U ponedjeljak 28. kolovoza započela je distribucija IKEA kataloga za 2018. godinu na 406 350 kućanstava u Zagrebu i okolici koja će trajati do 12. rujna. Tema četvrtog izdanja IKEA kataloga za Hrvatsku je Napravi mjesta za život, kojom IKEA želi potaknuti ljude da u svome domu, uz pomoć inspirativnih IKEA rješenja i dobro dizajniranih proizvoda, naprave mjesta za svoje potrebe i snove.
U posebnom fokusu ovogodišnjeg kataloga je život u dnevnom boravku i oko njega, koji predstavlja središte svih dnevnih aktivnosti te je mjesto povezivanja s članovima obitelji i prijateljima.
„Novim katalogom želimo potaknuti ljude da u svome domu naprave mjesta za aktivnosti koje vole te ga prilagode željenom stilu življenja. Posebna je pažnja dana rješenjima za ugodniji život u dnevnom boravku jer su istraživanja 'Život kod kuće' koja provodimo pokazala da naši sugrađani u Hrvatskoj i svijetu koriste dnevne boravke za različite aktivnosti, a dnevni boravak predstavlja i najvažniji prostor u smislu socijalnih interakcija. Zato ovogodišnjom temom kataloga 'Napravi mjesta za život' građanima želimo pružiti rješenja koja će im omogućiti više mjesta i vremena za njihove strasti i hobije, poput gledanja filmova, sporta, uzgoja biljaka, igranja s mališanima te organizacije proslava i druženja s dragim ljudima u njihovim dnevnim boravcima“, istaknula je Iva Debogović, voditeljica odjela unutarnjeg uređenja u robnoj kući IKEA Zagreb.
Sadržaj novog IKEA kataloga
IKEA katalog za 2018. godinu proteže se na 324 stranice, preveden je na 35 jezika te je distribuiran u 52 zemlje u 203 milijuna primjeraka. Novi katalog uključuje 14 priča o tri aspekta životnog prostora, među kojima je i IKEA društveni utjecaj. Tako će građani, zavirivši u stranice kataloga, saznati kako ukrasiti svoj dom biljem, neovisno o razini znanja, prostora i vremena te naučiti kako smanjiti otpatke hrane kod kuće. Podsjetimo, IKEA istraživanje o održivim navikama građana Zagreba i okolice kod kuće, otkrilo je prošle godine kako sedam od deset građana Zagreba baca hranu u smeće. Cijeli proizvodni lanac IKEA kataloga nosi FSC certifikat, koji jamči odgovorno upravljanje šumama te omogućuje da se od šume do tiska može pratiti sljedivost.
Novi proizvodi u katalogu slave dnevni boravak – srce naše svakodnevice
U novom katalogu, građani će pronaći inspiraciju i pametna rješenja kojima mogu napraviti mjesta za stvari koje su im važne u životu, počevši s dnevnim boravkom. Uz pomoć VIMLE modularne sofe građani mogu olakšati organizaciju u svome domu te tako više uživati u druženju sa svojim najmilijima, a uz EKET rješenja za odlaganje napraviti mjesta za uspomene kojih se još dugo žele prisjećati. Kako bi potaknula građane da žive održivije, IKEA u novom katalogu predstavlja i KUNGSBACKA kuhinjske fronte dizajnirane od recikliranog drveta i plastičnih boca.
Ovogodišnji katalog donosi i nove kolekcije, među kojima se ističe YPPERLIG kolekcija, dizajnirana u suradnji s danskom dizajnerskom tvrtkom Hay. Ovu će jesen začiniti s 35 novih proizvoda sazdanih od visokokvalitetnih materijala i linearnog dizajna.
Robna kuća IKEA Zagreb u novom ruhu
Nova rješenja za dnevni boravak robna kuća IKEA Zagreb građanima nudi u potpuno novom ruhu. U potpunosti su preuređeni odjeli dnevnih soba i odjel za odlaganje. Tako će posjetitelji moći proći kroz blokove dnevnih boravaka u kojima će se osjećati kao u pravom domu budući da će sobe imati četiri zida (u odnosu na tri, koliko su imale ranije).
Jedna od novosti u robnoj kući je i mogućnost organiziranja dječjih rođendana četvrtkom i petkom.
IKEA je tijekom godine provela istraživanje među građanima kako bi saznala koje su im preferencije kada su u pitanju dnevni boravci. Istraživanje je tako otkrilo kako je dnevni boravak najveća prostorija u domu građana u Hrvatskoj. Građani u Hrvatskoj preferiraju otvorene prostore (dnevne boravke zajedno s kuhinjama), koje ima gotovo sedam od deset ispitanika.
Za dvije trećine ispitanika dnevni boravak služi za spavanje, a za više od 70 % njih blagovanje. U dnevnom se boravku sa svojim mališanima igra 6 od 10 ispitanika. Za polovicu kućanstava uključenih u istraživanje dnevni boravak služi i kao radni prostor. Uz sofu, najčešći detalj u dnevnim boravcima u Hrvatskoj je televizija, i to u više od 80 % kućanstava, na koju su građani u Hrvatskoj osobito ponosni.
Dnevni boravci u kućanstvima u Hrvatskoj služe za odlaganje važnih osobnih stvari, a preferirana boja rješenja za odlaganje je bijela, hrastovina te breza. Na preferirani stil dnevnog boravka najčešće utječe kuhinja, koja se planira prva. Stil ovisi i o podneblju pa tako građani u Zagrebu preferiraju intimniji dnevni boravak, toplije tepihe i dvostruke zastore, dok građani u Splitu radije vole otvoreniji dnevni boravak, lakše tepihe (ako uopće) i mekše zastore koji omogućuju cirkulaciju zraka.
Digitalna verzija kataloga
Digitalna verzija kataloga građanima u Hrvatskoj bit će dostupna od početka rujna, a omogućit će detaljnije informacije o proizvodima, uključujući i kratke dokumentarne filmove povezane s tiskanim izdanjem. Digitalna aplikacija omogućuje korisniku da pojedine sobe iz kataloga pregleda uz rotaciju od 360 stupnjeva te nudi opciju proširene stvarnosti, što korisniku omogućuje smještanje IKEA proizvoda u vlastiti dom.
Započela distribucija novog IKEA kataloga na više od 400 000 kućanstava u Hrvatskoj