Biste li vjerovali da mnogi od nas uopće niti ne znaju što znači kolegijalnost? Sigurno ste se i sami u životu susreli sa neljubaznim suradnicima, ljutim šefovima i potpuno neraspoloženim kolegama. No, takvi ljudi zaista nisu primjer koji bismo trebali slijediti. Baš zato što ih mi ne želimo vidjeti takve, što očekujemo vedrinu, pozitivnu atmosferu i dakako pomoć ukoliko smo negdje zapeli, upravo se mi nemojmo tako ponašati.
Dakako uvijek će se naći nekolicina ljudi koja to zove profesionalnošću, no ono što mi znamo je da su profesionalnost i kolegijalnost itekako dva povezana pojma. No, ono što se većina nas zapravo pita jest što vi kao pojedinac možete učiniti kako bi se spriječila sva ta negativna i smušena atmosfera u prostoru u kojem radite.
Pripremili smo za vas par savjeta kako da uvijek budete sretni, pozitivni i djelujete neočekivano na druge kolege s kojima radite.
1. Budite odgovorni – Dolazite na posao na vrijeme, ne dopustite da vas itko čeka. Ukoliko kasnite ispričajte se, ne samo šefovima već i svima ukoliko ste na bilo koji način ugrozili potrebe firme ili ih prisilili da dok vas nije bilo obavljaju vaš posao. Ukoliko znate nekog tko učestalo kasni na posao, a nitko oko toga ne vodi brigu, pokušajte na miran način pristupiti tom problemu, bez da jedan dan potpuno puknete i sve kažete. Ukoliko i nakon razgovora kolega ili kolegica ponavlja istu grešku, popustite. Jednog dana će se vidjeti vaši, i njegovi/njeni rezultati rada. Budete li pokazali da ste odgovorni, sposobni i da se na vas može računati, takve kvalitete će se sigurno vidjeti, i ukoliko ništa drugo, barem ste primjer ostalima koji se tako ne ponašaju.
2. Pokažite suradnju – Ako vas nova kolegica upita za pomoć, pomozite joj, ukoliko vas kolega zamoli da mu donesete papire donesite mu. Šef vas moli da ostanete sat vremena dulje, popustite. Međutim, ne dajte se iskorištavati, naravno. Također, ne budite mrtvo puhalo i nemojte brojati nekome usluge. Ne dopustite da vam nešto bude teško napraviti, pogotovo prema kolegama za koje znate da bi istu stvar napravili za vas. Ukoliko je atmosfera na mjestu gdje radite napeta, vi budite inicijator koji će sazvati kratki sastanak i iznijeti sve moguće prijedloge kako bi posao bolje funkcionirao. Saslušajte i tuđe prijedloge i pronađite red, pravila i mogućnosti koji će svima odgovarati. Podjela poslova je najefektivniji i najbolji način svakog rada i suradnje.
3. Širite pozitivnu energiju – Iako vam je loš dan, ustali ste na lijevu nogu, nešto je pošlo po krivu ili jedva čekate da vam prođe utorak, sjetite se da vaš osmijeh može uljepšati nečiji dan. Svaki dan se može popraviti koliko god je loš. Ukoliko budete cijeli dan tužni, neraspoloženi, vjerovali ili ne, to se toliko jako i snažno prenosi na ostale osobe - kao viroza. Samim time dolazi i činjenica da s jednom lošom stvari, dolazi i druga, baš zato što se osjećate loše, loše okolnosti će vas pratiti cijeli dan. Ne dopustite da vam to pokvari dan. Ukoliko dan krene u tom smjeru, svakako se potrudite ga popraviti. Takav dan je idealan da napravite nešto za sebe. Kupite si kakvu sitnicu. Bila to čokoladica ili cipele, ovisno o mogućnostima, uživajte u tom trenutku koliko god možete. Zapamtite taj trenutak. Neka vas prati cijeli dan.
4. Počastite kolege – Prilika ne mora uvijek biti posebna. Primjerice, ako vam je rođendan ili slavite nešto drugo. Iznenadite kolege, ili barem bliže kolege sa kojom litrom soka, i kolačima. Neka se počaste, atmosfera će taj dan biti odlična, a isto možete očekivati i od njih koji drugi dan. Time pokazujete kolegijalnost i spremnost na daljnji rad te uzajamno poštovanje. Oni će to cijeniti, a vi ćete biti sretni što ste unijeli malo duha u radni odnos. Isto vrijedi i za kavu. Počastite koji put kolegicu s posla kavom. Takve stvari se cijene i osim kolegijalnosti nerijetko prelaze i u prijateljstvo van firme.
(Mim)