Ove godine obilježava se 300. obljetnica Sinjske alke. Povodom te važne obljetnice, modne dizajnerice Vesna i Marija Milković, poznatije kao Etno butik Mara, u Sinju održavaju izložbu i modnu reviju. Izložba pod nazivom ALKARICA održat će se u prostorima Alkarskih dvora, Galerija Stipe Sikirice, u Sinju. Otvorenje je započelo modnom revijom u subotu, 1. kolovoza u 20 sati, a sama izložba bit će otvorena do 16. kolovoza.
Od samih početaka svog rada Vesna i Marija Milković koriste alkarske motive. Cijela priča započela je posjetom Sinju i obilaskom Muzeja cetinske krajine gdje su proučavale ornamentiku alkarske odore i hijerarhiju između samih alkara (alajčauša, vojvoda i sl). A s obzirom da Vesna Milković ima korijene u sinjskom kraju razvila se ideja iz koje su nastali divni modeli s alkarskim motivima.
Sudjelovanjem u 300. obljetnici Sinjske alke ove vrijedne promotorice hrvatske baštine dobile su još jednu potvrdu svog rada. U obilježavanje ove velike svečanosti autorskom izložbom uključilo ih je Viteško alkarsko društvo (VAD), koje je u svom pozivu istaknulo da ih veseli što Vesna i Marija dijelove bogate hrvatske kulturne baštine koriste u izradi odijevnih predmeta i suvenira te što našu nacionalnu ljepotu odašilju po cijelome svijetu. Kako je Viteško alkarsko društvo od prije upoznato s radom i revijama Etno butika Mara, na kojima predstavljaju bogatstvo Sinjske alke s motivima s alkarske odore i opreme, izložba Alkarica i prigodna revija dogovorene su na obostrano zadovoljstvo.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/6053d4fe-35c4-11eb-b3ef-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
„S obzirom da puno nastupamo vani, ponajviše u Švicarskoj i Njemačkoj, a svoj rad smo ove godine uspješno predstavili i u Rimu, jako nas je razveselio ovaj poziv da nastupimo na ''domaćem terenu''. Kolekcija Alkarica prvi je puta zakoračila na scenu na Zlatnoj Igli u Zagrebu 2014., a sada ide tamo gdje i pripada, kući u ponosni Sinj. Budući da je Alka tradicionalno događanje od velikog značenja te iznimna turistička atrakcija posebno nas veseli 300.-ta obljetnica koja će sigurno okupiti publiku iz cijeloga svijeta: naše iseljenike, a i strance koji su nerijetko naši odani klijenti, s obzirom da smo dosta fokusirani na vanjsko tržište. Strancima je jako zanimljiva naša odjeća sa ornamentima iza kojih stoji neka priča iz kulture i prošlosti. Oni sa sobom ne odnose samo odjevni predmet već i dio naše bogate etnografske baštine. Na taj način se naši kaputi šeću po svjetskim gradovima i pripovjedaju priču o Sinju, Alkarima i nadmetanju kroz staru vitešku igru staru 300 godina“ izjavila je Vesna Milković iz Etno butika Mara povodom finalnih priprema za otvorenje izložbe.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/6cd313f2-35c4-11eb-8c0c-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
Već od prvih početaka Alka nije bila samo natjecanje u kojem su se nadmetali junaci i pokazivali svoje viteške sposobnosti u jahanju i gađanju u mali obruč. Bila je to prilika da se osim uvježbavanja gađanja prije same Alke pripremi, dotjera te pokaže svečano alkarsko ruho i oprema. Očarane poviješću i alkarskim legendama, Vesna i Marija Milković dizajnirale su kolekciju ALKARICA nastalu u čast i ususret svečanosti 300.-te obljetnice Sinjske alke. Kolekcija Alkarica ukrašena je stiliziranim vezom autohtone ornamentike sa odore alkarskog vojvode, alajčauša i alkarskih momaka. Ženski odjevni predmeti: kaputi, haljine i modni dodaci kao da su iz nekih drugih vremena. Ovo je priča o modernoj, osvještenoj i elegantnoj ženi u “zagrljaju” sinjskog Alkara.
