Na tiskovnoj konferenciji koja je održana u zagrebačkom hotelu Dubrovnik u subotu, 5. travnja 2014. godine, predstavnici triju velikih domaćih izdavačkih kuća – Algoritma, Profila i Mozaik knjige – obznanili su integraciju prodajnih mjesta te će od 1. svibnja ove godine 40 knjižara širom Hrvatske poslovati pod novim imenom Algoritam-Profil-Mozaik.
Prije dvije godine nakladnici Profil i Mozaik knjiga učinili su isto, a sada im se – izdvojivši vlastitu maloprodaju – pridružio Algoritam. Formalno će se, dakle, upisom u sudski registar, tvrtka Profil Mozaik preimenovati u Algoritam-Profil-Mozaik. Kupcima će time ponuditi bolji uvjeti: veći izbor artikala (njih oko 150.000!) i viša kvaliteta usluga na zajedničkih 9.260 m2 prodajnog prostora s 230 zaposlenih. Novoj će tvrtki to donijeti ujednačavanje uvjeta kod dobavljača, smanjenje troškova, bolju teritorijalnu pokrivenost, veće mogućnosti i više opcija u budućnosti.
Tri izdavačke kuće i dalje će biti neovisne – Neven Antičević će i dalje voditi nakladu Algoritma, Daniel Žderić svoj Profil, a Bojan Vidmar Mozaik knjigu. Upravom novog vladara knjižarskog tržišta trgovina, APM-a, predsjedat će dugogodišnji direktor Algoritma Branko Šoštarić. Minela Barbarić i Nikica Micevski, dosadašnji direktori Profil Mozaika, postaju članovi Uprave APM-a.
Neven Antičević, član Uprave tvrtke Algoritam d.o.o., u nadahnutom je govoru naglasio: „Sinergiju našeg nastupa prema kupcima pojačat ćemo uzajamnim komparativnim prednostima, širenjem strane knjige i multimedije u 'stari' Profil Mozaik i širenjem hrvatske knjige, udžbenika i darovnog program u 'stari' Algoritam.“
Bojan Vidmar, direktor Mozaik knjige, dodao je: „Ovo je najbolja – svi partneri vjerujemo – dobitna kombinacija. Naše veliko pozitivno iskustvo iz prvog spajanja prije dvije godine proširenjem dobiva nove kvalitetne dimenzije. Naši nekadašnji različiti koncepti, iz kojih ćemo spajanjem za buduće zadržati samo najbolje sadržaje, će postati velika prednosti novog zajedničkog lanca knjižara.“
Daniel Žderić, direktor svih Profilovih društava (International, Knjiga, Multimedija), kazao je kako je ideja novog lanca dati bolju uslugu korisnicima, proširiti ponudu na druga područja, na bolji način komunicirati najbolje naslove iz svakog područja, biti brz, imati najšire znanje o knjigama i dovoljan broj popusta, te se pripremiti za digitalno doba na najbolji mogući način s digitalnim uslugama koje će otvoriti pregršt novih mogućnosti. „S obzirom da smo svi mi iz svijeta knjiga, želimo da se znanje svih triju izdavačkih kuća prenese na cijeli knjižarski lanac“, zaključio je.
Naposlijetku je o budućnosti govorio Branko Šoštarić, predsjednik Uprave Algoritam-Profil-Mozaika: „Pred nama su najprije inventure i usklađivanje goleme baze artikala – ne postoji tvrtka u Hrvatskoj s takvim brojem različitih proizvoda. Ponuda će biti najkvalitetnija moguća, imat ćemo sve za kućnu zabavu, u potpunosti ćemo se orijentirati prema kupcima i njihovim potrebama.“
APM uskoro planira pokrenuti konceptualno potpuno novu web-stranicu koju će nositi društvena mreža knjigoljubaca, a dodatno će razvijati projekt „Imaginarij“. Bit će još puno inovacija, iako novo ime prodajnog lanca ne spada u tu kategoriju.
„Znamo da novo ime koje smo izabrali možda nije baš najoriginalnije, no razlog tome je što sve naše matične tvrtke imaju prilično snažne pojedinačne brandove. Stvaranje novoga branda u vrijeme kada većina razmišlja o rezanju troškova bilo bi preambiciozno. Ostavit ćemo to za neka druga vremena“, poručio je pred brojnim predstavnicima medija Neven Antičević.
(Ž.B.)