Danu Wiedenu ide prilično dobro za nekoga tko nije bio previše zainteresiran za oglašavanje na početku karijere. Ova kreativna legenda pokušao je sve što je u njegovoj moći da ne krene stopama svoga oca, a ipak je uspio osmisliti ono što je časopis Campaign prozvao najboljim sloganom 20. stoljeća Nikeov ‘Just Do It’.
Sin Dukea Wiedena, predsjednika Agencije Gerber Oglašavanje u Portlandu, Wieden je diplomirao u Oregonu, gdje je studirao novinarstvo i komunikacije. Počeo je pisati za trgovačke časopise a u dobi od 33 godine postao je copywriter u poduzeću McCann Erickson. Ovdje se Wieden udružio s umjetničkim direktorom Davidom Kennedyjem, koji je također, pomalo paradoksalno dijelio istu odbojnost prema oglašavanju. Trebalo je nekoliko godina, a zajedno su promijenili dotad poznato lice komunikacija.
Godine 1982., na Prvi april, Wiedenu je trebalo $500 i malo vjere kako bi otvorio vlastitu agenciju sa Kennedyjem, koja će kasnije postati poznata kao Wieden + Kennedy. U početku par nije imao mnogo sreće u osvajanju klijenata, sve dok se nije pojavio Phil Knight. Knight je radio u istoj zgradi kao Wieden, gdje je pokrenuo start-up sportski dućan pod nazivom Nike. Budući da je već bio prezasićen oglašavanjem predstavio se riječima: "Ja sam Phil Knight i ja ne vjerujem u oglašavanje." U ovoj fazi, bilo bi lako reći da je Knight došao na krivo mjesto, ali da se to dogodilo ne bi bilo priče.
Wieden i Nike bili su savršeni par a sve je počelo s sloganom od 3 riječi '‘Just Do It’. Za stvaranje ovakvog dragulja potrebno je mnogo vremena, beskrajni sastanci i kasni rad u uredu ... no nije baš bilo tako. Ovo je više bio spoj kreativnosti i sreće, a inspiracija za rad došla je od posljednjih riječi serijskog ubojice Garyja Gilmorea "Učinimo to" prije nego što je usmrćen u Utah, 1997.g. Prilično zastrašujuće.
No, očito je nešto djelovalo jer je 2004. godine Wieden imenovan jednim od 25 najintrigantnijih američkih poduzetnika. Wieden je htio da njegova tvrtka zrači kreativnošću dok raste i u tri desetljeća od tog prvog travnja 1982.g., agencija od pet ljudi sa zajedničkim telefonom na dnu hodnika imala je urede u Portlandu, New Yorku, Londonu, Amsterdamu, Delhiju, Šangaju, Tokiju i São Paulu, s gotovo 1200 zaposlenika diljem svijeta.
2010. godine, Wieden + Kennedy je bio izabran kao Agencija godine u izboru časopisa Adweek, Ad Age, Campaign, Creativity i SHOOT. To je bilo prvi put u povijesti da je jedna agencija obotila žirije. Danova vizija samostalne, kreativno vođene agencije doista je stvarala smislene kampanje za svoje klijente, a u tome su bili vrlo profitabilni, s porastom kapitalizirane dobiti sa 1,6 milijardi $ na 2,6 milijardi dolara i radom s različitim klijentima među kojima su Coca-Cola, ESPN, Levi’s, Nike, KFC i Old Spice.
U 2012. godini, kao znak priznanja za karijeru koja konstantno postavlja nova kreativna mjerila, Dan Wieden nagrađen je prestižnmim Lion of St. Mark - nagradom za životno djelo Cannes Lionsa.
Wieden i dalje jača. Možda je 2017.g. tek na početku, ali portlandski princ oglašavanja već je ove godine ostvario velike uspjehe. Secretov dezodorans ‘Stress Tested For Fans’ izašao je u javnost 17. siječnja s jakom porukom spolne ravnopravnosti, i bit će zanimljivo vidjeti kako dobro funkcionira u novoj klimi svijesti oko zastupljenosti spolova.
Wieden + Kennedy je osvojio ukupno 303 nagrade u Cannesu od prve ostvarene pobjede u 1986.g. Više njihovih radova možete pogledati u Cannes Lions arhivi, ili provjeriti najnovije Festivalske vijesti.
Petra Novosel Balaško
Foto: Cannes Lions PR