
Renata Matusinović: Hrvati vole kuhati, tople juhe važan su dio kulture uživanja u hrani

Dolazak u Nestlé, kaže, predstavljao je ljubav na prvi pogled, koja još uvijek traje. Renata je unutar svoje bogate karijere obnašala niz vodećih funkcija unutar kategorije kave i pića u Nestlé Adriatic regiji. Dala je izniman doprinos pozicioniranju robne marke NESCAFÉ, danas vodećeg brenda u kategoriji instant kave, na tržištima regije. Nakon toga karijeru nastavlja u Nestlé Češka i Slovačka na poziciji izvršne direktorice kategorije napitaka. Renata je sada izvršna direktorica za brendove MAGGI, THOMY, C, BUITONI i GARDEN GOURMET. Usto, već je više od deset godina dio Nestlé upravljačkog tima.
Za žena.hr govori o svom poslovnom putu i dugogodišnjoj karijeri, uspješnom rješavanju izazova tijekom rada u
Pogledajte godinu dana unazad. Kako je izgledao vaš radni tjedan tijekom
Rad u multinacionalnom okruženju i u virtualnim timovima već dugo je dio naše svakodnevice. Ono što se pokazalo ključnim za uspješnost u ovim vremenima bez presedana je verbalna komunikacija, stvaranje nove razine povjerenja unutar tima, empatija, zajednički rad i podrška. S druge strane, ono u čemu uvijek pronalazim mir i zadovoljstvo nakon napornog dana su sport, duge šetnje bez obzira na vremenske uvjete i dobra knjiga.
Kako ste odgovorili na zahtjeve potrošača u pandemiji? Koliko slušate potrošače i njihove želje?
Ponosna sam jer smo se jako brzo prilagodili potrebama tržišta za povećanom konzumacijom nutritivno bogatih obroka kod kuće. Tako smo samo u kategoriji hrane lansirali nekoliko velikih inovacija: vegetarijanski burger GARDEN GOURMET, MAGGI Super juhe sa sastojcima koji doprinose jačanju imuniteta, MAGGI Trattoria a Casa recepti za Penne Arrabbita i Tagliattelle, MAGGI instant rezance i MAGGI BIO organske kocke za kuhanje, a sve kako bi potrošači imali iskustvo kao iz restorana. Izvrstan okus je i dalje ključan, on izaziva sreću i zadovoljstvo te nam nikada nije bio kompromis. Jednostavne ideje koje povezuju svježe sastojke s našim proizvodima čine dobar spoj za ukusan, hranjiv i praktičan obrok.
Vole li Hrvati kuhati? Koliko su im u svakodnevnom kuhanju važni svježi proizvodi i sastav proizvoda? Što se najčešće nalazi na vašem jelovniku tijekom užurbanog radnog dana?
Hrvati vole kuhati! Istaknula bih da su Hrvatima tople juhe važan dio kulture uživanja u hrani, no danas one više nisu samo predjelo nego su često cijeli obrok. Također povrće i svježe namirnice, salate te rižota i tjestenine sve se više konzumiraju. Za cijelu sjevernu Adriatic regiju karakteristična je velika konzumacija mesa, s naglaskom na piletinu. Za sebe mogu reći da sam ,,fleksitarijanka'', jedem često, ali u manjim količinama. Pazim na unos vitamina, minerala, proteina i zdravih masnoća, nastojim izbjegavati ugljikohidrate. Na jelovniku su mi uglavnom povrće, juhe te variva od leće, slanutka i ječma, a jednom tjedno si priuštim meso i ribu.
U svibnju je održan drugi regionalni virtualni Media brunch. Koje su teme bile u fokusu druženja s novinarima i o čemu ste Vi, u tom kontekstu, govorili?
Održivost je tema o kojoj se sve više govori. Mi smo otišli korak dalje, predstavili smo Nestlé održivost na djelu – konkretne akcije. Polazeći od održive nabave naših sirovina, načina proizvodnje bez negativnog utjecaja na prirodu, do promjene 100% ambalaže u reciklabilnu, odnosno onu koja se može ponovo upotrijebiti unutar sljedeće četiri godine. No, da bismo doista napravili pomak prema boljoj budućnosti trebamo i zajednicu. Tako je ove godine edukativni projekt u osnovnim školama Vrtim Zdravi Film dobio i element održivosti i podijeljeno 2.000 sadnica kako bi djeca učila o održivom sustavu prehrane. Koristimo mogućnosti tehnologije kako bismo se približili većem broju mladih, pa tako drugu godinu zaredom organiziramo ljetne prakse i online edukacije za bolju zapošljivost mladih, a dio njih i direktno nakon toga planiramo zaposliti. Aktivnostima poput kampanje
Nedavno su i u Hrvatskoj predstavljene nove MAGGI Super Juhe. Po čemu su posebne?
Kulinarski MAGGI asortiman proširen je s novim, hranjivim Super Juhama. Uz prirodne sastojke koje dobro poznajemo, MAGGI Super Juhe obogaćene su vitaminima C, B6 i B12, koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Ovisno o ukusima, raspoloženju ili prigodi, izbor mogu biti juha s brokulom, cvjetačom i špinatom, osvježavajuća povrtna juha s kurkumom ili bistra pileća juha s đumbirom. Posebnost su i inovacije u ambalaži - smanjenje veličine pakiranja i novi materijali, koji će pridonijeti značajnom smanjenju količine otpada kod krajnjeg potrošača.
Na što ste najviše ponosni tijekom Vašeg dugogodišnjeg rada u kompaniji Nestlé?
Ponosna sam na svoj doprinos rezultatima, rastu kompanije i profita, razvoj tvornice u Surčinu u naš centar hrane u Europi, u tvornicu budućnosti. Jednako tako ponosna sam na doprinos razvoju timova. Velik dio njih prepoznati su stručnjaci na internacionalnoj razini. Sigurnost posla, timski rad, podrška u balansiranju privatnih i poslovnih ciljeva, kontinuirani rezultati, čine to naše zajedničko putovanje kroz poslovne izazove ljepšim. Volim svoj tim, motiviran uspjehom i s misijom da stvaramo zajedno.
Što biste poručili mladim ženama koje su tek započele svoj put u kompaniji? Koji je ključ napretka i uspjeha?
Zaposlenoj ženi, a ako je ona pri tome ujedno i majka, nije lako. Treba joj podrška ne samo u kompaniji već i u kući, prije svega partnera. U tridesetima je najteže, dok djeca ne odrastu, no važno je da žene ne odustanu od karijere zbog tih kratkotrajnih prepreka. Savjetujem ženama da budu svoje, sa svim manama i vrlinama. Važno je ne odustati i ostati autentična! Ako radiš ono što voliš, vrijedno i odgovorno, timski si igrač, rezultati ne izostaju.