Prva hrvatska tvornica parfema

Proizvodnja čistih parfema - niša sa velikim potencijalom

Prva hrvatska tvornica parfema

Jeste li znali da Hrvatska ima svoju tvornicu parfema?
Tvrtka Essentia d.o.o. iz Čakovca može se pohvaliti da je jedini proizvođač pravih čistih parfema koji se mogu kupiti u ovom dijelu Europe. O proizvodnji parfema i o tajnama mirisa popričali smo sa Tomislavom Vrbancom, vlasnikom hrvatske tvornice parfema.

Kako ste pokrenuli posao - prvu hrvatsku tvornicu parfema?
Ideja o pokretanju privatnog posla, odnosno otvaranju prve hrvatske tvornice parfema došla je iz želje da se na tržište plasiraju čisti parfemi domaće kvalitete. Obzirom da cijeli život koristimo parfeme proizvedene izvan granica lijepe naše, dobili smo ideju da nešto takvo pokrenemo i u Hrvatskoj. Naime, u Hrvatskoj se dosad nisu proizvodili čisti parfemi te smo u tom području pronašli našu poslovnu nišu. Počevši od jednostavne ambalaže i pakiranja, Experience parfeme smo doveli do prepoznatljivog izgleda, te su zbog svoje prihvatljive cijene i kvalitete pronašli svoje mjesto na hrvatskom tržištu. Nakon godinu dana rada počeli smo izvoziti u Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Austriju i Njemačku, a u planu je širenje i na ostale države regije kao i države članice Europske Unije.

Vizija tvrtke jest postati jedna od vodećih tvrtki u svijetu koja se bavi proizvodnjom čistih parfema, te ostale kozmetike. Osim što se tvrtka bavi proizvodnjom vlastitog branda parfema, jedina u Hrvatskoj može proizvesti brand za treće osobe ili za već postojeće brandove koji žele proširiti paletu proizvoda. Našu kvalitetu, pouzdanost i profesionalnost prepoznali su mnogi naši kupci, članovi i poslovni partneri.

Tvrtka u svim fazama rada promiče interni sustav upravljanja kvalitetom koji je zadaća svih njenih djelatnika. Essentia d.o.o. je obiteljska tvrtka koja u procesu proizvodnje posebnu pažnju pridodaje kvaliteti svakog proizvoda. Osim toga, svi proizvodi prolaze kroz detaljnu kontrolu prije isporuke, što jamči zadovoljstvo naših kupaca. U tvrtci potičemo kreativnost i cjeloživotno učenje te cijenimo i nagrađujemo stručnost naših djelatnika. Potencijal našeg mladog tima stručnjaka osigurava nam snažan rast i razvoj, te mogućnost angažmana na novim projektima.

Kroz implementaciju novih tehnologija i inovacija, kontinuirano ulažemo u razvoj i modernizaciju cijelog proizvodnog sustava. Naše poslovanje prati suvremeni sustav u potpunosti prilagođen praćenju proizvodnog procesa dok ulaganjem u razvoj tvrtke postajemo konkurentni na tržištu što nam omogućujem bro širenje poslovanja.

Zašto ima toliko malo tvornica parfema u Europi?
Glavni razlog malog broja tvornica parfema u Europi jest potrebni početni kapital i vrijeme koje je potrebno uložiti u kompletan posao. To nije posao kojeg radimo nekoliko godina, već biznis koji se gradi generacijama. Naravno skoro sve tvornice nalaze se u Francuskoj, gdje je i nastao parfem. Osim kapitala, u posao je naravno potrebno uložiti i mnogo vremena te ljubavi. Pošto je Essentia d.o.o obiteljska tvrtka, radi se doslovno 24 sata dnevno, a slobodno vrijeme nama je nepoznanica.

S kojim se problemima suočavate u svom poslu?
Najveći problem sa kojim se suočavamo na tržištu jest premala informiranost kupaca o razlikama između toaletne vode, parfemske vode i čistog parfema. Vrlo je važno koji proizvod od navedenih koristite, jer ćete svakako osjetiti razliku. Uvijek možete isprobati čiste parfeme iz Experience kolekcije.

