Tko je Igrajna Vargek? Modna Alisa u zemlji čudesnog dizajna čiji stil obožavamo već godinama

Razgovarale smo s vlasnicom brenda "Iggy", čije kreacije i same vrlo često nosimo, i saznale sve o tome što ovu kreativku inspirira, pokreće i tjera naprijed

Tko je Igrajna Vargek? Modna Alisa u zemlji čudesnog dizajna čiji stil obožavamo već godinama

Ako si ikada išla na dozu fotkanja za Instagram u omiljeni zagrebački kafić „Finjak“ u Vlaškoj ulici, sigurno si zamijetila i malen, ali upečatljiv modni dućan koji privlači pozornost šarenilom boja i uzoraka, zanimljivim odjevnim predmetima u izlogu i neonskim znakom „Iggy“ koji te poziva da uđeš i uvjeriš se kako je samo jedan korak preko praga tog zanimljivog dućančića dovoljan da te transportira u Alisinu zemlju čudesa. I odličnog stila.

Naravno, radi se o showroomu brenda Iggy, mlade domaće dizajnerice Igrajne Vargek čiji su stil i zarazna energija pokorili ormare domaćih trendeseterica još davnih dana. Baršunaste haljine s mašnama, unikatne suknje od brokata, haljinice za zimske dane izrađene od tople felpe, badići s volanima ili pak tople kapice – u Iggyju pronaći ćeš pravo obilje stilova, boja i dezena, a svima je zajedničko samo to da odišu vedrinom i razigranošću. Baš kao i dizajnerica koja stoji iza ove vrlo uspješne hrvatske modne priče.

Iako Igrajna nije planirala postati vlasnica jednog od prepoznatljivijih brendova u Hrvata, gotovo cijeli život okružena je modom, a sada ju na svoj način živi i diše svaki dan.

„U modi sam zapravo cijeli život jer su mi se roditelji bavili proizvodnjom i oduvijek sam voljela ekperimentirati s modom, ali iskreno nisam nikad imala želju baviti se njome. Možda upravo zbog toga jer mi je bila toliko bliska. Željela sam se baviti fotografijom, pisati scenarije, upisati režiju na Akademiji i osvojiti Oscara, a na kraju me život opet spojio s modom“, objašnjava Igrajna koja je svoju priču s Iggy brendom započela otvorivši concept store u centru Zagreba koji je tijekom godina Zagrepčanima nudio proizvode i kreacije preko 30 domaćih dizajnera.

„U tom trenutku nisam znala čime se želim baviti, još uvijek sam studirala, ali pružila mi se prilika za taj prostor u centru i imala sam samo 3 dana da se odlučim. Uz životnu ušteđevinu i nagovor bližnjih skočila sam u vatru i za 3 mjeseca osmislila koncept i otvorila dućan koji smo  sami uredili od glave do pete,  Iggy“, prisjeća se ova mlada dizajnerica koja je s vremenom, zbog potražnje za upravo njezinim kreacijama, napustila ideju concept storea te se odlučila posvetiti isključivo proizvodnji vlastitih kreacija.


„Krenulo je od malog štendera u dućanu, više za moj gušt nego kao ozbiljan biznis. Bile su to stvari koje bi ja nosila i koje sam tu i tamo sašila iz zabave.Tijekom godina, potražnja za upravo tom robicom je jako rasla, samim tim i proizvodnja i bila sam primorana izabrati između dućana i svoje proizvodnje jer nisam oboje mogla kvalitetno voditi. Odlučila sam se posvetiti samo svojoj robici, prebaciti svu prodaju na online i jedan mali showroom u kojem sam po dogovoru i dosad nisam požalila zbog te odluke“, priča nam.

Iggy komade danas vrlo lako možete nabaviti online, a društvene mreže u tom su smislu iznimno olakšale poslovanje mnogih dizajnera i brendova. Šareni i veseli profili Iggy brenda oduševljavaju eksplozijom boja, kreativnosti i zanimljivih materijala. Uz cijene koje ne odudaraju znatno od onih high street brendova, Igrajna je stvorila pravo malo modno carstvo bazirano na njezinom specifičnom stilu.


