Neke osobe izložene su pritiscima na radnom mjestu cijelo vrijeme, dok ih neke doživljavaju samo povremeno. Svaka osoba ima različita iskustva u tom pogledu, ne samo kada su u pitanju pritisci i razlozi tih pritisaka, nego i kako se nositi s njima.
Većina ljudi, koliko se čini, pokušava se smiriti te na taj način riješiti nastali problem, no smirenost i nije uvijek najbolje rješenje ili barem tako tvrde znanstvenici s Harvarda. Naime, istraživanje koje su proveli pokazalo je da osobe koje zadržavaju određenu vrstu uzbuđenja tijekom krize mnogo bolje rješavaju probleme nego osobe koje pokušavaju ostati što mirnije.
Tvrde da su osobe koje pokušavaju ostati mirne zapravo orijentirane na razmišljanja što sve može krenuti po krivu. Kada osobe ostaju uzbuđene prilikom kriznih situacija, više su orijentirane na pozitivna razmišljanja te su sklonije poduzimati konkretnije akcije vezane za rješavanje krize.
Greška vas ne definira
Naravno, to je mnogo lakše reći nego učiniti, a sve ovisi mentalitetu, karakteru i osobnosti pojedine osobe. Osobe koje su najbolje u prevladavanju i uspješnom rješavanju kriznih situacija sposobne su kanalizirati emocije prema energiji i ponašanju kakvo im je trenutačno potrebno u tom trenutku. Sve to pak nije moguće ako se ne upotrijebi zdrava logika i perspektiva.
To se može postići na način da se pitate jednostavna pitanja: „Što je najgore što se može dogoditi?“, „Hoće li to što značiti za pet godina?“ Vaši odgovori trebali bi spriječiti ili barem umanjiti negativna i kataklizmička razmišljanja. Kada shvatite da paničarite samo zato jer se bojite javne neugode, negodovanja nadređenih, smanjenja plaće i slično, vaše samopouzdanje neće biti toliko poljuljano. Najgora trenutačna situacija može biti gubitak posla, ako je riječ o nekoj vašoj (većoj) grešci. Ali, ma kakva se greška dogodila, ona vas ne definira.
Postanite dio rješenja
Postoje raznorazne krizne situacije i vrlo je lako sebe doživjeti kao točku oko koje se vrti najjača oluja. No, to ne znači da će drugi ljudi doživjeti vašu grešku na isti način, jer nisu fokusirani na tu kriznu situaciju kao vi. Vi možda neće spavati noćima, dok će vaš nadređeni o cijelom problemu razmišljati „pet minuta“. Tu možete pronaći priliku da riješite problem, odnosno da postanete dio rješenja, što će u konačnici možda i spasiti vašu reputaciju i sam posao.
Bacite se na posao
Poduzmite akciju. Nakon što ste shvatili što se dogodilo, gdje ste pogriješili, sredili svoje misli i emocionalno se ustabilili, vrijeme je da radom popravite načinjenu štetu. Unesite se u rješavanje problema, dajte sve od sebe. Ako na kraju i ne uspijete u potpunosti i desi se nešto loše, ipak neće ostati toliko gorak okus u ustima.
Nitko nije savršen, a iz svega ćete izaći pametniji i iskusniji. Sljedeći će vam se put mnogo teže dogoditi ista ili slična greška.
Sposobnost da svoje emocije za vrijeme kriznih situacija usmjerite prema pozitivnom stavu i rješavanju problema s dovoljno adrenalina koji će vam dati dodatnu snagu jest u većini situacije mnogo važnije od smirivanja.
Postoje raznorazne krizne situacije i vrlo je lako sebe doživjeti kao točku oko koje se vrti najjača oluja