9 jednostavnih navika uvijek urednih ljudi

Koja je tvoja isprika za neurednost?

9 jednostavnih navika uvijek urednih ljudi

Poznaješ li neku od onih žena koje uvijek imaju iznimno urednu kuću bez obzira na to što im se trenutno događa u životu i koliko obaveza imaju? Sjećaš li se i blagog osjećaja ljubomore i srama koje osjetiš kada vidiš takvu organiziranost i predanost? Ponestaje li ti isprika za svoju neurednost? Bez brige, tome je sada došao kraj.

Image

7 malih trikova kojima ćeš 'natjerati' ostale ukućane da rade kućanske poslove


Čišćenje i organiziranje kuće znači dobivanje bitke, ali ne i rata. Za održavanje čistoće i urednosti je potrebno puno snage volje. No, pronašle smo korisne savjete od ljudi koji su poznati po svojoj urednosti.


via Giphy

1. Doniraj na tjednoj bazi


"Doniranje jednom tjedno se obavezno nalazi na mojoj to-do listi, a proizvode koje ću donirati ostavljam kraj vrata kako ih ne bi zaboravila", kaže Anjie Cho, arhitektica.

Bez obzira na to možeš li donirati jedan proizvod ili više njih, dobro djelo je dobro djelo, a ti ćeš se osjećati ispunjeno, dok će se tvoj dom osjećati manje ispunjeno. Idealno, zar ne?


via Giphy

2. Odredi mjesto za ostavljanje bitnih sitnica



"Košara za poštu, kutija za dječje igračke, posudica ili vješalica za ključeve... Bitno je imati mjesto gdje možeš ostaviti sitnice koje trenutno nigdje ne možeš ostaviti", kaže stručnjakinja za organizaciju, Bonnie Joy Dewkett. Na ovaj način su ti sve bitne stvari na jednom mjestu, a tvoji stolovi, stolice i pultovi su uredniji.

3. Drži sve na oku


"Moja kuhinja ima otvorene police, te uvijek vidim što se nalazi na njima. Razmišljala sam o tome da ih pokrijem ili zatvorim, no ovako sam stalno prisiljena na suočavanje s neredom i uređivanje.", govori nam Carrie Farell, mbgova event direktorica. Zbilja je lakše kada ti je sve na oku. Nikada više nećeš zagubiti onu šalicu ili bjesomučno otvarati svaki ormarić tražeći otvarač za vino.

4. Svaki dan nađi minutu vremena za sortiranje bitnih stvari

"Pravilo jedne minute je zbilja dobra stvar. Došla ti je pošta, uzmi minutu kako bi odvojila bitna pisma, kataloge i reklame. Odvoji ono što te zanima, a ostatak baci.", kaže Gretchen Rubin, stručnjakinja za sreću i autorica. Zbilja te ne košta ništa odvojiti minutu od svog vremena kako bi se riješila jednog problema zbog kojeg ćeš se osjećati zadovoljnije i organiziranije.

5. Spremaj suđe

Moja navika broj jedan za održavanje doma urednim je čišćenje kuhinje svake večeri. Suđe mora biti oprano i složeno na svoje mjesto.", Joshua Becker, autor knjige The Minimalist Home. Tvoja kuhinja je središnja prostorija i jezgra tvoje kuće. Ako je ona u neredu, on će se proširiti i na druge prostorije.

6. Poštuj pravilo jakne

Poštujem neslužbeno pravilo jakne koje sam si sama stvorila. Svaki put kada se vratim kući ne skidam jaknu dok sve nisam vratila na svoje mjesto. To mom mozgu šalje signal da nisam zaista stigla kući dok nisam raspremila sve namirnice ili spremila laptop i slično.", kaže Kyle Quilici, autorica knjige New Minimalism: Decluttering and Design for Sustainable, Intentional Living. Ovo pravilo bi moglo biti korisno kako bi se natjerala da napokon sve obaviš u što kraćem roku.

7. Nemoj ostavljati stvari na podovima i pultovima

"Redovito mičem sve stvari s poda koje tamo ne pripadaju, kao i s ostalih ravnih površina. Tamo najbrže nastaje nered", kaže Amanda Gibby Peters, konzultantica za feng shui. Energija ide tako gdje tvoj pogled ide, ako sve skloniš na vrijeme osjećat ćeš se puno lakše i organiziranije.

8. Čišćenje kao oblik self-carea

"Tek nakon puno godina razumijem da organiziranošću i urednošću stvaram prostor za puno svježe i pozitivne energije, kao i kreativne inspiracije.", kaže Dana Claudat, feng shui dizajnerica. Urednost možda nije luksuzna navika kao što je  topla kupka ili meditacija, no svakako ima svojih prednosti.

9. Neka sve ima svoje posebno mjesto

"U mom domu sve ima svoj dom. Ako sam jako umorna ostavit ću stvari na podu i suđe u sudoperu, no čim se odmorim s lakoćom ću ga spremiti. Novčanik, ključevi i torba se uvijek nalaze u na svom mjestu hodniku, te nije potrebno da ih unosim dalje u kuću.", kaže Maeve Richmond, trenerica organizacije. Kada imaš posebno mjesto za svaki predmet, lako je održavati kuću urednom.