Možemo ih uvijek gledati: Deset klasika koji su i modna i stilska inspiracija

Želiš pogledati film u kojem ćeš osim zbog priče uživati i u prekrasnoj modi istovremeno? Donosimo popis deset filmova koji obiluju modom i stilom. Jesi li ih sve pogledala?

Možemo ih uvijek gledati: Deset klasika koji su i modna i stilska inspiracija

Filmove gledamo zbog priče i glumaca, ali i da se nasmijemo ili zaplačemo. Svatko od nas ima filmove koje će gledati uvijek iznova jer postoji to baš nešto što volimo. Takvi su i filmovi koji nas ostavljaju bez daha zbog odjeće i stila.

Image

Zanimljive priče iza popularnih filmova za koje vjerojatno nisi znala da su istinite


Moda i filmovi oduvijek su bili povezani, ali u nekim filmovima to je izraženo puno više. Donosimo ti popis filmova koji se pamte i po modi. U stvaranju nekih od njih sudjelovali su najveći svjetski dizajneri, a neki su stvorili trendove i utjecali na uličnu modu.

Veliki Gatsby (2013.)

Dvadesete godine prošlog stoljeća sinonim su za dekadenciju, tako je Baz Luhrmann bio savršen redatelj za postavljanje ovog romana na veliki ekran. Da bi oživio svoju raskošnu viziju, Luhrmann je angažirao Miuccia Pradu da surađuje s kostimografkinjom Catherine Martin na nevjerojatnih 40 kostima.

Carol (2015.)

Ljubavna priča između dviju žena smještena u pedesete godine prošlog stoljeća topla je, ali teška priča o tome kako ljubav nije uvijek jednostavna. Trostruka dobitnica Oscara za kostimografiju Sandy Powell ovaj film podigla je na višu razinu. Powell je posebno naglasila lik Carol (Cate Blanchett), elegantne pripadnice više klase tog vremena. Ona je profinjena, smirena i ženstvena i dok prolazi najteže dane u životu. 

Barbarella (1968.)

Prije nego je postala aktivistica, Jane Fonda glumila je u filmu "Barbarella", vladinu agenticu koja putuje od planeta do planete u go-go čizmama i metalnim kupaćim kostimima nadahnutim dizajnom Paca Rabannea. Iako njezino odijevanje nije posve praktično, ovi kostimi iz filma su sada već klasika koji su mnogima bili prava inspiracija.

Smiješno lice (1957.)

Svaki film Audrey Hepburn je postao klasik, ali "Smiješno lice" mogao bi biti u prednosti kada se radi o modi. Fred Astaire glumi slavnog fotografa Dicka Averyja, dok Hepburn glumi modela. Hubert Givenchy osmislio je svaki kostim Audrey Hepburn u ovom filmu i to je sasvim dovoljno da se nađe na ovoj listi. 

Annie Hall (1977.)

Nemoguće je sastaviti ovakav popis bez filma "Annie Hall". Klasik 1970-ih nadahnuo je sve od Kate Moss do Hedi Slimane. Obilje prsluka upotpunjeni šeširima, okruglim naočalama i kravatama s uzrocima. Ralph Lauren koji se bio odgovoran za većinu kostima sagradio je ovakvu kostimografiju na osnovu eklektičnog stila Diane Keaton.

Djevojke s Beverly Hillsa (1995.)

Godine 1995. grunge pokret je bio u punom zamahu, na ulicama su dominirale vrećaste košulje od flanela i vrećaste traperice. No, kako su taj stil nosile djevojke koje obožavaju samo dizajnerske komade? E to je prikazano u ovom filmu, a onda su karirane suknje i kratke čarape postali totalni hit.

Američki žigolo (1980.)

Neočekivani uspjeh ovog filma, u kojem je Richard Gere ekskluzivno nosio opuštena odijela Giorgija Armanija pokrenuo je novi trend u nošenju odijela koji traje već desetljećima.

Gilda (1946.)

Rita Hayworth praktički je izmislila lik fatalne žene i nikad nije bila uvjerljivija kao u "Gildi". Glumi suprugu vlasnika kasina (George Macready) u Buenos Airesu. Više od 50 tisuća američkih dolara izdvojeno je tada za njezinu garderobu tijekom snimanja filma. 

Ona i njezini muževi (1964.)

Paul Newman, Robert Mitchum, Gene Kelly, Dick Van Dyke i nezaboravna Shirley MacLaine su dio ovog klasika. Ne može biti bolji izbor glumaca iz tog vremena. Ni moda nije ništa manje glamurozna - narančasto perje, ružičasto krzno i dijamanti. Čista modna uživancija.

Kineska četvrt (1974.)

U ovom klasičnom filmu noir Faye Dunaway glumi Evelyn Mulwray, fatalnu ženu kojoj je suprug ubijen. Čak i usred burne afere i policijske pucnjave, Dunaway i dalje uspijeva izgledati elegantno u odijelima i savršenim crvenim ružem.