“Izložbom i revijom Alkarica kao iskreni zaljubljenici u hrvatsku baštinu želimo pokazati svu ljepotu, vrijednost i autentičnost naše kulturne baštine u kojoj Sinjska alka zauzima posebno mjesto”, objasnile su Vesna i Marija Milković.
Novi proizvod s alkarskim motivima u ponudi Etno butika Mara su nezaobilazne okrugle torbice te balerinke, sve ručne izrade i originalni hrvatski proizvod.
Ana Rucner snimila turističko promotivni spot Alkarski ponos
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/769a775e-35c4-11eb-8e55-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
Povodom 300-te obljetnice Sinjske alke Ana Rucner je u Alkarskim dvorima održala atraktivan koncert World&Croatian beauties kojim je oduševila više od 600 posjetitelja iz Sinja i okolice. Ana je predstavila video spotove koji prikazuju razne krajeve Hrvatske kao i tradicionalne pjesme i plesove poput dubrovačkog Linđa, slavonskog Drmeša i mnogih drugih, a premijerno je predstavljen i turističko promotivni spot Alkarski ponos, snimljen u lipnju ove godine na atraktivnim sinjskim lokacijama kao što su Sinjski aerodrom, Sinjska tvrđava, Alkarski dvori, Stari grad, Mlinica Milardovići, hipodrom i Alkarsko trkalište. Uz redatelja Darka Drinovca, spot su producirali Ana Rucner i Vlado Kalember. Za skladbu su korištena djela najpoznatijih hrvatskih autora, Jakova Gotovca, Ivana pl. Zajca i Mojmira Čačije, u orkestraciji Thomasa Buritcha, koja se izvode uz pratnju Zagrebačke filharmonije.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8231f3d0-35c4-11eb-abc9-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
U spotu su sudjelovali i akademski zbor Ivan Goran Kovačić, KUD Glavice iz Sinja, Zagrebačka Filharmonija, kao i klapa Sinj, a posebnu vrijednost spota čine alkari na konjima i alkarski momci, odjeveni u alkarske odore. Naručitelj spota je Viteško alkarsko društvo Sinj.
Dr. Ivan Nasić iz Viteškog alkarskog društva istaknuo je kako su željeli napraviti jedan projekt koji će probiti granice Hrvatske i u razgovoru s Anom Rucner došli su do ideje da se snimi spot na tragu njezinih glamuroznih promotivnih i često nagrađivanih spotova.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c764ec2-35c4-11eb-b991-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
Po riječima redatelja, Darka Drinovca u spotu nema klasične naracije, sve što će biti zastupljeno slikom prati prvenstveno glazbu i pojavljivanje različitih izvođača, koji su doprinijeli ovoj vrlo kompleksnoj kompoziciji- od guslara pa do klape. Ana Rucner je glavna solistica koja nosi pjesmu i spaja različitost kompozicija klasične glazbe. Svi zajedno stvaraju glazbenu fuziju koja je popraćena slikom i ukomponirana među sinjske alkare na prepoznatljivim lokacijama Cetinske krajine. Glavni pokretač u ovom spotu je spoj snage glazbe i viteške igre.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/958fff30-35c4-11eb-a51a-0242ac130023/v/2dd14004-38e2-11eb-a900-0242ac15000f/1600x1200-2dd1533c-38e2-11eb-8306-0242ac15000f.webp)
Govoreći o ideji za produkciju spota Ana Rucner spomenula je kako je prije četiri godine njezina prijateljica Mihaela Žanko, koja živi u Sinju, gledala njezin nastup uz video projekcije s hrvatskim prirodnim ljepotama i njima se oduševila. Predložila je Ani da napravi nešto slično i za njezin Sinj. Osmislila je idejni koncept i predložila ga prije godinu dana Alkarskom društvu, na čelu s Stipom Jukićem i Ivanom Nasićem i pokazali su interes. Velika joj je čast raditi na ovom projektu jer jako voli Sinj i jer je poput mnogih drugih fascinirana čuvenim Alkarima i Sinjskom alkom.