Kada čujete da se neka osoba ponaša neprofesionalno na svojem poslu, na što zapravo pomislite? Neuljudnost, nedostatak znanja u poslu koji radi, neprimjeren rječnik ili previše jarka boja ruža za usne?
Postoji široki spektar stvari zbog kojih se neke osobe smatraju neprofesionalnima u svojem poslu. Ono što je činjenica jest da profesionalnost ne znači da neka osoba mora biti apsolutno ozbiljna, hladna, distancirana od osjećaja i ozbiljno fokusirana isključivo na određeni zadatak.
Profesionalnost znači etičnost, znači djelovanje i rad po najvišim standardima, integritet, poštovanje i poštenje.
Odlazak na posao ne znači da se morate odreći svoje humanosti, etičnosti, srdačnosti, smisla na humor. No, sigurno je da ga trebate prilagoditi okruženju u kojem radite.
Nitko ne želi ni na bilo kojoj vrsti posla ispasti neprofesionalan, što može narušiti reputaciju same osobe, tvrtke, pa čak i koštati posla. Pročitajte koje vas stvari mogu označiti neprofesionalnima.
Neispunjavanje obaveza – Ako se obavežete nekome da ćete se javiti za nekoliko dana s potrebnom informacijom ili da ćete za nekoliko dana dovršiti određeni zadatak, onda se potrudite da to učinite ili se s valjanim opravdanjem ispričajte zašto niste mogli održati obavezu.
Nemojte kriviti druge za vlastite greške – Nije lako priznati pogreške, dok je s druge strane lako za greške okriviti druge kolege, suradnike, partnere, nadređene i klijente. Bez obzira priznali je vi ili ne, vjerujte, saznat će se za nju prije ili kasnije.
Dolazak na posao pod utjecaje alkohola, droga i drugih narkotika – Konzumiranje alkohola prije ili za vrijeme radnog vremena uvijek je problem, no alkohol je isto tako odličan društveni lubrikant za vrijeme poslovnih događanja. Iako je svaka od tih poslovnih situacija jedinstvena sama po sebi, pa se tako u našim krajevima nerijetko očekuje da popijete nešto više kako ne biste uvrijedili domaćina, ipak u „normalnim“ situacijama, pazite na količinu alkohola koju konzumirate, jer pijanstvo vam može samo štetiti.
Ponašajte se dolično na poslu – Ponovno, ovisi o mjestu i okruženju, ali konzumiranje obroka s jakim mirisom za radnim stolom, glasno pričanje na telefon, vika, dernjava, glasno smijanje, neodržavanje osobne higijene znakovi su neprofesionalnosti.
Cinkanje kolega – Netko od kolega nešto je pogriješio, to ne znači da ćete iste sekunde trčati nadređenom i isticati nečije greške i mane.
Pazite na greške – Bilo da je riječ o pisanju e-mailova, razgovoru na telefon ili bilo kojem drugom poslu, pazite na greške u pisanju, govoru, iznošenju podataka. Loše sročeni e-mailovi s krivim podatcima, nepotpune ponude, napola obavljeni razgovori i prikupljene informacije, ne samo da će vam otežati posao, nego ćete ispasti neprofesionalno.
Klevetanje posla, kolega, tvrtke – Ako niste zadovoljni s poslom, kolegama, tvrtkom, plaćom ili bilo čime vezanome za vaš posao, budite fer prema sebi i prema poslodavcu, i dajte otkaz. Klevetanje tvrtke na bilo koji način vrlo je neprofesionalno. I upamtite da uvijek postoje dvije strane, a ta druga strana mogla bi uzvratiti.
Neprofesionalnost ne samo da šteti poslu, nego vas i može stajati posla…