Na tržištu je predstavljena nova generacija kompaktiranih deterdženata, a inovacija donosi nekoliko prednosti i za potrošače i za okoliš. Potrošačima donosi iskustvo prijenosa manje težine prilikom kupovine i zauzima manje prostora u kućanstvu dok za zaštitu okoliša predstavlja smanjenje kemikalija i ambalaže.
Dok industrija deterdženata na tržište donosi inovativne proizvode poput kapsula, u isto vrijeme proizvođači nastavljaju uvoditi inovacije i u postojeće proizvode. U zemljama EU-a predstavljena je nova generacija praškastih deterdženata. Za standardno punjenje perilice za rublje preporučena količina za pranje je smanjena na najviše 75g po pranju (odnosno 115ml po pranju).
Ovo inovativno rješenje pakiranja deterdženata smanjuje njegovu težinu i olakšava prijenos te omogućuje korisnicima pranje iste količine rublja s istim brojem pakiranja. Koncentriraniji prašak za rublje zahtijeva manju količinu za doziranje i omogućuje isti učinak kao i prije.
Uz novu generaciju kompaktiranih deterdženata kupci će prenositi od trgovine do svog doma oko četiri kilograma deterdženta manje na godinu. Kompaktiranje također smanjuje prostor potreban za odlaganje deterdženata u kućanstvima.
„Potrošače ne bi trebala zavesti veličina pakiranja deterdženta. Kompaktirani deterdženti su koncentriraniji zbog čega je potrebna njihova manja količina za jedno pranje. Potražite washload ikonu koja prikazuje broj pranja kako biste usporedili različite veličine i napravili pametan odabir prilikom kupnje“, izjavio je gdin. Srđan Lisac, zamjenik predsjednice Zajednice proizvođača i veletrgovaca sredstvima za pranje, čišćenje i kozmetiku pri HGK
Kako bi se uvjerili u prednosti kompaktiranih praškastih deterdženata, korisnici trebaju pažljivo slijediti upute o doziranju istaknute na pakiranju putem washload ikone. Nova generacija kompaktiranih praškastih deterdženata ne samo da pomaže kućanicama u svakodnevnom životu, nego ima i manji utjecaj na okoliš.
„Koncentrirani praškasti deterdženti manje utječu na okoliš jer imaju manje kemikalija i manje ambalaže. To predstavlja manju emisiju CO2 tijekom transporta manjih pakiranja“ – izjavila je Miranda Mladin, marketing menadžer u poslovnom sektoru proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria.
Skretanje pozornosti potrošačima na washload ikonu pozdravljaju i predstavnici Ministarstva gospodarstva, Ministarstva zaštite okoliša i prirode te Hrvatske gospodarske komore. Kako biste i sami donijeli pametnu odluku o kupovini deterdženta, sve što trebate napraviti je jednostavan izračun na mobitelu ili na ručnom kalkulatoru. Podijelite ukupnu cijenu pakiranja s brojem pranja koji je istaknut na ikoni i dobit ćete cijenu po pranju.
Uz nove generacije praškastih deterdženta potrošači uz isti učinak pranja od trgovine do kućanstva prenose oko 4 kilograma deterdženta godišnje manje