Znamo kako je prvi dojam jako važan i stvara generalnu sliku o nekome, a to pogotovo vrijedi za početak na novom radnom mjestu. Onboarding proces ili u doslovnom prijevodu - organizacijska socijalizacija, podrazumijeva proces kojim se novog zaposlenika uvodi u posao prenoseći mu potrebno znanje, vještine i ponašanje. Svjedoci smo kako se nije nimalo lako priviknuti na novo okruženje, nove kolege i pohvatati sve radne zadatke, a istraživanje Jobvite Jobseeker Insight pokazuje kako 33 % zaposlenika odlazi iz organizacije u roku od samo tri mjeseca od zapošljavanja jer se nisu osjećali kao dio kolektiva nego prepušteni sami sebi! Stoga tvrtke sve više ulažu u razvoj onboardinga kako bi se olakšao sami početak i prilagodba na novi posao. Svakako treba imati na umu da to nije samo procedura koju se mora odraditi nego putokaz kako se prilagoditi, povezati i zauzeti svoje mjesto pod suncem.
Ljubica Milojević, agentica za srpski i engleski jezik iz Assist Digitala - tvrtke za upravljanje korisničkim iskustvom s uredima u Rijeci i Zagrebu, podijelila je s nama kako točno izgleda takav jedan proces i olakšava li on stvarno prilagodbu na novo radno okruženje: „Svakako da je onboarding novim zaposlenicima bitan kako bi ih se detaljno uvelo u zadatke i pripremilo na situacije s kojima će se svakodnevno susretati. Naš onboarding čini edukacija koja pokriva teorijski dio znanja, a nakon savladane teorije slijedi i praktični dio koji podrazumijeva podršku i savjetovanje iskusnijih agenata i team leadera koji su tu za sve naše nejasnoće i upite.“
Dakle, onboarding nam pomaže da s početničkog stava „Imam posao!“ razvijamo stav „Uklapam se, surađujem i doprinosim“. Kako ističe naša sugovornica, nove zaposlenike se potiče da na svojim početcima što više pitaju, da uče na greškama i da se ne plaše poziva i upita, nego da postepeno napreduju i razvijaju svoje sposobnosti koje su im važne za rad, ali i njihov osobni rast. Agentica Ljubica potvrđuje kako je onboarding proces i više nego koristan: „Naučila sam koji je naš cilj i svrha poslovanja, s kakvim se sve situacijama mogu susretati korisnici te koje mogućnosti mi kao korisnička podrška imamo kako bismo im pomogli. Ipak, za samostalan rad mi je trebalo malo više prakse, pomalo i zbog vlastite nesigurnosti, ali ponekad i zbog kompleksnosti procesa i smjernica koje moramo slijediti. Uz pomoć kolega, team leadera i usavršavanja vlastitih komunikacijskih vještina, vrlo brzo sam naučila sve postupke i metode koji su mi potrebni za samostalno odrađivanje posla.“
Kvalitetan onboarding osigurava sretne i zadovoljne zaposlenike koji se osjećaju dobrodošlo, korisno, znaju svoju svrhu u organizaciji te prema tvrtki osjećaju povjerenje i lojalnost. Tko ne bi želio takav početak??
Više informacija o Assist Digitalu pogledajte na web stranici: https://assistdigital.hr/