Kristina Duran:„Vrijedan rad i entuzijazam otvaraju sva vrata“

IKEA i ja : Kristina Duran, menadžer za unutarnje uređenje u IKEA Zagreb robnoj kući.

Kristina Duran:„Vrijedan rad i entuzijazam otvaraju sva vrata“

Za mnoge je hrvatske kupce otvorenje IKEA robne kuće nakon tolikih godina iščekivanja bio poseban događaj, jer konačno više ne moraju preko granice po dobro dizajniran, funkcionalan i cijenom pristupačan namještaj. Zanimljivo je da je  IKEA znatno prije otvorenja robne kuće u Zagrebu, istražila navike hrvatskih obitelji, o tome koliko je članova kućanstava, kolika je prosječna veličina kuhinje, i sl. Istraživanje je pokazalo da volimo balkone i da je potrebno ponuditi što više praktičnih  rješenja za život u malim stanovima. Vijest da IKEA dolazi u Hrvatsku bio je pak poseban izazov u profesionalnom smislu za one koji su u tome vidjeli priliku da karijeru vežu uz ovog svjetski poznatog proizvođača namještaja.„Za mene je to bilo ostvarenje snova“, kaže Kristina Duran, menadžer za unutarnje uređenje u IKEA Zagreb robnoj kući. Prije zaposlenja u  IKEA Zagreb, vodila je privatni studio za uređenje interijera. Dugi niz godina pisala je za razne hrvatske portale na temu uređenja interijera, bila suradnica Dom i Dizajn i kolumnista Slobodne Dalmacije. Karijeru u dizajnu počela je u prvom hrvatskom časopisu za uređenje interijera Moja4zida kao izvršna i kreativna urednica. Bavi se stylingom i fotografiranjem interijera kroz cijelu svoju poslovnu karijeru. Kristina Duran za portal Žena.hr otkriva kako je raditi u IKEA robnoj kući, što zanima kupce, te u kojoj je mjeri asortiman prilagođen hrvatskome tržištu. Kakvi su utisci nakon prvih nešto više od mjesec dana rada i otvorenja IKEA robne kuće?
„Iako je uzbuđenje oko otvorenja bilo veliko, najbolji dio dočekao nas je nakon otvorenja, u ovih mjesec dana kako je IKEA otvorila svoja vrata kupcima. Ta interakcija s ljudima i posjetiteljima robne kuće, njihovo oduševljenje izložbenim sobama i proizvodima naša je svakodnevna pokretačka energija. Jer prije otvorenja sve naše ideje i rješenja su bila samo projekti, a danas su živi jer ljudi u njima nalaze sebe i svoje životne situacije, rješenja za svoje domove i inspiraciju. Za nas IKEA dizajnere nema boljeg osjećaja nego kad vidimo da kupci ulaze u naše izložbene sobe i isprobavaju krevete, otvaraju ormare, zaviruju u kuhinje i uživaju u našim proizvodima. To za nas znači da smo napravili dobar dizajn, pokazali znanje kako opremiti dom.“


Image

Što sve uključuje Vaš posao menadžera za unutarnje uređenja za Hrvatsku – Voditelja odjela dizajn interijera u robnoj kući IKEA Zagreb?
„Moj posao uključuje vođenje tima dizajnera interijera i zajedno radimo na projektiranju izložbenih soba koje možete vidjeti u robnoj kući, vodimo brigu da robna kuća uvijek bude inspirativna za kupce, planiramo i projektiramo nove sezonske aktivnosti kroz trgovinu kao što su Božić, Valentinovo, nove IKEA kolekcije itd. Osim toga zadužena sam za praćenje svjetskih trendova, ali i za poznavanje lokalnog tržišta, problema s kojima se naši kupci susreću kao što su, primjerice, manjak prostora, zapušteni balkoni ili koordinacija boja u stambenom prostoru. IKEA radi na edukaciji svojih dizajnera interijera i to vrlo intenzivno, kako bi se što više približili kupcima i njihovim realnim potrebama. No, naše znanje nije samo teoretsko, ja i moj tim moramo imati i praktične vještine kao što su šivanje, montaža rasvjete, rad s alatima, primjerice, bušilicom, tiplama, odvijačima... Jer sve što projektiramo moramo znati i implementirati. To je najzabavniji dio našeg posla.“


