Cannes Lions International Festival of Creativity, vodeći svjetski festival kreativnosti u komunikaciji održan je po 61. puta i ove godine izabrani su najbolji radovi u svijetu oglašavanja. Cannes Lions je posjetilo 12.000 delegata iz cijelog svijta, mogli smo vidjeti sedam dana prepunih sadržaja s više od 500 govornika, preko 37.400 radova bilo je predstavljeno na festivalu, održane su inspirativne akademije, sedam natjecanja za "Mlade lavove", četiri svečane dodjele nagrada, dvije gala večeri i neograničene mogućnosti umrežavanja tijekom Festivala.
Od 2838 prijavljenih radova u kategoriji film, koju je vodio Amir Kassaei, glavni kreativni direktor DDB Worldwide, u uži je krug ušlo 280 radova od kojih je 13 osvojilo zlatne, 29 srebrne i 61 brončane lavove.
Of the 2838 entries in the Film category, the jury, led by Amir Kassaei, Chief Creative Officer, DDB Worldwide, shortlisted 280 entries of which 13 were awarded Gold, 29 Silver and 61 Bronze Lions. Žiri je dodijelio dva filmska Grand Prixa. U kategoriji TV / Kino, Adam & EveDDB London iz Velike Britanije, uzeli su Grand Prix za oglas za Harvey Nichols: ‘Sorry I Spent it on Myself’, dok su za kategoriju internetskog filma ili drugog zaslona Forsman & Bodenfors Gothenburg, Švedska, nagrađeni Grand Prixom ??za njihovu kampanju 'Epic Split' za Volvo Trucks.
U kategoriji Filmske umjetnosti stigle su 2073 prijave. Brian Carmody, CEO, glavni kreativni direktor, Smuggler, predsjedao je žirijem, koji su izdvojili 135 prijava te dodijelili 16 zlatnih, 22 srebrna i 28 brončanih Lavova.
Tijekom svečanosti, u kategoriji brandirani sadržaj i zabava Grand Prix pobjednici su primili sa svoje trofeje od predsjednika žirija Douga Scotta, predsjednika i osnivača OgilvyEntertainment. 1178 prijava iz 62 zemlje pristiglo je u ovoj kategoriji od kojih su 91 bili u užem izboru a dodijeljeno je 11 zlatnih, 20 srebrnih i 35 brončanih Lavova.
U kategoriji Inovacije svoje radove sudionici su predstavili žiriju kojim je predsjedao Tom Bedecarré, predsjednik, AKQA, predsjednik WPP Ventures, pristiglo je 206 radova i 30 je ušlo u uži izbor. Rusija je osvojila prvi Grand Prix, i to Grand Prix za Inovacije je otišao poduzeću Megafon Moskva / Axis Moskva / Asif Khan ltd London, Rusiji, za njihov paviljon s megalicima na Zimskim olimpijskim igarama u Sočiju.
U kategoriji Titanium i Integrirani sadržaj, žiri je odlučivao između 378 prijava od kojih je u užem izboru bilo 16 za Titanium i 20 za Integrirani sadržaj od čega 1 zlatni, 2 srebrna i 5 brončanih Lavova. Dugo se tražio Grand Prix u kategoriji Titanium i dodijeljen je doista revolucionarnom radu, a dobila ga je agencija Dentsu Tokio za 'Sound of Honda / Ayrtona Senne 1989' za Honda Motor Co Adam & EveDDB Londonu, Velika Britanija, te tako uzeo ??drugi Grand Prix iste večeri, osvojivši Integrirani Grand Prix za ‘Sorry I Spent it on Myself’ koji su osmislili za Harvey Nichols.
Žiri za kategoriju Titanium i Integrated također su dodijelili Grand Prix za kategoriju Good. S liste od 32 natjecatelja, koji su činili dobitnici Zlatni lavova iz humanitarnih i javnih akcija, koji nisu mogli osvojiti Grand Prix u svojoj sekciji, pobjednici su bili Lemz, Amsterdam, Nizozemska, za reklamu ‘Sweetie’ osmišljenu za Terre des Hommes Netherlands. Žirijem za kategoriju Titanium i Integrated je predsjedao Prasoon Joshi, predsjednik uprave i glavni kreativni direktor iz Indije/južne Azije, McCann Worldgroup.
Tijekom dodjele nagrada Joe Pytki je pripala čast da mu bude dodijeljena nagrada Lav sv. Marka, i to za priznanje za njegov izvanredan doprinos kreativnosti u oglašavanju i komunikacijama.
Agencija godine je Adam&EveDDB, London. Dentsu, Tokyo je drugi a AlmapBBDO, São Paulo treći.
Nezavisna agencija godine je Forsman & Bodenfors, Gothenburg. Drugo mjesto je otišlo Lemz, Amsterdam, a treće poduzeću Wieden + Kennedy, Portland.
The Palme d’Or je dobila najnagrađivanija produkcijska kompanija MJZ, SAD. O Positive Films, SAD je bila druga, a Outsider iz Velike Britanije treća kompanija.
Nagradu za Mrežu godine dobili su Ogilvy & Mather, BBDO je bio drugi, a DDB treći.