„Moj stil se stalno mjenja jer mi stvari brzo dosade. Jedino što ostaje isto je pogled na modu kao veliku igru i zabavu. Već odavno se držim pravila da ne čuvam stvari za posebne prilike pa se možda zbog toga moj stil može nazvati velikim mixom svega jer ću često spojiti šljokastu haljinu s tenisicama, til suknju s kožnom jaknom ili štikle za čaj u kvartu. Život je definitivno prekratak  - uživajte u modi“, objašnjava Igrajna svoju filozofiju koja samu sebe najviše voli opisati kao – Alisu u zemlji čudesa.

„Od kad znam za sebe uvijek lebdim nekoliko koraka iznad zemlje i nikako da dočekam trenutak kad ću se spustiti na zemlju i "odrasti", a s obzirom na outfit od Alise: puf haljinu s kragnicom , mašnicu u kosi i Mary Jane cipele -čini se da zbilja imamo puno zajedničkog“, razdragano priča Igrajna koju njezini fanovi poznaju upravo po zanimljivom, zaigranom stilu koji je ujedno otkačen, ali i ženstven.


U moru materijala, uzoraka i tekstura, kao i zanimljivih odjevnih predmeta koje je sakupljala tijekom godina, Igrajni je danas teško odlučiti se za samo jedan svoj omiljeni modni komad – izbor je toliko velik.

„Tesko je odvojiti samo jedan, pogotovo jer čuvam stvari kao hrčak, neke još i od osnovne škole. Volim sve stvari koje me podsjećaju na nešto ili nekoga, koje pričaju priču , stvari s putovanja jer su ujedno i suveniri, sve što sam naslijedila od mame, ulove s buvljaka, stvari koje sam šivala na početku Iggy-ja itd...“, objašnjava nam svoju „modnu politiku“.

Kako je u ovom poslu sada već dosta dugo, Igrajna ima dosta dobar uvid u to kako se modna i dizajnerska scena Lijepe Naše kroz godine mijenjala. Iako se mnogima čini kako malih brendova i kreativaca ima sve više i više, a društvene mreže preplavljene su mikro brendovima koji nas zasipaju svojim proizvodima, ova dizajnerica nije toliko optimistična.

„Mislim da se unazad 8 godina, koliko se ja bavim ovim poslom, jako sve promjenilo! Ima naravno odličnih mladih dizajnera koji su zbilja vrijedni svih pohvala, ali nažalost puno je više novih "Instagram " brendova vrlo upitne kvalitete i dizajna koji kopiraju. Tržište je definitivno prezasićeno, o high street brendovima da ne govorim, sa robom loše kvalitete i kratkog trajanja, pa mi se zbog toga čini da ljudi sve manje cijene kvalitetan hrvatski proizvod, finije materijale i izradu i radije bi za te novce kupili nekoliko trendy stvari u Zari.


Ipak, unatoč općoj slici koja nije najpovoljnija, Iggy brend je uspio opstati unatoč svim krizama, usponima i padovima, a Igrajna se danas može pohvaliti i klijenticama koje su postale i prave ambasadorice njezinog brenda.

90% mojih mušterija su osobe koje se konstantno vraćaju, neke već toliko godina da ih mogu nazvati i prijateljicama. Kad se dovoljno upoznamo, neke od njih će mi sa potpunim povjerenjem doći i reći "Iggy, imam neku prigodu za mjesec dana, daj me obuci, imaš otvorene ruke" - e to mi je najdraže i to je razlog zbog kojeg još uvijek radim to što radim“, objašnjava nam.

Njezin je poslovni put, kako nam je i sama rekla, krenuo od želje za bavljenjem filmom i fotografijom, a za sada je došao do stvaranja prepoznatljivog modnog brenda. Što će nam prirediti u budućnosti? Ni sama ne zna, ali što god to bilo – veselimo se njezinom sljedećem velikom životnom i poslovnom projektu.

„Voljela bih biti organiziranija osoba sa dugoročnijim životnim i poslovnim planom, ali nažalost nisam, tako da se nemojte iznenaditi ako jednog dana Iggy postane nešto potpuno drugo - npr. kuharica ili slikarica“, vedro nam priopćuje ova inspirativna mlada žena koja će nas, čini se, još dugo intrigirati svojim kreacijama.