Povodom početka kampanje tvrtka Henkel u suradnji s Udrugom „Lijepa naša“, provela je anketu u četiri hrvatska grada o osviještenosti građana po pitanjima uporabe deterdženata i zaštite okoliša.
Anketa provedena u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci na uzorku od 400 građana, pokazala je da je više od trećine ispitanika (36%) u posljednjih pet godina počelo brinuti više o okolišu. No isto tako više od polovice građana (56%) smatra da će se stanje u okolišu u budućnosti promijeniti na gore. Upitani na koji način najviše brinu o okolišu, većina (23%) je izjavila da se trudi smanjiti potrošnju vode, odvaja otpad (19%) i pokušava smanjiti potrošnju električne energije (19%).
Henkel je prepoznao želje potrošača i razvio novi, kompaktirani deterdžent Persil Expert koji omogućava korištenje 20% manje praška po pojedinom pranju. Naime, pri korištenju 20 posto manje doze deterdženta po pranju, potrošači će u sustav otpadnih voda u svakome hrvatskom kućanstvu ispustiti 20g manje kemikalija. U samo godinu dana u okoliš Hrvatske će, na taj način, otjecati 520 tona praška manje u odnosu na prethodne godine, što je jednako težini 12,5 novih ZET tramvaja.
Ovim povodom, dr. Ante Kutle, predsjednik udruge Lijepa Naša, partnera kampanje, izjavio je: „Mi potičemo i podupiremo sve inicijative koje vode prema smanjenju utjecaja na okoliš. Svi bismo trebali preuzeti odgovornost kako bi zadržali naš okoliš nepromijenjenim i čistim za buduće generacije. S obzirom da uporaba kompaktiranih deterdženata znači smanjenu emisiju CO2, manje goriva, manje kemikalija i manje ambalažnog materijala, očito je kako je ovo bolja alternativa za budućnost svih nas“.
Anketa je također pokazala da većina Hrvata (81%) već koristi neke od kompaktiranih proizvoda, od kojih većina (23%) najčešće kupuje koncentrirane deterdžente, omekšivače (22%) i sredstva za čišćenje (21%) i na taj način vodi brigu o smanjenju negativnog utjecaja na okoliš. Prema mišljenju većine ispitanika (42%) pri odabiru deterdženta za pranje rublja najvažniji je broj mogućih pranja, a njih 24% smatra da je najveća prednost kompaktiranih prašaka manje opterećenje okoliša.
Upitani za prednosti manje ambalaže gotovo polovina ispitanika (49%) navela je da to za njih znači manje opterećenja za okoliš zbog manje ambalažnog otpada i manje kemikalija, dok su ostali izjavili da im se prednost sastoji u činjenici da će nositi manju težinu iz trgovine (28%) te da će im trebati manje mjesta za pohranu (25%). Smanjenje težine deterdženta od 20% po pojedinom pranju stoga donosi potrošačima i vrlo očitu svakodnevnu prednost u vidu manjih pakiranja, koja su lakša za nošenje i pohranu. Također, nova pakiranja kompaktiranog deterdžent zahtijevaju i 24% manje ambalažnog materijala što će smanjiti količinu ambalažnog otpada u Hrvatskoj za 78 tona što je otprilike jednako težini osam trajekata Marko Polo, najvećeg hrvatskog trajekta. Ujedno će utjecati i na smanjenje transportnog prometa. Naime, samo u Hrvatskoj transport će se smanjiti za čak 8 tisuća kilometara, gotovo jednako ukupnoj dužini Hrvatske granice koja je iznosi 7863 km.
„Naš cilj je ponuditi potrošačima proizvode najviše kvalitete, istovremeno smanjujući negativan utjecaj na okoliš. Pokušavamo postići ovaj cilj svaki put kada razvijamo novi proizvod. Zbog toga smo danas ponosni što predstavljamo kompaktirani Persil Expert koji u potpunosti zadovoljava naše ciljeve te je veliki korak prema održivosti, jednoj od naših ključnih vrijednosti. Novim Persil Expertom pružamo našim potrošačima proizvod iznimnih karakteristika koji istovremeno ima i smanjeni utjecaj na okoliš. Novi Persil Expert je prva Henkelova robna marka koja spaja inovaciju i održivost“, izjavio je Christoph Till, direktor poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria.
„Pametnije pranje za čišću budućnost” naziv je kampanje koju je pokrenuo Henkel u Hrvatskoj.