IKEA je potpuno drugačija

U odnosu na Vaša dosadašnja radna mjesta, koliko je IKEA i u čemu različita, specifična, što se očekuje od zaposlenika, a možda nije toliko tipično za radna mjesta u hrvatskim tvrtkama?
„IKEA je potpuno drugačija. Naučila me da je u poslu najbolji osjećaj kad pošteno odradiš svoj posao i daš sve od sebe, naučila me da cijenim svačiji rad i da težim biti pozitivan čovjek u svakom pogledu. Mi dolazimo sretni na posao jer vidimo plodove svog rada svaki dan, a nakon posla imamo svoj privatan život koji je samo naš. Ja ne šaljem e- mailove svojemu timu u 21 sat navečer, jer poštujem njihovo slobodno vrijeme, ali kada smo na poslu vrijedno radimo. To je moja IKEA jednostavna formula za uspjeh i pravo zadovoljstvo.“

Na svaki natječaj koji je IKEA raspisala prije otvorenja u Hrvatskoj, stizale su na tisuće prijava. Kako ste Vi dobili posao i jeste li morali proći više selekcijskih postupaka?
„Kada sam vidjela da IKEA dolazi u Hrvatsku, to je bilo ostvarenje mojih snova. Selekcija je uključivala više različitih testiranja ali i praktičnog rada, i po tome je IKEA natječaj bio poseban. Kada sam dobila poziv i ponudu za posao bila sam presretna jer se sav moj dotadašnji trud u poslu isplatio. Vrijedan rad i entuzijazam otvaraju sva vrata.“

Mogu li kupci dobiti direktno Vaše savjete za uređenje kad dođu u robnu kuću ili je to prepušteno, maloprodaji, odnosno, prodavačima?
„Mi radimo samo sa medijima, dakle, sa sobama i domovima koji su prikazani u našoj robnoj kući. Ne radim direktno s kupcima ali im dajemo savjete kroz rješenja, da se inspiriraju kad dođu u IKEA robnu kuću. Zato naši kupci mogu pronaći različite stilove, različite prostorije u kojima mi pokazujemo i na neki način educiramo kupce kako da koriste naš namještaj i proizvode.“

Prati li IKEA trendove  u uređenju ili ih sama nameće i kakva je u tome uloga njezinih dizajnera i razvojnih inženjera?
„IKEA kao brand je svojevrstan prepoznatljiv trend, od kada postoji proizvodi namještaj koji je funkcionalan i ponajprije u službi čovjeka. IKEA prati svjetske trendove, ali ih filtrira kroz realne oči kupca, tako da ti trendovi postaju opipljivi i prihvatljivi svakome, bilo kupcima dubljeg ili plićeg džepa. Na isti način funkcioniraju i naši dizajneri i razvojni inženjeri, kada rade na novim kolekcijama uvijek vode računa da proizvod bude funkcionalan i prihvatljiv svima. Najbolji primjer toga je naša PS kolekcija koja je s potpisom, istovremeno trendi po povoljnoj cijeni.“

Izvan robne kuće IKEA, tko najčešće traži Vaše savjete i što je najčešće pitanje koje zanima klijente, je li to boja namještaja, funkcionalnost, kako izabrati efektne detalje u stanu/kući i slično?
„Ljudi imaju najviše problema vezano uz koordinaciju boja, definiranja stila, funkcionalnog rasporeda kuhinje ili dječje sobe, zatim izbor detalja, zavjesa, slika.... Ali svi žele harmoničan i lijepo uređen dom i to mi je jako drago da je svijest o važnosti ugodno uređenog stambenog prostora na sve višoj razini u Hrvatskoj. A IKEA je upravo tu da educira i pomogne svojim znanjem i iskustvom.“

Što biste izdvojili kao savjet u uređenju stambenog prostora za čitatateljice portala Žena.hr?
„Trenutačna aktivnost u IKEA robnoj kući stavlja naglasak na organizaciju ormara, pa za čitateljice portala donosim par prijedloga kako složiti unutrašnjost naših PAX ormara na funkcionalan, a opet stylish način. Svakako prilikom kupnje razmislite što točno želite i morate pospremiti, te krenite s organiziranjem ladica, polica, košara, vješalica i ostalih dodataka koje naš KOMPLEMENT sustav unutarnje organizacije nudi. Unutrašnjost ormara naravno nije vidljiva i svi volimo da bude skrivena od očiju gostiju, no, to ne znači da mora biti zapostavljena i neuredna. Naprotiv!“


Image



Image