Svi mi griješimo. To je činjenica. Nema te osobe koja do sad prije ili kasnije nije doživjela kritiku, iako nitko od nas to nikad ne želi čuti, a često niti kritizirati nekog drugog.
U poslovnom svijetu, kritika je potrebna kako bi se stvari napravile i obavile kako spada, kako bi se postigli ciljevi neke tvrtke i postigao što veći profit. Kritika nije uvijek loša. U stvari, kada je konstruktivna, može izazvati pozitivne promjene kod ljudi, rezultirajući njihovim osobnim i profesionalnim “rastom” i razvojem.
Postoje jednostavne smjernice kojih se morate držati želite li da vaša kritika postigne očekivane rezultate:
1. Kritizirajte u privatnosti. Nemojte sramotiti ili ponižavati osobu koju kritizirate.
2. Kad kritizirate uvjerite se da vas ta osoba sluša i doživljava, te da je emotivno i psihološki spremna primiti vašu poruku. Pobrinite se da ta osoba shvati što ste joj htjeli objasniti.
3. Nemojte kritizirati osobu koja je ljuta ili kada ste vi ljuti. Pričekajte da se oboje smirite.
4. Kritizirajte ponašanje, a ne osobu. Fokusirajte se na ono što je ta osoba napravila, a ne njegovu ulogu u svemu tome.
5. Kritizirajte dok je neprihvatljivo ponašanje još “svježe”. Jednom kad “voz” prođe onda je gotovo.
6. Budite iskreni prema samoj sebi oko smisla i potrebe kritiziranja. Ako je vaš cilj nekog kazniti ili poniziti, ta će to osoba shvatiti i početi se braniti, a možda vas i zamrziti zbog toga. To će dovesti do loših poslovnih odnosa. Nemojte previše kritizirati, umjerenost je bolja opcija.
7. Kad dajete svoju kritiku izbjegavajte pokazivanje superiornosti. Uvijek pokušajte pokazati svoju nadu u promjenu na bolje.
8. Kad kritizirate, pokažite razumijevanje i suosjećanje za situaciju te osobe. Ovo će vam pomoći da pridobijete njegovo/njeno povjerenje i poštovanje.
Kao što možete vidjeti, kritika može biti dobra ili loša, ovisno o tome kako joj pristupite. Vodite računa o ovim savjetima i vidjet idući ćete put primijetiti rezultate i pozitivnu promjenu na bolje, za vas, za tu osobu i vašu tvrtku. U ovakvim slučajevima kritika postaje korisno oruđe jer postiže rezultate i pomaže postići osobne i poslovne ciljeve.
Kritika nije uvijek loša, u stvari, kada je konstruktivna može izazvati pozitivne promjene