Oni su rođeni s "mišem" u ruci, a kompjuterski ekran im je prozor u svijet... Za njih je jedina pošta elektronička pošta, a odgovor očekuju unutar par sati... Interaktivni su i online... Samostalno upravljaju džeparcem i utječu na odluke o kupnji svojih roditelja...Utjecajniji su nego ikada prije... Izloženi su "udaru" preko 8.000 brandova dnevno...
Mislite li da im pristupate na ispravan način?
Istraživanja o odnosu mlađe populacije prema brandovima, provedena na globalnoj razini pokazala su fascinantne rezultate koji ukazuju na promjene u njihovoj svijesti. Zadnjih nekoliko godina promijenile su se njihove navike, ponašanja, načini reagiranja i odnos prema okolini kao i poimanje svijeta. Ove okolnosti zahtijevaju i prilagodbu brandova namijenjenih ovoj populaciji te pažljiv odabir brand strategije.
Današnje generacije djece odrastaju brže
Djeca i tinejdžeri danas imaju veliki utjecaj na obiteljske kupovine, pa su i jedan od najbrže rastućih tržišnih segmenata u svijetu. Marketinški stručnjaci izdvojili su tweense, posebno zanimljiv segment djece u dobi od 8 do 14 godina. Marketinška teorija i praksa utvrdile su da potrošnja kod djece raste uz stopu od 20%, što je brže nego kod bilo koje druge demografske skupine. Martin Lindstrom, autor knjige Brand Child, predviđa da će se potrošnja potaknuta odlukama djece udvostručiti svakih 10 godina.
U svakodnevnom životu djeca su bombardirana Disneyevim likovima na svemu što ih okružuje. Pri komuniciranju s djecom, treba voditi brigu o etičnom komuniciranju. Zakon o zaštiti potrošača propisuje zabrane i stručnjaci ih navode u Kodeksu oglašavanja, ali pri tome većina poduzeća na lukav način zaobilazi navedena pravila.
Marketinški stručnjaci moraju upoznati današnje generacije djece jer se potpuno razlikuju od prošlih. U SAD-u ih nazivaju KGOY (Kids Grow Up Young). To znači da odrastaju brže, povezaniji su, izravniji i potpuno informirani o svijetu oko njih. Roditelji im povećavaju džeparce, poklanjaju više pažnje te tako raste njihov utjecaj pri odlukama o kupovini. Podaci govore da jedno od dvoje američke djece u svakoj prilici teži izraziti mišljenje o odabiru branda, a već u ranoj dobi jedno od troje djece preferira određenu marku automobila. Takvo poznavanje i privrženost brandu ima važnu ulogu kod ponašanja pri kupnji i u zreloj dobi, stoga je poduzećima cilj već u najranijoj dobi ostvariti vezu s djecom.
•Kakva je situacija u Hrvatskoj i kako je bilo nekad?
•Koji su trendovi marketinga usmjerenog prema djeci aktualni u svijetu?
•Koja je budućnost komuniciranja s djecom?
•Kako na pravilan način uspostaviti vezu između branda i djeteta?
•Pridržavaju li se marketeri pravila etike u marketingu usmjerenom prema djeci?
•U kojoj dobi djeca počinju raspoznavati etikete?
•Kako objasniti djetetu razliku između želja i potreba?
•Treba li vaše dijete kreditnu karticu?
•Tko su tweens-i, a tko teens-i?
•I što ustvari klinci žele?
Na ova i još mnoga druga pitanja koja se vežu uz marketing usmjeren prema djeci, odgovor će dati priznati stručnjaci koji se u svojoj praksi susreću s ovom problematikom na jesenskoj konferenciji o marketingu usmjerenom prema djeci i mladima Playbrand – Djeca mali veliki potrošači!
Konferencija će se održati 19. i 20. studenog 2010. godine, organizator je Filaks d.o.o., a partneri: 024 zona d.o.o. i Ciceron komunikacije d.o.o. Predavači će biti: Mirela Španjol Marković, Zvonimir Pavlek, Damir Ciglar, Dubravka Miljković, Elvira Mlivić Budeš...
Više o konferenciji (kako sudjelovati na njoj) možete saznati na web stranici: filaks.hr
Razumijevanje današnjih klinaca nije dječja igra - prva konferencija o marketingu usmjerenom prema djeci Playbrand