Bilo da volite svoj posao – ili ga mrzite – šanse su velike da ste prije ili kasnije doživjeli loš dan na poslu. Kako se nositi u takvoj situaciji? To dosta ovisi o tome kakva ste osoba, vučete li prirodno na pozitivu ili pak vam ponekad odgovara mrzovoljnost... Međutim, kakva god osoba bili, gdje god radili i kakva god bila atmosfera na poslu, postoje načini kako što lakše "prebroditi" loš dan, te ga čak i preokrenuti u dobar.
Tajna br. 1 – Budite zahvalni na onom što imate
Ovo je definitivno istina. Razlog zbog kojeg je ovaj savjet aktualan toliko dugo, je zato što zaista funkcionira. U ljudskoj je prirodi da rješavamo probleme, a samim time više se koncentriramo na ono što nije u redu - kako bismo to mogli popraviti. Zato je ponekad potrebno prisilno se otrgnuti iz tog "moram riješiti sve probleme" načina razmišljanja, da biste vidjeli da je zapravo sve u redu.
Kad dođete u situaciju da stvari ne mogu biti gore, izvadite papir i olovku i nađite deset stvari koje su trenutno dobre u vašem životu. I nemojte stati do brojke deset. Oko broja pet osjetit ćete pomak u razmišljanju na pozitivnije – dokazano! I tako ćete se oraspoložiti taj dan, ili barem do kraja tog sastanka na kojem ste trenutno.
Tajna br. 2 - Priznajte svoje greške
Ovo ne znači da morate otići u hodnik, zaustaviti prvu osobu na koju naletite i krenuti joj povjeravati sve što ste ikada sagriješili otkako ste počeli ovdje raditi. To zapravo znači da je puno puta stres koji osjećamo u stvari samo savjest koja nas "peče". Jedan od najučinkovitijih načina da se riješite tereta osjećaja krivnje je da naprosto priznate u čemu ste pogriješili.
Vaša briga je rezultat osjećaja da će vas netko uhvatiti u vašoj pogrešci, zar ne? Zašto onda to ne biste riješili i to pod svojim uvjetima. Osmislite plan kako riješiti to što ste zeznuli, onda ćete se osjećati bolje i vidjet ćete koliko će vaša iskrenost značiti za vašu reputaciju i vjerodostojnost.
Tajna br. 3 – Prestanite ogovarati
Ovo vam možda neće biti lako, ali definitivno se isplati. Kada ogovarate vi zapravo osobi s kojom to činite dajete do znanja da ćete bez problema ili pardona i nju jednako tako tračati kad vam okrene leđa. A to pak će utjecati na vašu vjerodostojnost. Tko želi raditi s radnicima u koje se ne može imati povjerenja ili koji ne mogu držati jezik za zubima kada je to potrebno?
Ogovaranje je u stvari lijenost oko smišljanja zanimljivijih tema za razgovor. Ako već ne možete spontano čavrljati s ljudima bez ogovaranja, onda imajte uvijek spremno nekoliko tema za razgovor. Što ako netko drugi počne ogovarati? Nemojte se dati uvući u takav razgovor, već naprosto promijenite temu.
Tajna br. 4 – Odjećom do uspjeha
Ako na posao obučete nešto što vam srozava samopouzdanje ili nešto u čemu se osjećate neugodno i debelo – sami sebi namještate loš dan. Na nas direktno utječe to kako se osjećamo u svom tijelu, i što mislimo o vlastitom izgledu. Riješite se te odjeće u kojoj ste loše osjećate te s više brige počnite voditi računa o tome što odijevate i kako se osjećate u toj odjeći. Ne morate imati neku spektakularnu garderobu, no obratite više pažnju na to kako kombinirate ono što imate. A ako nikako niste zadovoljni svojim izgledom – krajnje je vrijeme da poduzmete nešto po tom pitanju. Nemojte se samosažaljevati – krenite u akciju!
Tajna br. 5 – Poslovno okruženje je samo igralište
Prostor u kojem radite je samo igralište za odrasle. I tu postoji Nasilnik, Tužibaba, Štreber i Hvalisavac... Ali što je još važnije tu su i Novi Klinac, Sramežljivka i Razredni Klaun. Da biste si poboljšali dan, okrenite se upravo tim potonjim ljudima. Ako pomognete i podružite se s prvo dvoje, za uzvrat ćete dobiti osjećaj zahvalnosti, a ako sve propadne ovaj treći će vas barem nasmijati i pomoći da s vedrije strane sagledate situaciju.
Sve ovo su sitnice, mali činovi hrabrosti i prijaznosti koji će pomoći da preokrenete loš dan na poslu u dobar. Zato, ako vam je upravo taj dan – bacite se na akciju!
Tako ćete lakše imati trajno dobre dane na poslu