Osim što je publici priredio apsolutno spektakularan kraj Bipa Fashion.hr tjedna mode, otkrio mi je i mnoge zanimljivosti, od toga što je bitno za uspjeh jednog mladog dizajnera pa sve do ovosezonskih trendova i koga bi volio vidjeti u svojim kreacijama.
Kako je izgledala vaša modna priča, kako ste se probili kao dizajner?
Huh, da. To je bilo dosta davno. Kako slavim 15 godina rada, uhvatio sam se kako listam one stare albume, one kada još nije bilo ovako dobrih mobitela, fotića, Facebooka i ostalih društvenih mreža... Sjetim se tih prvih kreacija, prvih loših šavova, prvih čudnih kombinacija i ljudi koji su me okruživali tako da sam zaista nostalgičan. Lijepi su ti počeci, drago mi da sam puno napredovao jer ovo je sad puno ozbiljnije, sad mi je to i posao. U početku sam mislio kako će to biti nekakav hobi uz studij prava koji sam tad tek započeo, ali kreativnost je prevladala. Na nagovor obitelji i frendova koji su mi govorili da moram nešto poduzeti jer super crtam, volim boje i šarenilo – moda je prevagnula kao način na koji se izražavam i to traje već 15 godina.
Sva sreća da je…
Je, zbilja sva sreća. Jako sam sretan zbog toga i ponosan s obzirom da se fokusiram na ovo naše tržište koje je relativno malo, a ima nas jako puno talentiranih dizajnera, i starijih i mladih i nije se lako probiti. Meni je moda posao od kojeg ja živim tako da sam zbilja sretan što moj brend već 15 godina egzistira i da kontinuirano imam i revije što je užasno bitno za reprezentaciju tako da da, baš sam ponosan.
(FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL)
Kad ste već spomenuli naše tržište i modnu scenu, mislite li da ima dovoljno prostora za slobodu i kreativnost? Što je najvažnije?
Hm, znate što. Ja stvarno idem svaku večer na te revije i volim podržati kolege, i starije i mlađe generacije. Ono što smatram da je užasno bitno kad si na nekom početku je da budeš maksimalno kreativan. Poslije dosta promišljaš o tome što radiš jer to mora biti prodajno, a ja imam taj ispušni ventil u smislu kreativnosti kad radim s poznatim osobama. Više-manje su to pjevačice pa mogu raditi scensku odjeću gdje ne razmišljam je li to nosivo i hoće li to netko kupiti. To mi je zapravo jedini ispušni ventil da se stvarno izguštam do kraja. Jer kada to postane posao, ipak moraš razmišljati da je to komercijalno, trendovski i naravno, da je prepoznatljivo. I to je ono što je bitno kod mlađih ljudi – da budu prepoznatljivi. Stvarno nas ima jako puno, a tržište je malo čak ako i krenu van tako da je ta prepoznatljivost na početku najvažnija, a poslije će doći kvaliteta, bolje izrade i prave kolekcije.
(FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL)
Osim važne prepoznatljivosti, što biste još poručili mladim dizajnerima koji se tek probijaju na modnu scenu?
Da rade jer danas smo nekako okruženi sa svim instant varijantama, od glazbe pa do mode i svega drugoga. Svi bi nešto na brzaka pa i ja u ono svoje vrijeme kad se sjetim. Isto sam mislio da će to ići puno brže, a tek sad nakon 15 godina i hrpe kolekcija mogu reći da je to to i da krećem na jednu stepenicu više. Tako da svakako treba puno raditi, a ono što je još bitno je tehnički dio: neka sjednu za šivaći stroj i da stvarno rade. Jer dosta njih ne zna to raditi, a mislim da ti drugačije krojiš, odabireš tkaninu i kombiniraš kad znaš tehnički dio. I to je uz crtanje jako bitno. Treba sjesti i stvarno proći sve faze proizvoda. Meni je jedino žao što je modna industrija kod nas zaista jako slaba. Ja isto, u 15 godina koliko sam na sceni, nisam imao priliku ući u industriju i vidjeti taj način rada. To se uvelike razlikuje od toga što ja radim. Mislim da bi mladim ljudima bilo idealno kad bi ih industrije pustile da uđu tamo i da uče jer će tako najviše naučiti. Znam da neću biti originalan ka kažem ovo, ali red, rad i disciplina i uspjeh će doći. Nekom prije, nekom kasnije, ali sigurno će doći.
(FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL)
Jedno klasično pitanje: otkud crpite inspiraciju?
Huh, da. To je u principu pitanje na koje mi je i teško i lagano odgovoriti. Stvarno nema pravila, ali ono što mi je super je što danas postoje mobiteli, laptopi pa stalno nešto klikam, fotkam, pohranjujem. Prije je to bio papir ili fotić, ali danas je to puno jednostavnije. Znam se ulovit i kako listam album i vidim sitnice, ljude, prirodu, arhitekturu koji su mi inspiracija. Zapravo mi baš taj mobitel pomaže da imam puno motiva i onda ih zapravo slažem u glavi za sljedeću kolekciju. Ali u principu u sebi imaš taj neki kreativni klik da ti mozak uvijek radi, da uvijek nešto ili nekog proučavaš i uvijek ti nešto ostane pohranjeno. Srećom, nije još bilo nekakve kreativne krize da nisam znao što ću raditi. Uvijek se taj kotačić okreće, sad sam već u jesenskim idejama.
Evo nas oko sat vremena prije početka revija. Kako izgledaju vaše pripreme za modnu reviju? Što sve treba uzeti u obzir?
Sad je već okej, ali prije je bio kaos. Ali pripreme su klasične. Nakon što je gotova kolekcija, biramo modele, fitting, više-manje uvijek imam iste djevojke koje nose revije i postali smo prijatelji tako da one to najbolje iznose. Bitna mi je ta neka energija. Nakon toga se odabiru stajlinzi i neki modni dodaci, na kraju i frizure i šminke, ali moram priznati da sam ja glavom već u sljedećoj kolekciji. Ali danas mi je poseban dan jer slavimo pa je lijepa atmosfera.
Pretpostavljam da ćete se malo i odmoriti nakon ovoga?
Više-manje su te revije subotom pa mi je najdraža ona nedjelja kada ujutro odem na kavicu na svoje omiljeno mjesto. Onaj zen da u biti ne razmišljam. Sad mi je još super, ali kad adrenalin splasne nakon revije, malo se osjeti umor, ali već sam na to naviknuo. Drago mi je da sam okružen sa super ljudima i prijateljima koji će me bodriti tako da je sve to zbilja lijepo.
Kakvi su trendovi za ovu sezonu s obzirom na vašu kolekciju? Što bi žene trebale imati u ormaru ovo proljeće i ljeto?
Što se mene tiče, kolekcija se nekako referira na osamdesete i devedesete koje su zapravo i svjetski trend, ne doslovno, ali se koriste neki komadi u kroju ili boji koji su tada bili aktualni. Već nekoliko sezona printamo vlastitu tkaninu, odnosno vlastiti print što mi je iznimno važno. Ove sezone smo radili na jeansu kakav se prije nosio, čvršći i izblijeđeni. Više smo radili i neke grafičke elemente, točke i pruge, ono što je zapravo prepoznatljivo za moj dizajn, ali ovaj put smo stavili naglasak na taj print, masivni jeans i iscufane rubove. Zasad su dobre reakcije, klijenticama se sviđa. Uvijek nastojim uklopiti trendove koji su vani u svoju kolekciju da bude malo komercijalnija. Treba napraviti neki pomak, da bude svježe i drugačije, ali prepoznatljivo.
(FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL)
I za kraj: koga biste voljeli vidjeti u svojim kreacijama od poznatih zvijezda?
Gwen Stefani, i iako možda nije toliko aktualna, mi je uvijek imala zanimljiv stil. Isto tako i Rihanna. Volim pop kulturu i odrastao sam uz MTV,. Prije mi je Madonna bila jako zanimljiva, ali sada ima mlađih generacija i na sceni ima jako puno kreativnih ljudi – i vani i kod nas. U smislu nekakvih suradnji sam shvatio da ne treba ništa forsirati, na kraju će rezultat biti odličan, ali evo, ako će Rihanna čitati ovaj intervju – neka se slobodno javi! Često dobivam upite od naših poznatih osoba i to me veseli ako se radi o obostranom zadovoljstvu i ako je to energija i kemija koja funkcionira jer kao što sam već rekao, gušt mi je raditi tu scensku odjeću koja je puno drugačija.