Svaki dan u medijima možemo pročitati razne vijesti i priče o dobrim i lošim poslodavcima (i nadređenima), pa tako i o dobrim i lošim djelatnicima. No, bez obzira na sve lijepe i ružne priče, činjenica je da ni jednima ni drugima nije lako raditi u Hrvatskoj i kao što to obično biva, svaka i lijepa i ružna priča ima dvije strane.
Ono što svakako treba imati na umu jest da kao što ni zaposlenici ne smiju kršiti određena pisana i nepisana pravila koje je postavio poslodavac ili neka druga nadređena osoba, isto vrijedi i obrnuto. Zaposlenici najčešće zaboravljaju da su njihovi nadređeni osobe koje griješe, dok nadređeni često zaboravljaju da njima podređeni nisu njihovo vlasništvo, sluge ili robovi, te da jednostavno neke stvari bez obzira na to tko isplaćuje plaću, ne bi smjeli tražiti, ako ništa drugo, onda zbog moralnih i etičkih razloga i same ljudskosti. Saznajte koje su to stvari…
Laganje poslovnim partnerima, kupcima i kolegama
Vjerujemo da se svaka zaposlena osoba našla barem jedanput u situaciji kada je zbog instrukcija nadređene osobe morala lagati ili prešutjeti cijelu istinu bilo poslovnim partnerima, bilo kupcima, bilo drugim kolegama s posla. Činjenica je da nitko nije dovoljno plaćen za laži koje je prisiljen servirati nekome zbog neke druge osobe.
Prisiljavati zaposlenika da preuzme krivnju
Nijedna normalna i odgovorna nadređena osoba neće tražiti od zaposlenika da preuzme krivnju za ono što nije kriv. Zna se za što je odgovorna nadređena osoba, a za što zaposlenik i on ne može biti žrtveno janje. Nažalost, znamo da to često nije tako.
Otkazati ili odgoditi najavljeni godišnji odmor
Iako i zakon omogućava poslodavcu, pa prema tome i nadređenim osobama da otkažu, odnosno odgode najavljeni godišnji odmor za neko drugo vrijeme zbog raznih razloga, to je nešto što bi se zaista trebalo događati u iznimnim i nepredvidivim situacijama. Ne samo da zaposlenici imaju po zakonu pravo na godišnji odmor, još veći problem nastaje kada moraju otkazati planove sa obiteljima, a najčešće je riječ o putovanjima i slično…
Špijuniranje svojih kolega
Osim laganja, nadređena osoba svakako ne bi nikako smjela tražiti od zaposlenika da špijuniranju jedni druge te izvještavaju o tome što i kako netko radi. Ako nadređena osoba nije sigurna u rad nekog zaposlenika, ona treba biti ta koja treba nadzirati rad te korigirati ono što ne valja.
Poštovanje pravila i procedura koje nemaju smisla
Vjerujemo da su se svi mnogo puta susreli s određenim pravilima i procedurama u poslu koje nemaju nikakvog smisla.
Sposobna nadređena osoba neće od svojih zaposlenika tražiti da ih se drže kao „pijan plota“, jer zna da nikome neće biti od koristi, nego će biti gubitak vremena ili će komplicirati stvari.
Izražavanje prijedloga i ideja
Sposobna nadređena osoba reći će svojim zaposlenicima: „Želim čuti vaše ideje“, a nesposobna: „Zadržite svoje ideje za sebe.“ Što se otvorenije razgovara o prijedlozima, idejama, pa tako i problemima, te njihovom rješavanju, to će svima biti lakše raditi, a sam posao i poslovanje bit će uspješnije…
Rad satima bez prekida
Svaka nadređena osoba trebala bi biti upoznata sa svim koracima u poslu koje obavljaju njegovi zaposlenici, pa tako i fizičkim naporom i koncentracijom koja je potrebna da se posao obavi. Zbog toga svaka nadređena osoba mora biti svjesna da zaposlenicima trebaju prekidi u radu, možda i češći nego što je to inicijalno određeno, te im to i omogućiti.
Svatko ima pravo na greške, ali bez obzira na prirodu posla, važno je da se ne izgubi etičnost i ljudskost