Cilj svakog poduzetnika je ostvariti veći promet i to naravno bez dodatnih marketinških troškova. Ukoliko niste do sada našli dobar način, možda će vam pomoći naše ideje. Isprobajte gerila marketing – bit je da nadmudrite konkurenciju, a ne da potrošite više novca na marketing od njih. Ovaj koncept osmislio je Jay Conrad Levinson, a kao predmet podučava se i na brojnim MBA studijima. Probajte iskoristiti ove ideje i stvorite nove prilike i šanse u poslovnom svijetu.
Gerila marketing (Guerilla marketing) je nekonvecionalan marketing idealan za manje budžete, a učinak je maksimalan. Gerila marketing postavlja vas i vaše poduzeće pred buduće klijente korištenjem na nov način. Kupci su pretrpani tradicionalnim metodama oglašavanja, pa su već postali imuni na njih. Stoga, vrijeme je da promijenite način na koji trgujete.
Gerila marketing izvrsno funkcionira kada se komplementarna poduzeća udruže i stvore zajednički pristup marketingu u svom poslovanju. Stvorite sinergiju sa sličnim bazama kupaca. Identifikacija ovih sinergija i upoznavanje međusobnog poslovanja prvi su koraci prema trajnom gerila marketinškom odnosu.
Mogućnosti su neograničene, a navest ćemo par ideja koje možete iskoristiti već idući tjedan:
Paketi zahvale
Paketi zahvale povećavaju vašu prodaju, podupiru kupovinu i pružaju dragocjenu uslugu vašem kupcu, a istovremeno im zahvaljuju što su vaši kupci.
Ključ paketa zahvale je da kupci dobiju nešto što je kvalitetno, a ostavlja dojam poklona. Pripazite, to ni u kom slučaju ne bi smio biti predmet iz vaše asortimana proizvoda.
Paketi zahvale variraju ovisno o vrsti posla kojim se bavite. Za maloprodaju predlažemo da napravite malu mapu, A5 formata, na koju ćete na vanjsku stranu lijepim i efektnim dizajnom ispisati riječi “Hvala Vam”. U mapu stavite sve potrebne podatke, kako bi bili sigurni da će iskustvo vašeg kupca nakon kupovine biti ugodno, a ujedno će dobiti sve potrebne informacije vezane za proizvod. Ove podatke ispišite s jedne strane papira.
Na drugu stranu stavite neki poklon, koji se može sastojati od nečega što će se svidjeti vašem kupcu. Neke od ideja su besplatno piće u lokalnom restoranu, popust na kozmetičke usluge, besplatni uzorak proizvoda komplementarne firme i slično. Ovo se mijenja ovisno o poslu kojim se bavite i poduzeću sa kojim surađujete. Upotrijebite maštu i osmislite nešto originalno.
Ovaj način darivanja izvrsno funkcionira jer svako poduzeće sa kojim surađujete recipročno stavlja vaše darove u svoje pakete. Na taj način udvostručujete izloženost kupcima preko komplementarnih poduzeća, a svom kupcu pružate dodatne pogodnosti jer dobivaju poklon za kupovinu obavljenu kod vas.
Suradnja na web stranicama
Ako imate jaku gerilsku mrežu poduzeća, slično možete upotrijebiti i na svojoj web stranici. Grupe poduzeća mogu povezati svoje web stranice i to tako da su veze na stranici pozicionirane na način da nisu samo oglas.
Dobar suradnički link na web stranici bi trebao biti više od oglasa – treba biti zanimljiv kupcima. Neka to bude zanimljiv savjet ili prijedlog. Ako na ovaj način surađuju trgovac nekretninama i unutrašnji dizajner, savjeti bi mogli poboljšati iskustva kod kupovine novog doma.
Ručak i učenje
Bez obzira čime se bavite, da li ste zaposleni u fitness centru, odgajatelj, financijski savjetnik ili dizajner, imate dragocjene informacije o kojima bi ljudi željeli više saznati. Ako podijelite dio svog iskustva, bez očekivanja da ćete nešto dobiti zauzvrat, najčešće upravo tada dobijete nešto zauzvrat.
U poslovnim zgradama ljudi se najčešće okupljaju oko hrane, osobito ako se radi o besplatnoj hrani. Ova strategija gerila marketinga se pokazala iznimno učinkovita. Ručak i učenje je edukativni program za urede koje bi mogli vi ili vaše poduzeće sponzorirati. Zaposlenici bi se okupili i ručali dok bi vi pričali o nečem zanimljivom i punom dobrih savjeta. Pazite- nemojte im pokušavati nešto prodati – ovo bi trebali smatrati prilikom da sa njima podijelite vrijedne informacije koje će im biti korisne.
Najbolje bi bilo da dogovorite ovakav ručak sa voditeljem poslovnice. Vrlo često ured osigurava hranu, a vi pripremate govor. Ako ne osiguraju hranu, probajte se dogovoriti sa lokalnim restoranom da vam oni pomognu, u zamjenu za promotivne materijale na stolovima i informacijama o njihovom restoranu koje ćete ubaciti u govor.
Teme govora mogu varirati ovisno o vašoj profesiji. Ako se bavite financijama, održite govor o stvarima koje mogu napraviti sada da si zajamče financijsku sigurnost, dajte savjete za investiranje, ili nešto drugo što bi moglo biti zanimljivo. Poslije seminara pitajte da li je netko zainteresiran za dodatne informacije o toj temi i ostavite posjetnice na stolu. Možete pripremiti i neke materijale o temi i ponudite se da ih besplatno pošaljete zainteresiranima. Ostavit ćete dojam osobe koja je kvalificirana za posao koji obavlja.
Budite kolumnist za newsletter
Razna poduzeća, koja rade newslettere za svoje suradnike i kupce, vrlo često traže kvalificirane osobe koje su voljne pisati zanimljive članke. Ovo je vrlo slično konceptu ručka i učenja. Pronađite newslettere i ponudite se da im pišete članke. Kad objave vaš članak, vi ćete im pružiti zanimljive i vrijedne informacije. Na ovaj među čitateljima će se pojaviti vaše ime, kao ime stručnjaka za određeno područje. Ostavljanjem svojih podataka na kraju članka, čitatelji zainteresirani za dodatne informacije će vas moći kontaktirati. Možete ih usmjeriti na svoju stranicu kako bi skinuli neke zanimljive podatke o temi o kojoj ste napisali članak.
Gerila marketing možete upotrijebiti na razne načine, ograničeni ste samo vašom maštom i voljom da se suočite sa ljudima. Gerila marketing je vrlo učinkovit, jer veza koju je partnersko poduzeće već uspostavilo sa svojim kupcima prenosi na vas i vaše poduzeće. Ako uspješno implementirate gerila marketing u svoj marketinški plan, primjetit ćete da su vam se marketinški troškovi smanjiti, a vaš će promet značajno porasti.