U utorak, 25. listopada, IKEA Hrvatska predstavila je poslovne rezultate za uspješnu drugu godinu rada tijekom koje je ostvareno 567,7 milijuna kuna prometa (72,4 milijuna eura) što predstavlja rast od 5,8 % u odnosu na prvu poslovnu godinu, 2015. Od ukupnog prometa tijekom druge poslovne godine (1.9.2015. – 31.8.2016.), robna kuća je ostvarila 535,7 milijuna kuna (68,3 milijuna eura), a IKEA FOOD (Restoran i Bistro, Cafe i Trgovina švedske hrane) 27.4 milijuna kuna (3,5 milijuna eura). IKEA Hrvatska ove je godine prodala 3.300 kuhinja, što ju stavlja na peto mjesto po broju prodanih kuhinja između svih 340 robnih kuća IKEA u svijetu.
„U drugoj godini rada ostvarili smo izvrsne prodajne rezultate i otvorili online kanal prodaje kako bismo hrvatskim kupcima bili još dostupniji. Nastavit ćemo razvijati i prilagođavati ponudu i uslugu na zadovoljstvo naših posjetitelja, a novost koja će ih zasigurno obradovati jest otvaranje pick-up pointa u Splitu kojega planiramo pokrenuti tijekom sljedećih 12 mjeseci“, najavio je Stefan Vanoverbeke, direktor tvrtke IKEA Hrvatska te regionalni direktor IKEA South East Europe (SEE).
Odličan rast utemeljen je na našem jedinstvenom demokratskom dizajnu i razvoju novih usluga
U prvih pet mjeseci novopokrenute Internetske trgovine zabilježeno je 3.000 online narudžbi, a najviše ih je došlo iz Splitsko-dalmatinske županije, Grada Zagreba te Primorsko-goranske, Istarske i Zadarske županije. Tvrtka IKEA stalno osluškuje kupce i prilagođava se njihovim željama i potrebama te će fokus razvoja internetske prodaje biti na smanjenju cijena dostave i poboljšanju kvalitete ukupnog korisničkog iskustva. Novosti u 2017. bit će plaćanje gotovinom prilikom dostave te online planiranje kuhinja putem aplikacije Skype.
Robnu kuću IKEA Zagreb tijekom prošle godine posjetilo je više od 1,6 milijuna posjetitelja, dok ih je web stranica IKEA.hr imala preko 5 milijuna. Najprodavaniji proizvodi iz asortimana namještaja su ALGOT rješenja za skladištenje prodana u 124.849 primjeraka, a najprodavaniji dodaci su OFTAST tanjuri kojih je prodano 819.000 komada. Najprodavaniji obrok je hot dog s 612.504 komada, dok je najprodavanije piće voda s okusom, kojih je prodano 278.177 čaša.
Zahvaljujući rastu IKEA investira u zaposlenike, uz posvećenost pozitivnom utjecaju na ljude i planet
U skladu s globalnom strategijom održivosti tvrtke IKEA Pozitivni za ljude i planet, robna kuća IKEA Zagreb reciklirala je 92 posto (950 tona) svog prikupljenog otpada, a od prodaje recikliranog otpada ostvarena je dobit od 174.000 kuna. Očuvanju okoliša i održivoj budućnosti doprinijeli su i posjetitelji koji su u robnu kuću IKEA Zagreb donijeli čak 10 tona otpada za reciklažu. Iz obnovljivih izvora energije dolazi 89,5 % energije utrošene u robnoj kuća IKEA Zagreb, a za ispiranje svih WC-a u robnoj kući koristi se isključivo kišnica. Održivost je važna i hrvatskim kupcima pa je tako zagrebačka robna kuća peta u IKEA svijetu po broju prodanih rješenja za održiviji život kod kuće.
Tvrtka IKEA Hrvatska ima 351 zaposlenika od kojih 86 posto kaže da je ponosno na način na koji tvrtka IKEA integrira održivost u sve što radi. Za tvrtku IKEA jednakost je vrijednost na kojoj gradi svoje poslovanje pa tako u robnoj kući IKEA Zagreb radi 55 % žena, a menadžment tim čini čak 60 posto žena što Hrvatsku stavlja iznad globalnog prosjeka tvrtke IKEA.
Tvrtka IKEA Hrvatska kontinuirano ulaže u lokalnu zajednicu te je tijekom protekle poslovne godine ostvareno nekoliko projekata u području inkluzije, pomoći izbjeglicama i socijalnog poduzetništva. U sklopu projekta „Sisačka šarena inkluzija“ IKEA je zajedno s UNICEF-om i Gradom Siskom uredila prostore dvije osnovne škole i dvije predškolske ustanove kako bi doprinijela uključivanju ranjivih skupina djece u programe obrazovanja. Pomoću donacije od 200.000 kuna i vrijednih ruku IKEA kolega volontera, uređene su prostorije za igru i učenje za 120 djece na području Siska.
U suradnji s UNHCR-om IKEA Hrvatska je donirala 200 kreveta na kat i 400 madraca za tranzitne izbjegličke kampove. Pomoć djeci izbjeglicama također je pružena donacijom didaktičkih igračaka UNICEF-u.
Suradnja s Udrugom Kamensko projekt je socijalnog poduzetništva, u sklopu kojega na uslugama šivanja u robnoj kući IKEA Zagreb rade dvije članice Udruge. IKEA je za dvije nove kolegice osigurala radni prostor, dvije bruto plaće neovisno o učinku te pogodnosti poput korištenja besplatnog IKEA autobusa i subvencioniranih obroka. Ukoliko one svojim radom ostvare prihod koji prelazi taj bruto iznos, ta se razlika uplaćuje na račun udruge. Uspostavljenom dugoročnom suradnjom s Udrugom Kamensko, IKEA želi dati pozitivan primjer i drugim tvrtkama i podržati razvoj socijalnog poduzetništva u Hrvatskoj.
Potpuni fokus na još veću dostupnost IKEA asortimana većini ljudi
Tvrtka IKEA SEE (IKEA South East Europe) ima ambiciozni plan širenja u vidu otvaranja 13 IKEA robnih kuća u regiji IKEA SEE (Hrvatska, Srbija, Slovenija i Rumunjska) do 2025.
IKEA je u Hrvatskoj tijekom PG16, zajedno sa sestrinskom tvrtkom IKEA Centres, pokrenula projekt Designer Outlet Croatia. Radi se o fashion outletu pokraj robne kuće IKEA Zagreb čija će izgradnja početi tijekom 2017. godine, dok se otvorenje očekuje 2018. U prvoj fazi projekta, Designer Outlet Croatia protezat će se na 15.000 m2 u 90 lokala prosječne površine 170 m² koje zakupci mogu spajati za potrebe većih dućana. Po završetku prve faze projekta očekuje se otvaranje više od 400 novih radnih mjesta.