se zavaravati! Saznajte gubite li vrijeme, zbog toga jer ne znate pravilno upravjati svojim vremenom