Ako ste vlasnik ili radite u maloj tvrtki koja ima svega nekoliko zaposlenih, onda sigurno znate da su takvim tvrtkama ulaganja u marketing često minimalna ili gotovo nepostojeća. Na žalost, u Hrvatskoj, marketing je najčešće usmjeren samo na veće tvrtke, koje na temelju godišnjih budžeta planiraju ulaganja i u to područje.
U malim, a često i srednjim tvrtkama, marketing se najčešće svodi na posao koji se obavlja usputno i kojeg nitko ne voli raditi. Razlozi su brojni, od toga da mnogo ljudi uopće niti ne razumije što marketing sve podrazumijeva ili pak znaju koju količinu vremena je potrebno uložiti da se osmisli marketinški plan, te se ne žele niti u puštati u te „vode“.
Naravno, idealno bi bilo kada bi svaka manja tvrtka koja nema zaposlenu osobu za marketing mogla platiti vanjskog marketing stručnjaka, koji u kratkom vremenu može postići „čuda“, ali to u današnjoj situaciji najčešće nije slučaj. Zato su vlasnici i djelatnici prisiljeni sjesti i sami osmisliti marketinšku strategiju za svoju tvrtku te pomoću nje poboljšali poslovanje.
Nema straha, nije marketing toliko težak, ali zahtijeva poznavanje tržišta te filozofiju potencijalnih klijenata. Kako ne biste previše „lutali u tami“, pripremili smo za vas nekoliko koraka, pomoću kojih ćete mnogo lakše započeti svoj novi marketinški projekt.
Neka bude jednostavno
Novi klijenti ne žele znati sve od vaših „biblijskih“ prapočetaka i nevažne stvari o proizvodima ili uslugama koje nudite. Osmislite jednostavan e-mail ili letak u kojem ćete napisati isključivo najvažnije stvari - za klijente. Svaka riječ neka bude na „mjestu“ i neka ima svoju težinu. Nemojte se bojati jednostavnosti i praznog prostora na stranici. Naime, osobe koje se bave marketingom, često imaju potrebu popunjavati određene praznine na stranici, pa ih ispunjavaju s mnogo teksta, fotografija, natpisa...
Imajte na umu da za osobe koje će čitati vašu reklamu vrijedi pravilo „manje je više“ i toga se držite. Sjetite se sjajnog slogana branda Nike - „Just do it“ i znati ćete o čemu pričamo.
Neka bude emocionalno
Kupci najčešće (iako postoje iznimke) ne kupuju racionalno i s logikom, nego s emocijama. Kada im nešto izgleda privlačno, seksi, neodoljivo, a ne mogu točno utvrditi zašto, to će ih više privlačiti. Kada je to moguće, oslanjajte se na ljudske emocije, naglašavajte ih u svojim marketinškim porukama.
Govorite ono što pišete
Kada osmišljavate promociju, razmišljajte da ćete morati govoriti ono što ćete napisati, jer tako ćete na najbolji način privući klijente.
Razgovor, kao i pisana reklama mora biti jednostavana, s time da vi još dodatno možete ponuditi tražena obrazloženja i pojačati emotivnu stranu. Uz to možete biti zabavni, smiješni, stručni, sve što se od vas traži.
Brza apsorpcija
Cilj marketinga je da prenese poruku kupcu, bez obzira na koji način. Jedan od načina je korištenje marketinških poruka koje potencijalni klijenti mogu samo jednim kratkim pogledom apsorbirati. Možda neće od prve vidjeti sve, ali postoji mogućnost da će za bolji pogled imati drugu priliku ili će podsvjesno „upiti“ vašu poruku.
Neka bude „zarazno“
Marketinška poruka mora biti brzo „uhvatljiva“, nešto sa čime će se potencijalni kupci moći poistovjetiti i što će prenijeti svojoj obitelji, prijateljima, poznanicima...
Naravno, tu je i ona emocionalna „nota“ o kojoj smo već pričali, a koja vam može pomoći u širenju vaše poruke. Naime, vaš cilj je da dospijete do što više ljudi pa se zato potrudite da poruka bude privlačna, do mjere da će ju ljudi željeti prenijeti i komentirati. Imajte na umu, da ono što je možda vama važno o proizvodu, nije važno vašem klijentu.
Prenesite pravu poruku
Iskusni marketingaši se često muče oko pronalaženja neke dobre i primjerene riječi ili fraze koja bi na pravi način opisivala ono što žele prodati. Osim što to nije niti malo lak zadatak, često ta riječ ne postoji. Zato, pokušajte s jednostavnijim pristupom. Primjerice, napišite na papir poruku koju želite prenijeti klijentima, što je u vašem poslu vrijedno spominjanja i što želite da vaši klijenti znaju? Nemojte pisati „Bibliju“, budite kratki i jednostavni, u suprotnom ćete vrlo brzo zapeti i nećete više znati niti što ste htjeli reći niti naglasiti. Zapamtite, reklama ne treba biti savršena kako bi dala željeni efekt.
Ponavljajte, ponavljajte, ponavljate
Nemojte se bojati ponavljati poruku mnogo puta. Napustite li svoju marketinšku kampanju prerano, možda ćete ubrati njene prve plodove, ali oni će biti vrlo kratkog vijeka. Osim toga, potencijalnim klijentima je ponekad potrebno mnogo ponavljanja, tako dugo dok im vaša poruka ne dođe „do mozga“.
(vam)