Ako si ikada prolazila Gornjim gradom, i prošla starim prolazom kod Kamenitih vrata, sigurno si zamijetila maleni butik „Dora“ koji se može pohvaliti iznimno kvalitetnim, ručno rađenim kaputima i balonerima koji oduzimaju dah. Ovaj poznati modni salon proslavio se zahvaljujući svojem „one of a kind“ pristupu izradi kaputa i jakni, koji garantira da će svaka klijentica dobiti jedinstveni, ručno rađeni statement komad krojen po njezinim mjerama, željama i dizajniran s njezinim ukusom na pameti. S obzirom na izvrsne materijale, inovativne krojeve i brojne dezene, nije ni čudo da je modni salon „Dora“ jedan od najpoznatijih zagrebačkih malih dizajnerskih obrta koji već godinama oduševljava zadovoljne kupce.
Iza ove uspješne modne priče stoje majka i kći, koje uz pomoć svojih krojačica stvaraju limitirane serije jedinstvenih kaputa koje bi svaka žena poželjela imati u svom ormaru. Razgovarali smo s Dorom Rubić, koja nam je ispričala kako je ovaj mali obiteljski biznis postao tako uspješan i prepoznatljiv brend.
„Modni salon „Dora“ je otvorila moja majka, početkom 1986. godine dok je bila trudna sa mnom. Dućan i radiona se oduvijek nalaze odmah uz Kamenita vrata na Gornjem gradu pa je ime dobio po Dori Krupićevoj. Kako je salon nekoliko mjeseci stariji od mene, ja sam zapravo dobila ime po njemu. Možda je tako već moja sudbina bila zapečaćena na neki način. Veliki dio svog života sam provela s mamom u salonu gdje bih se igrala, smetala, pomagala, a na kraju i surađivala u osmišljavanju i izradi kreacija. Posao sam službeno preuzela prije 8 godina, mama je u mirovini, ali i dalje radimo zajedno i odlično se nadopunjujemo. Njezino iskustvo, preciznost i neke moje nove ideje vezane za poslovanje i dizajn, ispale su odlična kombinacija“, započinje nam pričati ova mlada dizajnerica koja sada sve konce ovog brenda drži u svojim rukama.
Kao što smo već rekli, specijalnost ovog brenda je izrada unikatnih ženskih kaputa i jakni, a Dora nam je otkrila da proizvode svu žensku odjeću, no da je doista poseban naglasak stavljen na kapute za sva godišnja doba.
„Ne volim zimu, uvijek mi je hladno, ne volim kratke dane i trudim se da svaki kaput koji izađe iz naše radione nekoga razvedri, makar samo u prolazu. Također, kaputi su mi se činili kao komad odjeće za koji se isplati odvojiti više vremena za potragu, kupiti kvalitetno i nositi više godina. Odlučila sam se, bez obzira na cijenu koristiti samo vrhunske prirodne materijale poput kašmira, vune, alpake, angore… igrati se s raznim kombinacijama boja i krojeva te raditi jedan po jedan, svaki unikat“, objašnjava nam te dodaje kako svojim radom i proizvodima pokušava promovirati ženstvenost, unikatnost i bezvremenski stil koji će biti u modi i sada i za deset godina.
Naravno, kao što to s mnogim dizajnerima i dizajnericama biva, i Dora svoju inspiraciju crpi iz vlastitog stila odijevanja.
„Nosim komade stare i više od 15 godina i svaki put kada ih odjenem, osjećam se odlično i ljudi me često ispituju ako je to iz nove kolekcije. Kada je nešto lijepo, kvalitetno, dobrog kroja i pristaje, ne izlazi iz mode. Kada kreiram, na umu su mi žene koje vole kupovati manje, ali promišljeno i uživaju u detaljima. Trudim se da svaki komad koji napravimo, može nositi djevojka od 18 godina ili gospođa od 81, ovisi uz što se kombinira, a kombinacija ima beskonačno mnogo. Isti baloner možete nositi uz traperice i tenisice za šetnju, uz klasično odijelo na sastanke ili uz štikle i lijepu torbicu na neku svečanost“, pojašnjava nam svoju viziju modela koje stvara.
A kreativnost i inspiracija za nove kreacije dopiru do naše Dore iz mnogih izvora – serija, života i putovanja, a ona nam odaje da su nove ideje za nove modele uvijek u glavi i čekaju pravi trenutak da se realiziraju i prerastu u neki novi predivan kaput.
„Nekad me potakne veći interes klijentica za neki komad odjeće koji je u planu, nekada prvo naiđem na idealan materijal, a nekada mi se ideja čini toliko dobra da moram odmah krenuti u akciju. Prvo se posvetim konstrukciji i izradi kroja. Najčešće prvo napravimo probni komad, nekada i više njih, dok nisam u potpunosti zadovoljna. Dosta se naših postojećih modela iz standardne ponude, koje uvijek imamo na raspolaganju, tokom vremena mijenja, dorađujemo ih, razvijamo ili radimo varijacije na temu“, opisuje nam ova kreativka svoj prizvodni proces te dodaje kako bi u svojim kreacijama definitivno voljela vidjeti neke od zanimljivih slavnih glumica poput Robin Wright ili Camille Cottin.