Holding poduzeće godine su WPP, Omnicom i Publicis.
Pobjednici kategorije Young Lions Film Competition su bili Bugarski tim, Vladimir Gerasimov i Zhelez Atanasov. U kategoriji Young Marketers Competition najbolji je bio tim iz Rusije, Marisol Diaz Rozic i Marianela Frick iz Pepsico.
Evo nekih od radova:
• Volvo Trucks - "The Epic Split"
Agencija: Forsman & Bodenfors, Gothenburg, Sweden
Produkcija: Folke, Stockholm, Sweden
Grand Prix za Film, Gold Lion in Film Craft
• Harvey Nichols - "Sorry, I Spent It on Myself"
Agencija: adam&eveDDB, London
Produkcija: Outsider London
Grand Prix za Film
• Lurpak - "Adventure Awaits"
Agencija: Blink Productions, London / Wieden + Kennedy, London
Produkcija: Blink Productions, London
3 Zlatna lava za Film Craft
• New Zealand Transport Agencija - "Blazed"
Agencija: Clemenger BBDO Wellington - New Zealand
Produkcija: Finch Sydney
2 Zlatna lava za Film Craft
• Sony Music - "Bob Dylan / Like a Rolling Stone"
Agencija: Interlude, New York
Produkcija: Walter Pictures, New York / Pulse Films, London
2 Zlatna lava za Film Craft
• Unilever / Marmite - "Rescue"
Agencija: adam&eveDDB, London
Produkcija: Outsider, London
Zlatni lav za Film
• New Zealand Transport Agencija - "Mistakes"
Agencija: Clemenger BBDO Wellington - New Zealand
Produkcija: Finch Sydney
Zlatni lav za Film
• Southern Comfort - "Karate"
Agencija: Wieden + Kennedy, New York
Produkcija: Biscuit Filmworks, Los Angeles
Zlatni lav za Film (Campaign)
• Coca-Cola Life - "Parents"
Agencija: Santo, Buenos Aires, Argentina
Produkcija: Blue, Buenos Aires
Zlatni lav za Film
• Old Spice - "Momsong"
Agencija: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.
Produkcija: MJZ, Los Angeles
Zlatni lav za Film (Campaign)
• Nike - "Possibilities"
Agencija: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.
Produkcija: MZJ, Los Angeles / Rock Paper Scissors, Los Angeles / A52 Los Angeles
Zlatni lav za Film
• Sony PlayStation - "Perfect Day"
Agencija: BBH, New York
Produkcija: MJZ, New York
Zlatni lav za Film
• Du - "Too Complicated"
Agencija: Leo Burnett, Dubai
Produkcija: Deja Vu, Dubai
Zlatni lav za Film (Campaign)
• Wren - "First Kiss"
Agencija: Durable Goods, Los Angeles
Produkcija: Durable Goods, Los Angeles
Zlatni lav za Film
• 350 Action - "Climate Name Change"
Agencija: Barton F. Graf 9000, New York
Produkcija: Furlined, Los Angeles / Big Sky Edit, New York / APM Music, New York
Zlatni lav za Film
• WaterIsLife - "Bucket List"
Agencija: DDB, New York
Zlatni lav za Film
• Honda Motor Co. - "Sound of Honda / Ayrton Senna 1989"
Agencija: Dentsu, Tokyo
Produkcija: Dentsu Creative X, Tokyo
Zlatni lav za Film
• Consejo Publicitario Argentino / International Day of People With Disabilities - "The 1000 Miles of Luca"
Agencija: TBWA\Buenos Aires, Argentina
Produkcija: Primo, Buenos Aires
Zlatni lav za Film
• Honda - "Illusions"
Agencija: mcgarrybowen, London
Produkcija: Gorgeous, London / The Mill, London
Zlatni lav za Film Craft
• Procter & Gamble - "Pick Them Back Up"
Agencija: Park Pictures, New York / Wieden + Kennedy, Portland
Produkcija: Park Pictures, New York
Zlatni lav za Film Craft
• Anheuser-Busch / Bud Light - "Ian / Up for Whatever"
Agencija: BBDO New York
Produkcija: Helo, Los Angeles
Zlatni lav za Film Craft
• Dick's Sporting Goods - "Focus and Explode"
Agencija: Anomaly, New York
Produkcija: Imperial Woodpecker, New York
Zlatni lav za Film Craft
• EITB / Radio Euskadi - "Better With Music / Obama"
Agencija: Dimension San Sebastian, Spain
Produkcija: Debolex, San Sebastian / Irusoin, San Sebastian
Zlatni lav za Film Craft (Campaign)
• Ubisoft - "Assassin's Creed IV Black Flag, Defy"
Agencija: MPC, London / Sid Lee, Paris
Produkcija: Stink, London
Zlatni lav za Film Craft
• Chipotle Mexican Grill - "The Scarecrow"
Agencija: Creative Artists Agencija, Los Angeles
Produkcija: Moonbot Studios, Shreveport, La.
Zlatni lav za Film Craft
• HBO Go - "Your Choice"
Agencija: O Positive Films, New York / SS+K, New York
Produkcija: O Positive Films, New York
Zlatni lav za Film (Campaign)
Davor Balaško