Pet najjačih odbijenica ikad

Jedan od najtežih načina u komunikaciji je onaj kada trebate odbiti potencijalnog klijenta, ni nijen lako niti kada dobijete odbijenicu

Pet najjačih odbijenica ikad

Komunikacija. Nema ništa lakše. Samo otvoriš usta i riječi idu kao podmazane. No, nekako baš kad mislite da je sve krenulo lako, ispadne da ljudi ponekad blebeću ne razmišljajući. Ne uvijek, no, postoje neki primjeri koji nas uvijek dobro nasmiju.

Jedan od najtežih načina u komunikaciji je onaj kada trebate odbiti potencijalnog klijenta. Zapravo onog tko vam kucne na vrata i predlaže suradnju. Sve je dobro na početku. Prihvatite sastanak da čujete o čemu je riječ. Nakon sastanka razmislite o ideji i zaključite da je ne želite realizirati. Mi smo ponekad kao agencija na toj drugoj strani, da kucamo na vrata. Ono što smo do sad čuli nasmijalo nas je do suza pa ćemo vam ukratko napisati nešto o najjačim izgovorima ikad i o onim trenutcima slabosti komunikacije kada ne razmišljamo da smo viđeni i da nas čuju. Ili nam se jednostavno ne da ni javiti na telefon.


1. Nikad ne pokrivajte telefon rukom da vas ne čuju, stisnite hold. Zato je taj gumb tu.

… I tako ja zovem potencijalnog klijenta i kaže mi asistentica u uredu: "Samo da provjerim", pa se malo zaboravi i prekrije telefon rukom i kaže: "Bla i bla te treba…" Nastaje muk, ništa ne čujem jer je zapravo telefon stisnula jače i za par sekundi se javi i kaže mi: "Kolegica nije u uredu, javit će vam se za 15 minuta." Poklapam slušalicu ne želeći reći da sam je zapravo čula.:(

2. Pazite da ne forwardate olako.

Naravno da se sva prepiska dešava putem maila. Nakon nekoliko pokušaja da dođemo do odgovora, šaljemo upit na višu razinu, direktoru odjela. Direktori su često u gužvi pa ne razmisle dvaput, a forward sve pamti i prosljeđuje dalje. Odgovor koji sam dobila u forwardu je: “Marice, daj odgovori ovima da nas ne zanima.” A Marica, dobra žena, postavi amortizer i ublaži stvar: “Poštovana, uslijed konzultacije s timom zaključili smo da nam se vaš projekt ne uklapa u strategiju za ovu godinu.”
Hvala Marici od srca. No, naočale se ne nose za ukras. :D

3. Da, da, samo vi pošaljite mail...

Zove kolegica preljubaznu gospođu u odjelu ljudskih potencijala jedne kompanije. Predivna komunikacija, gospođa se raspala od ljubaznosti: “Da, da, dajte mi samo mail pošaljite. Mi smo otvoreni za nove stvari, za nove projekte. Samo dajte.”  Naša asistentica se beskrajno zahvaljuje na usluzi i poklapa slušalicu te šalje mail. Nakon samo deset minuta stiže britak odgovor: "Nismo zainteresirani."

4. Vidovnjaci

Nego, zove naša draga kolegica jedan od velikih poslovnih brendova turizma i kažu joj kolege iz odjela da proslijedi svoj mail s upitom za sastanak. I ona lijepo prione poslu i napiše krasnih par rečenica s prijedlogom za sastanak i prezentaciju projekta. Samo to, doslovno. Nakon jednog dana dolazi nam odgovor mailom, naravno od vidovite osobe: “Poštovana, zahvaljujemo vam na vašoj ponudi i prezentaciji, no, nismo zainteresirani za suradnju.”

5. Ne. Ali… NE!

Prilikom organizacije seminara jednog od najvećih gurua vođenja, zovemo mi odjele ljudskih potencijala za dogovore sastanaka na temu seminara. I kako nas je mama učila, prvo se lijepo predstavimo i onda lagano započnemo komunikaciju… Tako je pristojno, zar ne? No, u ovom slučaju s druge strane telefonske žice sjedio je netko prilično nestrpljiv i jednostavno našu kolegicu otpilio nakon predstavljanja. To je izgledalo otprilike ovako:

Ona: “Dobar dan, ovdje Mira…”
On: ”Ne.”
Ona: “Ali nisam…" – biva još jednom prekinuta.
On: "NE!" I tres slušalicom.

Što reći? I danas se sjetimo tih situacija sa smiješkom, iako nas taj tren ostave bez teksta. Zapravo smo se danas tako dobro nasmijali iako ne preporučujemo ovu vrstu komunikacije. Radije malo razmislite i budite otvoreni. Ovo je svijet ponude i potražnje.

Kad odbijate, budite samo pristojni. To će biti dovoljno.


Lea Brezar
dhar-media.hr
Foto: © El Gaucho - Fotolia