U sklopu Lions Festivala u Cannesu SoDA je održala svoju interaktivnu diskusiju “From Advertising to Product Creation” ("Od oglašavanja do stvaranja proizvoda") na kojoj su sudjelovali članovi i partneri SoDA Microsoft, EVB, Jam3 i SapientNitro.
Tony Quin, osnivač i direktor SoDA je otvorio raspravu u kojoj su zatim glavnu riječ preuzeli moderator Shane Ginsberg, predsjednik poduzeća EVB, Rick Barraza iz Microsofta, Donald Chestnut iz firme SapientNitr te Adrian Belina, osnivač poduzeća Jam3. Glavna rasprava se vrtila oko toga kako se agencije nose sa inovacijama na području digitalnih proizvoda i usluga te kako ih uklapaju u oglašavanje i marketinške aktivnosti. Raspravljalo se o izazovima koji nastaju spajanjem kratkoročne okretnosti agencija s potpuno različitom dinamikom razvoja proizvoda koji su stvarani da traju duže vrijeme. Svi su se složili da su, dok brandovi zahtijevaju nove načine povezivanje s potrošačima, pitanja IP vlasništva, upravljanja operacijama, i dodijele sredstava izazovi s kojima se trajno susreću. Na kraju je zaključak rasprave bio da su mogućnosti agencija da omoguće klijentima nove prilike koje im pružaju digitalni proizvodi i inovativne usluge ogromne i da bi agencije trebale biti u odličnoj poziciji da odgovore izazovu razvojem kreativnih i tehnoloških inovacija koje su markama potrebne da bi pronašle put do klijenata.
SoDA the digital society ili prevedeno digitalno društvo stvoreno je 2007.g. kad su se sastali direktori 13 vodećih digitalnih agencija kako bi zajedno dokučili u kom smjeru se kreće industrija. Ovaj susret rezultirao je stvaranjem društva u kojem si firme međusobno pomažu, iznose probleme i nalaze rješenja za poslovne izazove s kojima se suočavaju.
O misiji i članstvu u SoDA smo pričali s izvršnim direktorom Chrisom Buettnerom te osnivačem Tonyjem Quinom. "Svrha SoDA je dijeljenje znanja, suradnja, pronalaženje najboljeg posla za agencije u industriji koja se tako brzo mijenja. Unutar ovog društva dijelimo mnoga znanja i mentorstva oko poslovne strane rada agencije jer često puta agencije zasnivaju ljudi koji nemaju mnogo iskustva s vođenjem poslova - to su kreativci, tehnolozi, čak i arhitekti koji su se našli u tom svijetu i oni mogu imati puno koristi od organizacije koja im pomaže dijeljenjem znanja i vlastitog iskustva pri pokretanju i vođenju agencije." rekao je Chris Buettner.
Kako su u kreativnoj industriji poražavajuće statistike o ženama na vodećim pozicijama, na pitanje kakva je situacija u SoDA Chris je odgovorio: "Kod nas je udio žena na vodećim pozicijama oko 30% - od osam članova Uprave, dvije su žene. U posljednje vrijeme pristupile su nam dvije kompanije na čijim su čelima žene - jedna je Great Works iz Švedske, a druga Leopard iz SAD-a." "Ovi omjeri se svakako moraju promijeniti", kaže Chris, "zato smo se povezali s organizacijom SheSays koja pomaže ženama probiti se do vodećih pozicija u kreativnim poslovima."
Da biste se pridružili SoDA trebate zadovoljiti nekoliko kriterija, od kojih je najvažniji da se radi o poduzeću koje stvara fantastične, inovativne radove, zatim mora biti usmjerena na digitalno područje, vodeći kadar u poduzeću mora biti aktivno uključeno u rad ove organizacije, dakle morate se angažirati i podijeliti znanja i aktivno sudjelovati u procesima, jer upravo to čini SoDA-u posebnom. Ne manje važno je da svi postojeći članovi SoDA moraju dati svoj pristanak za ulazak novog poduzeća u ovo društvo, objasnio nam je Tony Quin.
"U budućnosti cilj SoDA je da se razvija i diverzificira kako u smislu omjera spolova na vodećim pozicijama, tako i geografski. Također ne smije se izgubiti aspekt istinskog poznavanja poduzeća članica i želja za suradnjom jer smisao Soda je da se poduzeća međusobno pomažu, i na taj način ne samo da poduzeća članice postaju bolje, već i da se čitava industrija kreće prema naprijed", rekao nam je Chris o budućnosti organizacije.
SoDA svake godine izdaje SoDA report - globalni trend report koji prati promjene, pritiske i utjecaje na svjetsku digitalnu marketinšku industriju.
Najvažnija otkrića ovogodišnjeg izvještaja, koja se nalaze u SoDA godišnjem istraživanju o digitalnom marketingu uključuju:
- 27% klijenata odlazi jer su nadrasli svoju agenciju
- 39% agencija smatra da im klijenti odlaze zbog nove uprave
- 77% agencija smatra da je najslabija točka njihovih klijenata iskustvo potrošača
- 1 od 3 klijenta će potrošiti više na podatkovne, mobilne i proizvodne inovacije u 2014.g.
- 86% se slaže da je put budućeg rasta preko proizvoda/platforme
SoDA report možete pronaći i kao aplikaciju za mobilne uređaje.
Petra Novosel