Što su parfemi?
Mirisati dobro je stvar elegancije i profinjenosti. Međutim, parfem vam pruža još mnogo toga. Parfem se tradicionalno promatra kao čarobni ljubavni napitak. Od samoga početka, ideja koja je nadahnula stvaranje parfema je veza, želja i strast između muškarca i žene. To je neiscrpna tema: ženska moć zavođenja, strast, privatnost, intima, putenost, blagost, svježina i otmjen dodir svilenog rublja, topli i divlji miris seksa, nježnost i lascivnost romantične noći i još mnogo toga.

Kako nastaje parfem?
Ono što se nekada dobivalo destilacijom iz cvjetne esencije, danas je kompleksna mješavina sintetički proizvedenih sastojaka. U parfemima se koristi više od pet tisuća različitih preparata i mirisa u stotinama kemijskih kombinacija, a kemijske formule mirisa smatraju se poslovnom tajnom. Kreatori naših parfema miješanjem pojedinih sastojaka spajaju kompatibilne mirise u jedan i time našim kupcima ispunjavaju želje.

Razlika između parfema, eau de parfum i eau de toilette?
Kao što nam je poznato, prema svjetskim klasifikacijama na tržištu je moguće pronaći toaletne vode (eau de toilette) koje u sebi sadrže do 11% esencijalnih ulja, te parfemske vode (eau de perfume ) koje u sebi sadrže između 12%  i 18 % esencijalnih ulja. Experience parfemi sadrže čak 25% esencijalnih ulja, te prema svjetskoj klasifikaciji spadaju u čiste parfeme, dok je tvrtka Essentia d.o.o. jedini proizvođač čistih parfema u Europi. Prema tome, možemo zaključiti da su Experience parfemi jedini pravi čisti parfemi koji se mogu kupiti u ovom dijelu Europe. Iznimna nam je čast što smo u suradnji sa vrhunskim stručnjacima jedini u svijetu uspjeli proizvesti prvi parfem sa 25% esencije za muškarce. Stoga Experience parfemi po kvaliteti i dugotrajnosti mirisa zrače iznimnom luksuznošću, te su najbolji mogući poklon za nju i njega.

Koje su osnovne note parfema?
Parfem se sastoji od tri note koje kao u glazbi stvaraju jedan jedinstveni, u našem slučaju, mirisni akord, a svaka se nota razvija tijekom određenog vremenskog perioda.

Gornje note ili top note stvaraju prvu impresiju o parfemu i jako su važne jer o njima ovisi odabir parfema. Zato su prve note većinom svježe, oštre i nametljive. Sastojci u njima jako brzo hlape, a najčešće se koriste citrusne note i džumbir.

Srednje note ili srce parfema javljaju se čim ishlape gornje note, a često maskiraju neugodnu notu baze. Stoga je srednja nota većinom puno ugodnija i zaokruženija.Mirisi ovog dijela parfema javljaju se u prosjeku od dvije minute do jedan sat nakon nanošenja parfema, a najčešće se za njih koriste mirisi lavande i ruže.

Note baze u kombinaciji sa srednjim notama čine glavnu temu parfema, a dubinu i postojanost parfema donose upravo zadnje note. Stoga su njezini sastojci većinom učvršćivači koji na okupu drže snagu lakšeg gornjeg dijela i srednje note. Sastojci nota baze obično su zato bogati i duboki i počinju se osjećati tek nakon nekih pola sata od nanošenja. Najčešće se kao note baze koriste mošus i vetiver.

Danas je mirisna industrija toliko napredovala da se koriste razne esencije biljaka koje su donedavno bile nezamislive, a posebno su popularne zadnjih godina voćne note. Osim toga, koristi se i lišće, korijenje, sjemenje pa čak i neki mirisi životinjskog porijekla, kao i sintetički pripravljeni mirisi.

Kratko opišite svoje parfeme.
Experience luxury perfumes je registrirani zaštitni znak tvrtke Essentia d.o.o. koja se bavi isključivo proizvodnjom čistih parfema. Experience luxury perfumes je hrvatski brand parfema, čiji mirisi sadržavaju najfinije i posebno odabrane sastojke, kako bi zadovoljili svačiji ukus. Poznato nam je da se ljudi međusobno razlikuju, te je stoga Experience proizveo parfeme za svaki karakter pojedinačno.
Svaki Experience parfem detaljno je ispitan i testiran, tako da svaki miris posjeduje „Analizu kvalitete“ koja je na najvišem mogućem nivou. Vrhunski standardi ne odnose se samo na parfeme, već i na ambalažu. Bočice u kojima se nalaze parfemi posebno su kreirane za Experience parfeme kako bi mirisi dobili i besprijekoran vizualni identitet koji je ponekad presudan faktor  prilikom kupovine.