Upitali smo ju koju bi slavnu damu ili fiktivni lik voljela odjenuti da joj se pruži prilika i bez puno razmišljanja nam je dala jasan odgovor – bio bi to lik detektivke Sage Noren iz serije „Bron“.
„Često sam zamišljala kakav bi joj kaput savršeno pristajao dok rješava bizarne zločine po maglovitoj Danskoj i Švedskoj. Vrijeme je da zamjeni onaj smeđi, iako je odličan“, govori Dora.
Inače, ono što je posebno kod komada iz salona „Dora“ je to što se radi o unikatima, tako da svaki komad ima samo jedna osoba na svijetu.
„Svakom komadu se u potpunosti posvetimo i radimo ga s puno ljubavi i veselja. Zadnjih nekoliko godina, postali smo prepoznatljivi i po zanimljivim, originalnim printevima. Većina ih je nastala u suradnji s umjetnikom Johnathanom Robertsom čije sam slike koristila za dizajn tkanine“, priča nam Dora.
Prošlih par godina bilo je vrlo plodonosno za hrvatski dizajn i lokalnu dizajnersku scenu, no s obzirom na trenutnu pandemiju korona virusa te mjere prevencije zaraze, mnogi su se obrtnici, mali poduzetnici i dizajneri našli ekonomski pogođeni nemogućnošću normalne proizvodnje kao i manjkom narudžba. S obzirom da je modni salon „Dora“ do sad iznimno uspješno poslovao, odlučili smo Doru pitati i da nam otkrije kakva je sada situacija i je li ona primijetila neke velike promjene.
„Naravno, kao i svi mali kreativci, poduzetnici, obrtnici koji žive od svojim malih proizvodnja i dućana osjetila sam posljedice pandemije. Materijale uglavnom nabavljam iz Italije, a većina klijentica su turisti iz cijeloga svijeta, tako da sam učinke korone osjetila i prije nego što sam zatvorila dućan i prilagodila poslovanje. Zaposlenice trenutno rade od doma, prodaju sam prebacila na web stranicu i društvene mreže, često sam u radioni, šijem pamučne maske i razvozim iskrojene i gotove stvari na nekoliko strana. Planova i novih ideja za dizajn nikada nisam imala više i jedva čekam da započnemo s radom na Gornjem gradu“, priča nam Dora te dodaje kako su samo dva tjedna prije zatvaranja dućana zbog virusa na Zagreb Fashion Destination predstavili svoju novu proljetnu kolekciju veselih motiva i printeva.
„Moglo bi se reći da je sve stalo, taman kada se zahuktalo. Inače najviše posla imamo u zimskim mjesecima, kada kapute šaljemo po cijelom svijetu. U ovo proljetno i ljetno vrijeme više klijenata su turisti, a radimo unikate po narudžbi: haljine, vjenčanice, odijela i lagane balonere“, priča nam.
„Na neki način, nešto jako lijepo i novo proizlazi iz ovog kaosa. Kreativnost, upornost, ali i suosjećanje i potpora su veći nego ikada. Možemo svi krenuti malim koracima, naručiti nešto od lokalnih dizajnera, kupiti poklone unaprijed, podijeliti fotografije, poruke potpore na društvenim mrežama… Sve te stvari sada znače dvostruko“, misli Dora koja unatoč trenutnim teškoćama ne gubi pozitivan stav da će se stvari uskoro vratiti u kakvu-takvu normalu.
„Realno, ekonomska kriza je zagarantirana, funkcioniranje svijeta je poljuljano, ali ne mogu reći da se brinem. Na ove negativne događaje gledam kao na jedan veliki izazov iz kojega se može izroditi nešto novo i znatiželjna sam kako će izgledati svijet nakon COVID-19. Neki dan sam razmišljala kako bi mi ovo razdoblje godine izgledalo bez virusa i potresa. Iskreno, razina stresa bi mi vjerojatno bila jednaka, samo vezana uz nebitne stvari, a to umara još i više. Naučila sam puno, iz dana u dan se moram prilagođavati novoj situaciji pa mi je to već postalo kao igra. Zahvalna sam na svemu što imam i osjećam se bliže ljudima, bez obzira što smo na sigurnoj distanci“, zaključuje Dora, a mi samo možemo reći da bismo i sami voljeli da možemo tako lako i bez pretjeranog uzrujavanja prihvatiti novonastalu situaciju.
Dora je samo jedna od poduzetnica koja je pogođena cijelom situacijom u kojoj smo se našli. Upravo kako bismo i mi s portala žena.hr podržali naše poduzetnike, obrtnike, dizajnere... sljedećih dana objavljivat ćemo priče i intervjue s njima i kako su se snašli.
Stay positive, ostani negativna. #podrzidomace