Image



Što je bitno spomenuti kod parfema ?
Nanošenje parfema prastara je umjetnost i s pravom se može ovako nazvati jer je obično teško pogoditi pravu mjeru. Parfemi se koriste već stoljećima - u prošlosti kako bi se prikrili neugodni mirisi tijela, a danas kako bi sebi i drugima bili privlačniji i poželjniji.

  • Parfem je uvijek najbolje nanijeti prije odijevanja bilo kojeg komada odjeće i/ili nakita, dakle na golo tijelo. Naime, neki parfemi mogu ostaviti trajne mrlje na majici ili košulji te nakitu.
  • Sasvim malo parfema stavite na sljedeća mjesta: na oba ručna zgloba, na donji dio vrata, iza ušiju, s unutrašnje strane koljena, s unutrašnje strane lakta te između grudi. 
  • Nanošenje parfema na ručne zglobove i trljanje je pogreška! Naime, trljanjem zgloba o zglob miris se na neki način „lomi“ i postaje manje osjetan !
  • Ukoliko nanosite parfem na kosu učinito to jedino kada je svježe oprana! Lagano raspršite po kosi s udaljenosti od dvadesetak centimetara ili raspršite malo parfrema po dlanovima, a zatim njima lagano prijeđite kroz kosu.
  • Mijenjajte miris s vremena na vrijeme. Znanstveno je dokazano da mirisi imaju jak učinak na naše emocije i način razmišljanja, pa zato nemojte previše razmišljati o promjeni mirisa svaka tri do četiri mjeseca ili kod promjene godišnjeg doba.
  • Nakon nanošenja na kožu, tri glavne note se upotpune sa pH kože i tek tada možete odrediti sviđa li Vam se miris ili ne. Nakon nanošenja, osjetljive note reagiraju na miris tijela, pa je to i razlog zašto isti parfem ne miriše jednako na koži različitih ljudi.


PRIJEDLOZI I ZANIMLJIVOSTI:
Želite li osvojiti muškarca, koristite miris voćnih nota. Psiholozi kažu da mirisi napravljeni od jestivih supstanci potiču seksualni nagon u muškaraca. Obavijene slatkastim mirisnim notama bit ćete senzualne i neodoljivo privlačne poput sočnog voća.
Zvuči nevjerojatno, no mirisi vam mogu pomoći čak i ako želite izgledati mršavije. Za to će vam trebati mješavina cvjetnih mirisa kao što su jasmin i ruža. Muškarci su u jednom istraživanju žene s cvjetnim mirisima doživjeli mršavijima za 2 do 5 kilograma nego što su to zaista bile.
Želite li ostaviti dojam snažne i sposobne osobe, odaberite sandalovinu ili sličnu drvenkastu mirisnu notu. Citrusne note, kao što su limun i limeta, odlične su za rastjerivanje negativnih misli, napetosti i tjeskobe. Otkriveno je da citrusi utječu na smanjenje proizvodnje kortizola – hormona stresa.
Kako će neki parfem mirisati na vama ovisi o vašoj karakterističnoj tjelesnoj kemiji, tipu kože, boji kose, načinu prehrane i sl. Kada birate parfem, nemojte ga samo pomirisati, nego ga nanesite na tijelo i pričekajte pola sata kako bi se pomiješao s masnoćom na vašoj koži.
Iznimno visoke temperature mogu poremetiti strukturu parfema što utječe na promjenu mirisa. Parfeme je dobro čuvati u tamnim prostorima na ugodnim temperaturama (između 15 i 20 stupnjeva).

Detaljnije informacije o Experience parfemima i tvrtki Essentia d.o.o. možete pročitati na www.experience.com.hr, a upite možete poslati na e-mail: info@experience.com.hr

Essentia d.o.o. daruje Experience parfemom tri čitateljice koje točno odgovore na pitanje:

Koliki postotak esencijalnih ulja sadrže Experience parfemi?

Odgovor na pitanje zajedno sa svojim podacima (ime, prezime, nadimak, adresa i kontakt telefon) šaljite  na mail info@zena.hr s naznakom "Experience".

Dobitnice su:
Gordana Musa
Ingrid Udovič
Sandra Blažević